Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej a światła fabryczne (drogowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Ja widzę drobną wadę w działaniu tego układu już po przekręceniu kluczyka, a nie po włączeniu silnika.

Tak przynajmniej z opisu wynika. W efekcie uzyskujemy nagły wzrost napięcia na diodach jak zaczyna pracować alternator, co może być niekorzystne dla LED-ów.

Pomysł dobry bo prosty, jedynie zasilanie plusem powinno być z innego miejsca. Nie po stacyjce ale po rozruchu. Tak właśnie jak w M/S II zapalają się mijania, na pozostawionym przełączniku tych świateł w pozycji włączonej. Najpierw silnik zapala i za moment reflektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizowałbym, czy LED czasem nie są dostosowane do skoków napięcia. W moim scenicu tylne pozycyjne i stop sa fabrycznie na diodach, a silnik moge uruchomić tylko z noga na hamulcu i jakos im skoki napięcia podczas rozruchu nie przeszkadzają. A migające światła rowerowe? Przecież tam też mamy do czynienia ze skokami napięcia. I to nagłymi.

 

Poza tym daję pole do popisu innym. Można pokombinować z układem czasowym lub wziąść sygnał z czujnika ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim scenicu tylne pozycyjne i stop sa fabrycznie na diodach,

Też tak mam. W 3 lampie stopu, nad szyba tylna też masz jeszcze diody.

Wszystko to rozbija się o odpowiednio obliczone i zastosowane rezystory w obwodach tych LED-ów.

Zazwyczaj jest to liczone na 12V, a powinno być w granicach 15.

W jasności świecenia nie odczujesz różnicy za to w trwałości jest kolosalna.

I chyba tak to HELLA obliczyła, że nic niepokojącego się nie dzieje i ten widoczny na oscyloskopie "pik" przepalający żarówki i LED-y przy rozruchu jest wprowadzony w obliczenia.

No a w rowerze raczej zasilanie jest w granicach fabrycznych parametrów diody, około 3V i pomimo że mruga, to z baterii nie otrzymasz tego nagłego, wysokiego skoku jak z alternatora, wiec tu jest inna sytuacja.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hella ma raczej dobrej klasy przetwornicę

Nie wiem co tam jest bo to scalony element w tylnych, fabrycznych lampach.

Przy 3 lampie stopu, po jej rozebraniu, nic jednak poza diodami nie znalazłem.

Nie pamiętam jednak czy były tam jakieś rezystory SMD.

No ale za sprawą LED-ów zbaczamy znacznie z tematu. Proponuję powrót do meritum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wracając do świateł dzienny po przeszukaniu internetu znalazłem interesujące mnie modele lamp.

1. VERTEX 824HP w komplecie 2x24 led efekt jest mniej więcej taki http://www.youtube.com/watch?v=gzwPHfkNNBE.

2. ŚWIATŁA DZIENNE DAY RUNNING LIGHT LED LEDY PHILIPS 2 X 5 LED

3. Światła do jazdy dziennej HELLA LED prostokątne

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-hella-led-prostokatne-i2001010422.html

Które z wymienionych polecilibyście do scenica II 2004 r. Chodzi mi głównie o jak mniej uciążliwy montaż oraz wytrzymałość lamp. Jeżeli wymienione przeze mnie lampy nie są godne polecenia proszę o podanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem interesujące mnie modele lamp.

Jestem po montażu dziennych świateł LED. Wygląda to dokładnie tak jak na filmie u ciebie. Tylko mocowane one są przy kratce u góry. Dokładnie w tym miejscu tylko wyzej (nad przeciwmgielnymi). Dzisiaj montowałem i podłączałem te swiatła ok 6 godzin. Tragedia. Najpierw z montażem (aby zrobić porzadnie to montaż w tym wybranym przez mnie miejscu jest strasznie niewygodny) a następnie podłaczenie. Wydawało się proste. Jednak skrzynka bezpieczników i przekaźników w silniku jest inna niz w instrukcji serwisowej. Poza tym dostęp do przewodów jest bardzo utrudniony (no chyba żeby ktoś sie zdecydował na kompletne rozebranie tego ustojstwa). W efekcie dokładnie nie wiem do jakiego przewodu się podłączyłem aby zasilanie LEDów było po zapłonie. Sporą trudność było znalezienie przewodu który by po zapaleniu świateł (włącznik/wyłącznik zmierzchowy) wyłączał automatycznie LEDy. Ale w efekcie wszystko zrobione samodzielnie.

