Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Gałki zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość achtung.pl

Ja właśnie dokonałem zakupu mieszka na tej aukcji http://allegro.pl/mieszek-renault-laguna-scenic-megane-clio-skora-i1821640974.html

Nie chcę dublować wątku, ale mam Scenica II ph I z gałką 6 biegową + R po prawej. Mam trzy pytania:

  1. czy gałka w moim modelu też jest ściągana na siłę w górę czy wkręcana.
  2. czy "podnośnik" od wstecznego uniemożliwi mi sprawne zdjęcie mieszka, jest metoda na to Wam znana?
  3. czy można zdemontować tabliczkę ze schematem przełożeń w celu np. pomalowania, itp

Dziękuję.

post-33897-0-17967900-1316470776_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu wypolerowałem gałkę zmiany biegów pastą "tempo". Schemat biegów był namalowany na gałce i bardzo ładnie zszedł. Teraz mam gałkę wypolerowaną na wysoki połysk. Dodam, że mam gałkę z tworzywa, a nie skórzaną.

post-463-0-91681300-1316709093_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Potrzebuje fachowej pomocy jak zdjąć ramkę przy mieszku, żeby jej nie połamać?

Wykonasz to gołymi rękami. Najprościej i najbezpieczniej najpierw odczepić od kolumny górna pokrywę. Jak już tego dokonasz wkładasz palce pod ramkę i tam masz 4 wypusty ustalające i 6 zatrzasków, które są osadzone w pokrywie. Najgorzej z tymi od strony zespołu wyłącznika awaryjnych i blokady zamków. Jest tam trochę ciasno ale jest to do wykonania, najlepiej lewą ręką z za lewarka od strony radia. Całość zajmuje nie więcej jak 1,5 minuty.

Za kilka minut wkleję tu filmik jak ja to demontuję.

(filmik specjalnie przed chwilą zrobiony dla zobrazowania, bez zbytniego pośpiechu rozebrałem to i poskładałem w 59 sekund)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkopię temat by uzupełnić informacje ,przy wymianie mieszka należy pozbyć się zszywek z gumowego elementu który scala mieszek z ramką ,oraz ostrożnie wyjąć mieszek z zaczepów ramki ,przy montażu nowego mieszka należy najpierw zszyć zszywkami gumowy element mocujący do mieszka ,oraz w odpowiednich miescach zrobić otwory na zaczepy ramki . Ramka ma jeden zaczep w innym kształcie i montaż mieszka należy zacząć własnie od niego .

thumb_hosting_zdjec_1361634499__dsc00013.jpg thumb_hosting_zdjec_1361634558__dsc00014.jpg thumb_hosting_zdjec_1361634620__dsc00008.jpg

Dokładna fotorelacja w dołaczonym pdf-ie

wymiana gałki scenic II.pdf

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamówić grawerkę z układem biegów na cienkiej blasze np mosiężnej , póżniej dogiąć ( Pacnąć drewnianym klockiem odpowiednio podszlifowanym ) i przykleić? No ale może zbyt dużo roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Panowie w dalszym ciagu nikt nie podpowiedział jak zdjąć gałkę 6-cio biegową. Film gojgiena nie wnosi niczego nowego, bo pokazuje coś zupełnie innego. Czy ktoś z użytkowników tego forum zdejmował gałkę z pierścieniem od wstecznego? Gdyby to było takie łatwe to nie byłoby problemu. Niestety nowego mieszka nie da się założyć przez samą gałkę - jest za wąski otwór w samym mieszku. Rozpruwanie i zszywanie maszynowej roboty jest bez sensu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam Megane II z 2007r. 6-cio biegowa skrzynię - ostatnio wymieniałem gałkę skrzyni na nowa bo starły się biegi!

Należy wyjąć plastik (ten okrągły) który mieszek jest zamocowany na samym dole mieszka!

Następnie złap za gałkę,razem z blokadą do wstecznego i mocno pociągnij do góry (tylko uważaj abyś nie uderzył się w sufit,jak będzie mocno osadzone) i jak już zejdzie gałka i mieszek to samą gałkę przekręcisz o 90 stopni wzgl.blokady wstecznego i masz gałkę w ręce!!

Robiłem to jakiś miesiąc temu i nie ma problemu z wymianą!

Pozdrawiam!

ps.przy składaniu nie ma możliwości złego montażu bo jak zobaczysz rozebrane to się domyślisz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam serdecznie,

 

Odświeżę temat, ponieważ mam pytanie. Chcę wymienić gałkę zmiany biegów w Scenic II na inną nie seryjną. Jak zapewne wiecie, bieg wsteczny wbija się podciągając pierścień pod gałką do góry. W tym momencie pojawia się moje pytanie. Co z pierścieniem kiedy wymieniam gałkę? Czy jest on integralną częścią seryjnej gałki, czy sama gałka jest nie związana z pierścieniem? Czy ktoś z Was podejmował się takiej wymiany.

Pozdrawiam

Mateusz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę zdezorientowany w tym temacie, bo na aukcjach na allegro widziałem gałki z podnoszonym wstecznym i bez podnoszonego wstecznego, ale na żadnej z tych aukcji nie widziałem pierścienia podobnego do tego w scenicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!