Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieszczelność parownika klimatyzacji ?


Rekomendowane odpowiedzi

Samochod jak w podpisie, jakis czas temu przestalo wiać chlodem, sprawdzono stan czynnika 30%- szczelnosc na podcisnienie bylo ok, wiec uzupelniono czynnik.

Po 3 tygodniach ponownie, odstawilem samochod - stwierdzono nieszczelnosc przy sprezarce i umowilem sie na pozniej - odstawilem samochod po raz drugi - po kilku dniach diagnoza: to nie sprezarka to parownik - robic nie bedą bo się boją rozskręcać deskę rozdzielczą.

Pytania:

czy to tak trudno stwierdzic gdzie jest nieszczelnosc ze zajęlo to 3 wizyty i lacznie kilka dni ?

gdzie w Trojmiejscie jest bardziej profesjonalny serwis ktory nie zrobi mnie w bambuko?

gdzie mozna kupic parownik poza serwisem (tam chca za nie go okolo 1700,-)?

może jakieś inne sugestie ?

 

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem na temat swoich problemów w innym wątku.

A więc tak, pierwsza zasada, sprawdzenie metodą próżniową szczelności instalacji praktycznie nic nie daje. Ta metoda nie ujawni czasem nawet większych nieszczelności. Dlaczego? Bo jest próżnia, więc ewentualne luzy na przyłączach znikają. Dobrze sprawdzić instalację możesz nabijąc ją azotem pod cisnieniem ~15 atmosfer. Zostawiasz na kilka dni i sprawdzasz ciśnienie w układzie. Dopiero taki test daje pewność co do szczelności.

Druga sprawa, lokalizacja nieszczelności. Do jak za pewne wiesz, do czynnika dodaje się odpowiedni barwnik, który reaguję pod wpływ światła UV. Ewentualny wyciek będzie widoczny po naświetleniu lampą. Jak masz dodatkowo okuluray (żółte) będzie to widoczne bardzo dobrze.

U mnie sprawa wygląda następująco, po teście podciśnieniem i nabiciu instalacji czynnik ultonił się w ciągu 15 minut. Następnie sam postanowiłem zlokalizować nieszczelność, nie było łatwo ale okazało się, że nieszczelność była przy zaworze rozprężnym. Też podejrzewałem parownik ale nie było na nim śladów barwnika. Do testów użyłem testera bankotów. Po wstępnej lokalizacji instalacja została nabita azotem, bo ciśnieniem jw. Po kilku dniach sprawdzenie ciśnienia i nabicie instalacji.

Co do diagnozy, uszkodzenia parownika nie są zbyt częste, parownik należy do strefy układu w której panuje niskie ciśnienie (instalacja ma strefę niskiego i wysokiego ciśnienia). Co innego skraplacz, to jest częsta przyczyna problemów.

Ja za nabicie azotem i sprawdzenie ciśnienia płaciem 10-15zł.

s1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu w normalnych klimatyzatorach stacjonarnych podciśnienie nie robi się dla sprawdzenia szczelności. Układ przed napełnieniem próżniuje się dla usunięcia powietrza, a przede wszystkim wilgoci której nie powinno być. Poprostu za pierwszym razem naciągnięto cię na koszty i napełnili układ bez sprawdzania szczelności, którą już wiesz jak się sprawdza naprawde. Źródła nieszczelności to przeważnie złącza skręcane. Najdokładniej można znaleźć miejsce wycieku stosując pędzelek i wodę z mydłem. Oczywiście układ musi być nabity azotem na te 15 bar np. Smarujemy podejżane miejsce i widzimy ładne bąble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tu mówimy o klimatyzacji samochodowej. Próżnię robi się po to, żeby ściągnąć to jest w instalacji, zbadać ilość czynnika itp. ale również bada się szczelność. Oczywiście robią to tylko zakłady, które idą na łatwiznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodowa czy stacjonarna to zasada działania jest identyczna. Pompy próżniowe wyciągają do -1 bar. Jak na podstawie wytworzenia takiej próżni można ocenić szczelność instalacji w której występują ciśnienia kilkanaście a naweti powyżej 20 barów? Czynnik sciąga się z instalacji podłączając stację skraplającą i pompując go do butli. Nierzadko serwisy wcale nie mają stacji skraplającej i reszta freonu jest wypuszczana w chmury. Próżnię robi się pompą próżniową. Jeśli ktoś twierdzi, że przy okazji zrobienia próżni sprawdził szczelność to łże jak pies. Jedyna różnica w budowie klimy samochodowej i stacjonarnej to napęd. W stacjonarnej są sprężarki hermetyczne z silnikami elektrycznymi chłodzonymi czynnikiem z instalacji. To tak jak w lodówce. Czynnik krąży w układzie i ma kontakt bezpośredni z uzwojeniami silnika elektrycznego. Jeśli w takim układzie zaniedbamy zrobienie próżni przed napełnieniem to wilgoć powoduje powstawanie kwasów w oleju smarującym sprężarki i korozję uzwojeń silnika. Z wiadomych względów takiego zagrożenia niema w klimatyzacji samochodowej. Mówię co wiem, a wiem co mówię bo w klimatyzacji pracuje już pare lat. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu iż mam gdzies nieszczelnosc i nie wiem gdzie z tym jechac, aby byc pewnym ze trzeba kupic parownik za 1700zł

Plan mam taki: jak bede mial pewnosc ze to parownik sciągne go sobie w ciągu miesiąca za mniejsze pieniądze niz chce serwis i podjade gdzies aby go wymienili. W serwisie chca za całosc 2700,- i samochodu na tydzień - a to mi nie odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan masz dobry. Znajdź warsztat który znajdzie ci tą nieszczelność pod azotem. Od razu powiedz czego oczekujesz i nie daj się nabrać na jakieś inne pseudo działania zmierzające do opróżnienia twoich kieszeni :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedną firmę, która może sprawdzić ci szczelność azotem.