Przełącznik świateł w poz."0"

1. Po zapłonie w dzień zapalają się LEDy

1a. Po zapłonie w nocy zapalają się LEDy na kilka sekund po czy wyłaczają się wraz z pojawieniem się świateł mijania.

2. Po wyłączeniu zapłonu gasną LEDy

2a. Po wyłaczeniu zapłonu w nocy gasną światła mijania a nastepnie LEDy swiacą kilka sekund i się wyłączają.

Wszystko inne pozycje przełącznika pozostały bz.

Miałem problem jak podłaczyć światła pozycyjne tylne do tego urzadzenia tak by nie narobic przypadkowo szkód.(nie chciałem robić doswiadczeń)

Ostatecznie podłączyłem tylne świtała pozycyjne przewodem (+) idącym do LEDów i zblokowałem diodami 2A , tak by (+) idący od LEDów i zasilający pozycyjne tylne nie dostawał się do pozycyjnych przednich.

I wszystko działa. Pozdrawiam.

A oto co zamontowałem (posiada homologacje):

ogcqr9.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem jak podłaczyć światła pozycyjne tylne do tego urzadzenia tak by nie narobic przypadkowo szkód.(nie chciałem robić doswiadczeń)

Tylko po co, przecież nie ma już obowiązku aby z dziennymi świeciły tylne pozycyjne, baa... w nowych autach jest to nawet zabronione.

 

Naczytałem się o philipsach bardzo negatywnych opinii np. jak się zepsują to trzeba wysłać do Holandii.

Parę osób na forum ma i raczej nie narzekają, owszem zakłócają CB ale to też nie zawsze. Gdybyś napisał coś więcej, to może ktoś z posiadaczy napisał by czy u niego wystąpiły tego typu problemy.

Co do odsyłania to nie wiem kto głupoty rozpowszechnia, ale w przypadku gwarancji zanosisz/odsyłasz do sprzedawcy i reszta to jego problem. Ty masz możliwość wysłać do producenta, nie obowiązek.

 

Może jakieś macie jakieś sprawdzone modele?

Jak nie chcesz mieć żadnych problemów to tylko i wyłącznie lampy na żarówki, ale one są większe i w związku z tym trudniej je wpasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporą trudność było znalezienie przewodu który by po zapaleniu świateł (włącznik/wyłącznik zmierzchowy) wyłączał automatycznie LEDy.

zasilanie postojowych, nawet z przed samej żarówki i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę osób na forum ma i raczej nie narzekają, owszem zakłócają CB ale to też nie zawsze. Gdybyś napisał coś więcej, to może ktoś z posiadaczy napisał by czy u niego wystąpiły tego typu problemy.

Co do odsyłania to nie wiem kto głupoty rozpowszechnia, ale w przypadku gwarancji zanosisz/odsyłasz do sprzedawcy i reszta to jego problem. Ty masz możliwość wysłać do producenta, nie obowiązek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oto kilka postów niepolecających philipsa http://www.ceneo.pl/10963989

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pytań nie ma co za dużo zadawać bo zasada działania jest b. podobna. Chodzi mi głównie o trwałość lamp i mało problematyczny montaż.

 

Dodano: 08 sty 2012 - 10:41

Jestem po montażu dziennych świateł LED

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jaki to model?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - ENTER - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to model?

MODEL: JYE-L003 DRL 8 LED DAYTIME

- HOMOLOGACJA E4 RL00 WYBITA NA KLOSZU

- znakomita skuteczność świecenia dzięki zastosowaniu wysokiej klasy diód o jasności 6000K,

- zużycie prądu 12V 1W

- szerokość 159mm, głębokość 40mm, wysokość 18mm

- możliwość montażu w kratkach zderzaka

- wbudowane zabezpieczenia emulator przeciwzakłóceniowe i przepięciowe

- wodoszczelna obudowa

- czas pracy ok. 50 000 h

A oto jak się prezentują zamontowane na aucie:

33kr4og.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!