Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i Megane II phII OPONY LETNIE


Hadson

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=0&ida=95

 

Tu jest odpowiedz dlaczego powinno się montować lepsze opony na tył, ja to potwierdzam, nieraz się przekonałem :-)

 

Raz nawet dziewczynie powiedziałem zeby uważała bo ma tylnie opony gordze od przednich i za dwa dni wyleciała z zakrętu bo jej tył auta ujechał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja nieskromnie musze powiedziec, ze jestem doswiadczonym kierwoca (wg opony.pl).

Znacznie lepiej panuje nad nadsterownoscia, niz podsterownoscia. Zreszta w TopGear byl odcinek o nad- i podsterownosci i wszyscy zgodnie stwiedzili, ze nadsterownosc, czyli uciekanie d*py jest latwiejsze do opanowania i bezpieczniejsze, bo szbyciej sie predkosc wytraca w poslizgu...

A druga sprawa ciekawe, ze "eksperci" z opony.pl nie pomysleli o sytuacji w ktorej jest duzo wody na drodze i stare opony maja bardzo slaby kontakt z droga, a nowe dobry? U nas przy naszych wszedobylskich koleinach to chyba norma. Takze te ich uslizgiwania moga nawet nie dojsc do skutku, bo samochod pojedzie (polynie) prosto i nie zareaguje na skrecanie kierownica majac slabe opony z przodu.

 

 

Ludzie zakladaja lepsze opony na przod nie ze wzgledu na bezpieczenstwo, tylko dlatego, ze przednie sie szybciej zuzywaja...

Swoja droga ciekawy jestem jak mozna sie zakopac w lecie gdziekolwiek. Nie mowie o ekstremalnych sytuacjach. Co to za argument?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten tekst z opony.pl to tyczy sie tylko opon lepnich, pojazdów z napędem na przód i nie doświadczonych kierowców, ja również wole jak tył ucieka bo kontruje i jest ok i prędkość się wytraca i przedewszystki nie przygrzeje przodem (raczej) ale rozwiązałem ten problem tym ze lepsze opony mam na przodzie a jeszcze lepsze na tyle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawda jest taka, że kierowca, ktory dopuszcze do poslizgu auta na drodze, powinien jeżdzić środkami komunikacji miejskiej, a nie siadać za kierownicą.

Poślizg to zawsze brak umiejetności w prowadzeniu auta i nie próbujcie tłumaczyć, ze jest inaczej. To niczym nie uzasadniona i bardzo niebezpieczna brawura /albo głupota/ kierującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzcie pod uwage, ze na poslizg sklada sie wiecej czynnikow. Czesto niezaleznych od kierowcy. To dziury, to plama oleju, to zle wyprofilowana droga, inni uczestnicy itd. itd.

 

 

To tak ogolnie mowie, bo sam nierzadko z premedytacja wpadam w poslizg. Tyle, ze wiem co robie. Wystarczy wlaczyc TVN Turbo, zeby zobaczyc, ze nad tymi prawami fizyki da sie zapanowac ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam TOYO 205. Są super i muszę powiedzieć że szukałem opon ok 2 miesięcy. Chciałem nowe i powaga można na jednej oponie zaoszczędzić ok 200zł jak dobrze się poszuka. Ja znalazłem w allegro punkt w wawie i tam cena jedej nowej to 210zł a w sklepie za takie same zaprponowali mi cenę ok 500 !!!!! więc warto poszukać. wejdz na www.opony.pl lub wyszukiwarka. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam moj samochod wyjechal z salonu na fabrycznych alusach 17 z oponami 205/50/17 ( i taka naklejkie ma na progu drzwi dotyczacego cisnienia czyli 2,2 przód, 2,0 tył) w tej chwili mam 225/45/17 czy nadal powinno byc takie same cisnienie w oponach czy juz inne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że 0,2 powinno się dodać. Także 2,4 i 2,2. Ja jak w poprzednim aucie zmieniałem na niski profil to takie wartości miałem.

 

Adi00, cyknij kilka fotek jak wygląda 225/45 na tak wąskiej feldze. Sam sie zastanawiam czy zakładac 205/50 czy 225/45. Zrób fotki z przodu, z tyłu blisko i dalej oraz tak żeby było widać tylni narożnik (całe auto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!