Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej a światła fabryczne (drogowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuję założyć do autka światła dzienne jednak chciałbym aby odbyło się to bez dodatkowych lamp. Czy taki sterownik http://allegro.pl/swiatla-dzienne-peugeot-renault-citroen-skoda-i1915290804.html będzie dobry czy jest to tylko lipna tandeta działająca jako chwyt marketingowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamergt - tu masz to samo tylko w innej cenie i pod inna nazwą.

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1927009249.html

Jest też wielokrotnie na forum opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już mówione nie raz, to jest nielegalne.

Możesz podać jakiś artykuł na temat nielegalności tego urządzenia? Czytałem dużo jednak w necie większość to artykuły o ledach z Chin itp. Natomiast nie mogę znaleźć nic na temat takiego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodeks drogowy i dział o oświetleniu. Światłą drogowe to światła drogowe, a nie dzienne.

 

Samo urządzenie jako takie nielegalne nie jest, niezgodne z przepisami jest przerobienie drogowych na dzienne.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde oświetlenie zewnętrzne samochodu musi posiadać homologację. Stwierdza ona zgodność wszystkich parametrów takiej danej lampy (kolor, światłość, kąty widoczności geometrycznej, kierunek i kształt emitowanej wiązki itd.) z odpowiednimi przepisami. Każda lampa musi mieć na obudowie wybity znak E wraz symbolem pełnionej funkcji, na którą dostała homologację. Np. przednie światła pozycyjne to "A", drogowe "R" lub "HR" (H - halogenowe), przeciwmgielne przednie "B", tylne "F" itp. Dzienne to z kolei "RL". Nie ma żadnego sposobu, aby z reflektora, który otrzymał homologację jako światła drogowe stworzyć lampę do jazdy dziennej. Nawet jakby po tej modyfikacji przeprowadzić badania to nie będą one spełnione, ponieważ światło drogowe świeci wąsko, natomiast dzienne szeroko.

A prawo mówi czego możesz w danej sytuacji używać. Światła drogowe po takiej przeróbce to wciąż światła drogowe, na dodatek świecące niezgodnie z przepisami (z nieodpowiednia jasnością i bez wymaganych dla tych świateł włączonych wszystkich świateł pozycyjnych). Czyli policjant mający zły dzień da mandat za brak jedynych słusznych świateł, plus za nieprzepisowe używanie świateł drogowych, plus zabierze dowód za niesprawną (niewłaściwą) instalację świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policjant mający zły dzień da mandat za brak jedynych słusznych świateł

Jedynie słuszne są mijania i te są WYMAGANE. Dobudowane dzienne, są tylko dopuszczone jako zamiennik mijania. Proszę więc ich nie nobilitować do ważności jedynie słusznych. Mowa oczywiście o autach już zarejestrowanych, a nie nowych gdzie dzienne mają być dopiero obowiązkowo fabrycznie wprowadzone przez producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też wielokrotnie na forum opisane

Osobiscie nie skorzystałbym z takiego wynalazku. A poza tym w Megane II prawdopodobnie nie zadziałałby włącznik/wyłacznik zmierzchowy. Dlatego wole swój pomysł opisany wcześnie w którym wszystko działa jak z fabryki a jednocześnie świcą sie w dzień LEDy, tez automatycznie po włączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym w Megane II prawdopodobnie nie zadziałałby włącznik/wyłacznik zmierzchowy.

Zadziała identycznie jak u Ciebie tyle tylko, że w pozycji "zero" nie świecą postojowe ani oświetlenie tablicy i zapewne konsoli. Przy takim właśnie działaniu mija się z celem wieszanie LED-owych dziennych.

Tu już prościej pozostać przy mijania + wszystkie pozostałe, a tylko ingerować w czujnik zmierzchowy taśmą 3M jak ja to zrobiłem, by zapalało się samoczynnie, niezależnie czy noc czy dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie słuszne są mijania i te są WYMAGANE. Dobudowane dzienne, są tylko dopuszczone jako zamiennik mijania. Proszę więc ich nie nobilitować do ważności jedynie słusznych. Mowa oczywiście o autach już zarejestrowanych, a nie nowych gdzie dzienne mają być dopiero obowiązkowo fabrycznie wprowadzone przez producentów.

Przez określenie "jedyne słuszne światła" miałem na myśli oczywiście mijania, i bynajmniej nie jest to pozytywne określenie, ale wywodzące się raczej z, mówiąc wprost, głupoty ludzkiej. No bo jak inaczej określić sytuację, gdy samochód wyposażony w fabryczne światła dzienne stoi w kilometrowym korku w środku dnia i z uporem maniaka oświetla zderzak poprzedzającego auta właśnie jedynymi słusznymi w jego mniemaniu światłami. Gdy dodamy do tego fakt, że dzienne mają w porównaniu ze światłami mijania same zalety (tańsze żarówki, mniej paliwa zużywają, luster nie wypalają, są lepiej widoczne, świateł stopu nie maskują) to rezygnowanie z nich i korzystanie z "jedynych słusznych" ciężko mi nazwać inaczej niż skrajną głupotą...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim scenicu miałem założone swiatła do jazdy dziennej, pod reflektory wpasowałem ścieżkę diódek LED. Podłączenia? Dziecinne proste. Potrzeba:

- Przekażnika

- diody prostowniczej

- dodatkowego bezpiecznika

- przewodów elektrycznych

 

Oto schemat polaczeń:

swiatla.jpg

 

Opis.

Zasilamy przekaznik z jednej strony od plusa włączanego stacyjką, z drugiej strony od świateł pozycyjnych. W przypadku gdy na plusie jest zasilanie a światła pozycyjne wyłączone przekażnik jest wysterowany. W przypadku włączenia świateł pozycyjnych na obu końcach przekaźnika jest +12 i przekaźnik się wyłącza. Przy wyłączonej stacyjce po obu stronach jest 0 i przekaźnik nie jest wysterowany. Dioda ma za zadanie nie dopuścić do wysterowania przekaźnika w przypadku pozostawieniu samochodu na światłach z wyłączoną stacyjką. Minilany prąd płynący przez przekaźnik nie spowoduje włączenia świateł pozycyjnych.

Przekaźnik steruje lampami świateł dziennych.

Bezpiecznik chroni nam tyłek w przypadku zwarcia.

 

Swiatła dzienne uruchamiane są przez zaplon, właczenie świateł pozycyjnych wyłacza światła dzienne. Ponieważ do właczenia jakichlowiek świateł potrzebne są pozycyjne, więc to one wyłączają układ.

Światła do jazdy dziennej świecą się podczas migania długimi.

 

Zalety:

- Brak ingerencji w istniejący układ elektryczny.

- montaż jest odwracalny, w każdym momencie można układ zdemontować.

- działa w każdym modelu samochodu, ze światłami autamatycznymi jak i ręcznymi.

- niski pobór mocy przekaźnika nie powoduje "głupienia" instalacji samochodu (komputerów świateł) itp.

 

Wady:

- proszę wpisywać.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!