 

Jeżeli chcesz tylko sprawdzić cisnienie azotem, to możesz to zrobic w firmie Frio sc (namiary szukaj w necie) na Opata Hackiego w Gdyni. Oni, co prawda zajmują się klimatyzacjami w budynkach, ale po godzinach robia tez podstawową obsługę autek.

 

Ja robiłem tam sprawdzenie na wiosnę. Za sprawdzenie azotem (najpierw próżnia potem azot i ze 2 godz czekania z podłaczonym ciśnieniomierzem) a potem nowy olej i czynnik chłodzący zapłaciłem chyba 180 zł.

 

Generalnie nie polecam ci tego jesli boisz sie warsztatów typu garaż, bo oni robia to wszystko na zapleczu pod chmurką bez użycia "cudownych" automatów z aso, ale ja byłem zadowolony (tym bardziej, że ciśnienie trzymało ładnie).

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz musiał wywlec ten parownik bo nieszczelny to postaraj się to zrobić tak, żeby nie pozrywać gwintów. Następnie podjedź do dobrego spawacza Al i powinieneś się zamknąć w kosztach 100 PLN + montaż-demontaż. Jak zerwiesz gwinty, to też da się uratować, ale będzie pewnie nieco drożej.

 

A jak jesteś bardzo odważny to możesz spróbować to:

 

http://www.allegro.pl/item239242680_lut_do...e_spawarka.html

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem to cudo z allegro i działa, ale niestety potrzebny jest porządny palnik. Małe blaszki wielkości kapsla to polutowałem bez kłopotu nagrzewając lutownicą gazową. Karterów, które naprawiam nie potrafię nagrzać nawet na kuchence gazowej. Muszę jechać z tym do kogoś na porządny palnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

właśnie wróciłem z warsztatu i okazuje się, że mam nieszczelność w klimie. W ogóle nie chciała mi się włączać a po próbnym nabiciu włączała się i wyłączała. Mechanik stwierdził zatem, że gdzieś jest nieszczelność, ale na szybko tego nie potrafił zdiagnozować, gdzie ona jest.

 

Teraz pytanie: gdzie ona najczęściej występuje w Megankach II i w jakich kwotach powinna się zamknąć naprawa?

 

Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiam

Misiael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie najczęściej to nie wiem, ale z doświadczenia powiem że na tych wszystkich mechaników i speców trzeba wziąć poprawkę, jeżdziłem do różnych i każdy mówił co innego, i ostatecznie jak pisałem wcześniej stanęło na parowniku, ale na szczęście dzięki temu forum i dzięki koledze LAPA pojechałem do FRIO w Gdyni, i tym zajęło to 30minut zlokalizowanie nieszczelności na rurce biegnącej do skraplacza, którą to kupiłem w serwisie za 180,- potem wróciłem do nich i wstawili mi ją w ciągu następnych 2 godzin i skasowali 200,- z nabiciem. Chwała że są jeszcze fachowcy, ale szkoda że trzeba ich szukać ze świecą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyjechałeś do warsztatu z niedziałającą klimą to powinni ci ją napełnić czynnikiem uzupełnionym o składnik widoczny w promieniach UV, wtedy nieszczelność można od razu zauważyć. U ciebie jest pewnie duża, jeżeli to nieszczelność jest przyczyną usterki a nie coś innego. Jeżeli masz starszy rocznikowo samochód to może puszczają gumowe o-ringi (parcieją), może masz nieszczelność w jakiejś części aluminiowej (to się czasami daje pospawać).

 

Czy zapłaciłeś za napełnienie i pewnie zapłacisz jeszcze raz jak będą mieli więcej czasu?

Moja rada zmień fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód mam z 2004r więc do starych nie należy.

Kontrola przebiegała następująco:

Najpierw mechanik sprawdził czy sprężarka się w ogóle załącza po włączeniu klimy (manualna). Po stwierdzeniu, że się nie włącza mechanik podłączył gniazdo z klimy pod jakieś urządzenie. Tym samym przeprowadził "diagnostykę" i aparatura wykryła, że zasysa chyba powietrze. Ciśnienie miałem bardzo małe przed podłączeniem. No i zaczął nabijać klimę: po nabiciu sprężarka się włączała... po chwili znów się wyłączyła, żeby się załączyć. w samochodzie po raz pierwszy poczułem "zapach klimy". Ze względu na tą nieszczelność mechanik znów odessał gaz z powrotem i zapłaciłem za samą diagnostykę 50 zł.

 

W przyszłym tygodniu będę w Knurowie wymieniał w Mistralu pasek rozrządu i pompę wodną no i przy okazji poproszę o naprawę tej klimy. Mam tylko nadzieję, że to nic poważnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!