Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Gałki zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszyscy wiedzą oryginalne gałki zmiany biegów ścierają się bardzo szybko.

Ich ceny w ASO i na allegro to jakaś paranoja. A jeszcze znaleźć gałkę gdzie wsteczny jest obok szóstki graniczy z cudem.

Można oczywiście kupić gałkę świecącą. Ale ona ma kształt jak gałki samochodów koncernu Audi-Volkswagen.

Nie chce montować pseudo niemieckiej gałki do Meganki. Ale znalazłem gałkę do nissana primery P12.

 

http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-nissan-primera-p12-nowa-skora-i1779668295.html

 

Kolorystycznie pasuje do mojej Meganki, ale czy mają taki sam gwint ?

 

Wiem że gwint w tej gałce od Nissana to 10. Jaki jest w Megance ?

Nie wiem jaka jest długość gałki od nissana, ale na super wysoką nie wygląda. Ważne żeby była na odpowiedniej wysokości, zawsze można skrócić drążek. Chociaż wolałbym sobie tego zaoszczędzić.

Edytowane przez SSSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

oryginalna gałka kosztuje w Renault 170zł - może warto dorzucić te 80 i mieć oryginał...

Zwróć tylko uwagę na fakt, że podobno (tak mi powiedział Pan z serwisu Renault) nie wszystkie gałki są dostępne jako część zamienna. Nie bardzo rozumiem, ale może niektóre wersje są z lewarkiem... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co gdzieś na forum przeczytałem, to gałki w naszych Renówkach nie są osadzane na gwincie ale nabijane.

W takim przypadku, jeśli chcesz tą wskazaną wstawić, to będzie potrzeba odpowiedniej długości gwint naciąć, oczywiście jeśli średnica drążka jest odpowiednia.

Zadzwoń przykładowo tu: http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-renault-megane-scenic-i1771441148.html i podpytaj jako potencjalny klient o dokładny opis sprzedawanych gałek.

Na tej aukcji zresztą widzę taką jak potrzebujesz, (w lewo skos, w dół od czerwonej)

Tu na 5 fotce widać brak gwintu w gałce:

http://allegro.pl/galka-renault-megane-ii-scenic-ii-lift-unikat-i1780564564.html

Na innych aukcjach, gdzie same drążki są sprzedawane, można zobaczyć osadzenie tej gałki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to co jest na fotce nie odpowiada stanowi faktycznemu. Gałka którą wskazałeś była by ok gdyby kapselek był srebrny a gałka pokryta skórą. Poza tym 135 zł za używaną gałkę ? Cena jest chora. Napisałem maila do ASO jak zaproponują mi nową za 170 pokrytą skórą to zobaczymy. Podejrzewam ze ta do nissana jest jednak za wysoko ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się kłócić czy taka Ci się podoba, lub powinna podobać, czy też nie. Wskazałem tylko, że ten typ gałki jest potrzebny i poradziłem byś dowiedział się u tego sprzedawcy jak jest montowana, czy posiada gwint, tak jak to sobie wymyśliłeś, chcąc zmienić na tą z NISSANA. Nie musisz przecież jej kupować.

Widzę, że Twoja uwaga wyłowiła z tej podpowiedzi mało istotne szczegóły, a to co było kwintesencja mojego posta zostało niezauważone. Sorry za próbę pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie gojgien, dziękuje za pomoc. Twoje rady się przydały i zrobiłem jak mówiłeś. Z tym ze nie mogłem w chwili obecnej dzwonić, więc powysyłałem miale. I teraz czekam na odpowiedzi.

 

 

EDIT:

 

Własnie dostałem odpowiedź z ASO cena nowej gałki to 351,94-. :)

 

Gałka od Nissana faktycznie jest wkręcana wiec żeby ja zainstalować trzeb by było się trochę pobawić.

 

Zostaje mi polować na oryginalną gałkę, może na allegro coś się znajdzie.

Albo kupić jednak tą świecąca ? Czy może ktoś z form ma takie coś zainstalowane w Megance II ? Chciałbym zobaczyć mniej więcej jak to wygląda już w samochodzie.

Edytowane przez SSSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kupić jednak tą świecąca ? Czy może ktoś z form ma takie coś zainstalowane w Megance II ?

Gdzieś na forum są takie fotki w tematach z autami użytkowników, jednak z tego co pamiętam było to w Megance I.

Oooo znalazłem: http://megane.com.pl/topic/9788-andrzej27r-megane-i-ph-i-16e-90km98r/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz to w szukaj na ALLEGRO (GAŁKA zmiany 6 biegów RENAULT skóra ORYGINALNA)kurcze aukcja zakończyła się w niedzielę o 13:10

 

Dodano: 30 sie 2011 - 15:13

U mnie wygląda to teraz tak post-35540-0-82266600-1314709934_thumb.jpg

post-35540-0-70198900-1314710016_thumb.jpg

Edytowane przez ojtas149
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja "walka" z tematem drążka ;-)

--------

--------

Szło ciężko :) Parę dni po pół godziny, godzinę męczarni. W końcu wziąłem klucz, którym "objąłem" metalowy drążek tuż pod gałką, i zacząłem stukać od spodu w klucz młotkiem :P Widocznie o to chodziło, bo zasadziłem się i drążek został w dłoniach. Żadnego kręcenia, po prostu mocno w górę. Kręcenie nic nie da, bo metalowy drążek jest na górze zalany plastikiem, który na końcu jest wyprofilowany coś w rodzaju krzyża (bez jednego ramienia). Na drugiem zdjęciu drążek już bez tego plastiku (który ściąłem nożykiem). Więc TYLKO w górę :P

--------

Okazało się, że w oryginalną gałkę głęboko wchodzi metalowy trzpień (w przeciwieństwie do gałki, którą chciałem założyć), więc musiałem uciąć go około 5 cm brzeszczotem :P W OBI kupiłem złączkę do rur hydraulicznych, coś w rodzaju obrączki (średnica wew. taka jak metalowy trzpień, zewnętrzna jak obwód mieszka od drążka. Troszkę kleju na gorąco, opaska zaciskowa i mieszek trzyma się elegancko :P Poniżej kilka fotek z tej jakże fascynującej "operacji" ;-)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie poradziłem malując "kapselek" na kolor grafitowy-taki, jak na uchwytach do zamykania przednich drzwi. Nie mam cyferek, ale przecież wiem, gdzie mam biegi. Zdaje to egzamin tylko wtedy, jak skóra na drążku jest w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!