Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Hadson

Megane II phI i Megane II phII OPONY LETNIE

Recommended Posts

Na liście dyskusyjnej polecali min. 2 rodzaje opon które mnie zainteresowały.

Kleber DYNAXER HP 2 185/65R14 86 T - te lepiej się trzymają na deszczu

oraz

Dunlop SP SPORT 01 185/65R14 86 H - te super wyglądają

 

Oponki mają być dla Ojca i chyba jednak zdecydujemy się na Kleberki które wypadają na deszczu lepiej niż Dunlopy wg oceny internautów. Bo na suchym to prawie każda się dobrze trzyma.

 

Jeszcze się zastanawiam czy T-190 czy H-210? Ojciec raczej nie jest demonem prędkości tak do 160-170. Tym bardziej że nie ma gdzie przekraczać tych wielkich prędkości. Poprzednie to Michaśki 185/65 R14 86H... Czy prawnie można w takim przypadku kupić T? Czy gdzieś jest zapisane że muszą być H??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście ze względów finansowych głównie ujeżdzałem polskie opony. W przypływie szaleństwa głównie na mokrym po prostu zwracałem uwage po czym jade i nawet dość to funkcjonuje. Zawsze chciałem jeździć na Michelinach z wyższej półki i też sie tak stało że kupiłem Scenica na dwóch kopletach Michelina, dla mnie wzorzec opony. W lecie nie zwracam nawet zbytniej uwagi na kałuże a w zimie (kiedy jeszcze był śnieg) jeździłem z uśmiechem celowo zrywając przyczepność. Co do montażu opon na różnych osiach ja osobiście założyłbym gorsze na tył z uwagi na droge hamowania i celowe poślizgi ale w tymróżne na osiach felietonie dokłądn ie wyjaśniają zalete gorszych na przodzie, zgadzam sie z nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na deszczu wspaniale zachowuja sie Goodyear NCT-5 a w szczegolnosci kiedy wpada sie w jakas wieksza kaluze. Bardzo dobrze "odpompowuja" wode. W przepisach nie pisze ze trzeba miec H ale zaleca sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W przepisach nie pisze ze trzeba miec H ale zaleca sie

 

Ale H to 210 a Ojciec raczej takich prędkości nie rozwija. Maksymalnie ja chyba jechałem tym autem kiedyś 180-190. No nic zobaczymy jeszcze. Bo w sumie na 4 oponach różnica między H a T ok 200 zł.

 

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dobrze zrozumialem wczesniejsza wypowiedz to opony T sa do 190???? W sobote ogladalem doglebnie Peugeota 407 SW 2.2 HDI i on wlasnie mial take oponki :-/ Troche dziwne bo wlasciciel tym autem pyka 230km/h. Odwazny facet :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jezeli dobrze zrozumialem wczesniejsza wypowiedz to opony T sa do 190????

 

A1 5

[...]

K 110

L 120

M 130

N 140

P 150

Q 160

R 170

S 180

T 190

U 200

H 210

V 240

W 270

Y 300

 

Prawdopodobnie opona nie pęknie z chwilą przekroczenia 190 bo producent pozostawił margines. Aczkolwiek ja bym do takiego auta na pewno nie kupił T. Myślę że H by starczyło chociaż lepiej V dla spokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde... ja mam Y w mojej Megance... chyba bym musiał zrzucić ją z jakiejś skarpy żeby takiej prędkości nabrała :mrgreen::-):):-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co Ty takie opony kupiles?? Szkoda kasy :mrgreen:

 

A z przepasci to wiecej pojedzie takze masz za slabe opony :-):-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Suchutki Fantomas nie wiadomo jakie modyfikacje ma w swoim Grandtourze. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie nie przesadzajmy :-) Oponki kupiłem na alledrogo funkiel nówki nie śmigane za 295 zeta/sztuka. Więc okazja była !!!! są to Nokiany NRZi 225/45R17 :mrgreen: gdzie indziej po 540 zeta albo już nie ma ( bo to poprzedni model chyba).

a modyfikacji nie mam żadnych :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostro szukam oponek, bylem zdecydowany na Fulda Carat Progresso 185/55/R15 cena:217zl, az tu nagle postanowilem sprawdzic ile kosztuja 195/50/R15 (ten sam model) i co sie okazalo cena 164zl ! Moze warto kupic szersze i oszczedzic pare zl? Nie wiem, jak wplynie to na dynamike auta i spalanie. Moze jakas rada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do was banalne pytanie jakie cisnienie powinno byc w oponach 205/50 R17 w Megi II w instrukcji napisane jest przod 2,2 a tyl 2,0 nie za malo na takie opony obecnie mam Hankook Ventus Sport K104 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze od zawsze na 2.2/2.2 lub 2.3/2.3. na trase czasem wrzucam 2.4/2.4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w instrukcji Ci dokładnie pisze 2,2/2,0

1,4 to lekki silniczek i widocznie nie potrzebuje więcej. Ale jak chcesz to dopompuj ciut więcej nic się nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za niskie cisnienie niszczy oponę, za wysokie niszczy zawieszenie. Jezeli wybieramy sie w dłuższą trase, to cisnienie powietrza w oponach podwyższa sie samo, od ich temperatury. Nie bardzo wiem, dlaczego wiekszość kolegow na tym forum stara sie być, a nawet uważa że jest, mądrzejsza od konstruktorów auta. Ale to już ich problem.

Stabilne cisnienie w oponach bez wzgledu na warunki jazdy zapewnia napompowanie ich azotem. Polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DrNO stosuje ciśnienia takie jak producent zezwala, a ja napisałem że 2,2/2,0 może dopompować jeśli chce. Na każdej oponie jest napisana tolerancja ciśnienia i 2,2 jak i 2,3 mieszczą się zapewne w ich granicach!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że za wysokie ciśnienie powoduje również nierówne przyleganie opony (pogarsza przyczepność) i większe zużywanie jej środka. Opona bardziej dociska samym środkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czasami producent podaje tez jakie ma byc cisnienie przy normalnej jezdzie czyli miejskiej a jakie ma byc na dluzszej trasie.

 

Najlepiej jednak trzymac sie tego co podaje producent czyli 2,2 i 2,0 jezeli oczywiscie nie podal zadnej tolerancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalezione w MR'ze na temat cisnienia opon w MII

 

cis_s.jpg

 

364-0 07B-1 (wiadomosci ogolne dotyczace pojazdu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa. Ciśnienie ma wpływ na podsterowność i nadsterowność samochodu. Dlatego dla wiekszych prędkości dopompowuje się przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej pisze 2,2P 2,0 T na autostrady 2,4 2,2

Fele 16. 205/55 silnik wiadomo.

 

Więc napompowanie z 2,2 na 2,3 wg mnie jest rozmową o niczym. Takie ciśnienia w ogóle nie wpłyną na zużycie opon, a mogą wpłynąć na zmniejszenie oporów toczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szykuję się do zakupu kompletu opon ale nie jestem pewien czy fabryczny rozmiar 205/50 R17 można zastąpić szerszymi oponkami, np. 215.

Za ewentualne sugestie z góry dzięki ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne że można:

205/50 r17

215/45 r17

225/40 r17

pozdrowionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...