Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy elektrycznie sterowane lusterka = podgrze


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Słuchajcie, a jak to było z lusterkami elektrycznymi do megi 1 ph2, czy wtedy już wszystkie elektryczne były podgrzewane czy jeszcze nie ?

Zastanawiam się nad zmianą lusterek na elektryczne ale patrząc po allegro to trudno wyczuć czy lusterka są z podgrzewaniem czy nie, sprzedający często też nie potrafi odpowiedzieć na pytanie czy sprzedawane przez niego lusterka elektryczne maję podgrzewanie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie "elektryczne" są podgrzewane.

Sprawdzić można bardzo prosto. Wystarczy wyjąć wkład lusterka jak będzie widać kabelki i mate grzejną to są podgrzewane.

A sprzedający nie potrafi powiedzieć bo dawno już sprzedał wkłady z grzaniem i wsadził zwykłe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie, nie wymagajcie takich nadzwyczajnych czynów od sprzedających. Niektórzy nie widzą co sprzedają (np. dają fotki lusterek do ph2, a mają faktycznie ph1), a co dopiero mają sprawdzić.

Widze, że to nie jest takie proste, więc chyba kupię tylko wkłady z podgrzewaniem do obecnych lusterek i tyle. Bez regulacji elektrycznej da się żyć ale podgrzewanie to już coś o co warto zawalczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a ja w temacie ale ciut z innej beczki:

 

wymieniam zbity wkład lusterka i nie wiem jak podłączyć kable od ogrzewania, tzn. kable mogę sobie sprawdzić miernikiem, ale na lusterku, ani nowym, ani starym, nie ma żadnych oznaczeń gdzie + gdzie -,czy to wszystko jedno czy jak? Nie chcę czegoś spie*rzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem czy mam podgrzewane lusterka. Byłem pewny, że nie mam tego bajeru, ale przez przypadek ujrzałem w skrzynce bezpieczników bezpiecznik od podgrzewania lusterek. Rozebrałem lusterko (prawe) i tylko zauważyłem kabel od czujnika temperatury, mata grzewcza równiez mi się nie rzuciła w oczy, chociaz zauważyłem coś żółtego i miękkiego. Poza tym pamiętam kilka sytuacji z zeszłej zimy kiedy nagle mi się odmrażały lusterka (może to przypadek), więc gdy zobaczyłem, że mam bezpiecznik to byłem niemal pewien, no ale się rozczarowałem...

Zrobiłem dwa zdjęcia, bo może czegoś jednak nie zauważyłem.

s5000325.th.jpg

 

s5000326.th.jpg

Czy jeżeli mam ten bezpiecznik to oznacza, że instalacją jest zrobiona? Jeżeli tak to gdzie bym musiał się podpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mata grzewcza równiez mi się nie rzuciła w oczy

Mata grzewcza jest pomiędzy szkłem a plastikiem mocującym do mechanizmu lusterka, od tej strony na 100% jej nie dojrzysz :mrgreen:

Nie wiem jak idą kabelki do ogrzewanych wkładów ale najprostszym sposobem na sprawdzenie jest wyjęcie wkładu ze szkłem i sprawdzenie czy podpięte do niego są 2 kabelki lub włączenie ogrzewania tylnej szyby i sprawdzenie ręką czy szkła lusterek są ciepłe.

Ja już rozpocząłem montaż podgrzewanych wkładów. Zakupiłem komplet wkładów (~40 pln w autkoplus.com) i teraz myślę jak puścić kable z drzwi do przekaźnika który ma być za licznikiem (taka moja koncepcja). Może ktoś ma pomysł jak bez rozwalania łącza wielostykowego w słupku puścić kable ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mata grzewcza równiez mi się nie rzuciła w oczy

Mata grzewcza jest pomiędzy szkłem a plastikiem mocującym do mechanizmu lusterka, od tej strony na 100% jej nie dojrzysz :mrgreen:

 

Ale w tym plastiku są takie małe dziurki (albo tylko jedna dziurka - nie pamiętam) i przeznie widac coś żółtego i miękkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macv6, Na wkładzie lusterka podgrzewanego powinny być dwie blaszki na wpięcie konektorków kabli zasilających. Bez wyjęcia wkładu tego nie znajdziesz.

fred, A czemu nie podciągniesz kabli spod przycisku ogrzewania tylnej szyby? Standardowo właśnie tak to jest wykonane. Poszukaj schematów i zobacz czy przełącznik steruje jakimś przekaźnikiem. Zaletą będzie to, że przy wciśniętym przełączniku na desce będzie się świeciła kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie w lusterkach sterowane jest przez osobny przekaźnik i zabezpieczone bezpiecznikiem 7,5A.

fred, A czemu nie podciągniesz kabli spod przycisku ogrzewania tylnej szyby?

Ale ja właśnie tak chcę to zrobić, no z tą tylko różnicą, że sygnał sterujący dla przekaźnika lusterek (wsadzonego za licznik) wezmę z przewodu lecącego do tylnej szyby, zasilanie bezpośrednio z akumulatora (co już jest zrobione). Proste i nie trzeba rozkopywać za wiele.

Problemem jest tylko to cholerne złącze wielostykowe na słupku. Chciał bym je wykorzystać ale jednocześnie go nie niszczyć. Myślałem o wykorzystaniu kawałków starej wiązki, ale jak na szrocie mi zaśpiewali cenę za 3 wiązki (lewe i prawe drzwi oraz wewnętrzna, mają tylko kompletne wiązki) to aż usiadłem. Na co mi ten cały złom jak ja potrzebuję tylko konektory z tego złącza (do samego ogrzewania wystarczą 2).

 

Co do samych ogrzewanych lusterek to okazało się, że 1 wkład miałem z ogrzewaniem (pewnie ktoś wymieniał po stłuczeniu) i w nim pomiędzy szkłem a mocowanie oprócz maty grzewczej nalepiona jest też jakaś masa bitumiczna. Nie tak jak w zamiennikach, że widać matę grzewczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się do kabla zasilającego tylną szybę i po kłopocie. Dlaczego chcesz dawać dodatkowy przekaźnik i zasilanie podawać przez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora?

Nie robił bym tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!