Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy elektrycznie sterowane lusterka = podgrze


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

I skończyłem montaż ogrzewania + dodatkowo instalacji pod sterowanie elektryczne.

O dziwo najprostsze okazało się wyciągnięcie złączy wielostykowych ze słupków, a najgorzej było upychać kable w drzwiach.

Finalnie plany co do sposobu włączania się zmieniły i zrobiłem obwód niezależny. Napięcie z zapalniczki (zabezpieczenie przed zapominalstwem) podawane jest na włącznik (obok ściemniacza oświetlenia) załączający przekaźnik. Napięcie do przekaźnika doprowadzone jak miało być pierwotnie czyli bezpośrednio z akumulatora.

 

Koszt:

~40 za wkłady

~40 za instalacje drzwi (komplet na przód)

150 za instalację kabiny.

 

Może i drogo, ale chciałem zrobić to tak aby nic nie trzeba było niszczyć i mam jeszcze cały worek różnych kabli i złączek <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie z innej beczki ale w temacie.

Mam grzanie lusterka ale . . .

Prawe grzeje bez zarzutów woda znika momentalnie. Problem mam natomiast z lewym jak włącze grzanie i go dotknę to nie czuje, że grzeje. Ale stwierdziłem, że gdy osadziła się na nich mgła to nawet lewe dało rade ją zlikwidować - z deszczem niestety sobie nie radzi <ok>

 

I stąd moje pytanie od czego zacząć sprawdzanie ? Czy mata się wypaliła czy może odkleiła ?

 

Jak rozbroić lustro żeby zobaczyć co jest grane i czegoś nie uszkodzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od wyciągnięcia wkładu. Być może tak jak podejrzewasz coś się porobiło z matą.

Zaopatrz się w wąską szpachelkę, a najlepiej jakbyś miał blaszkę do zatykania otworów slotów w obudowie komputera.

Wkładasz "narzędzie" pomiędzy lusterko i obudowę, najlepiej od góry. Pod "narzędzie" podkładasz kawałek tekturki lub grubego papieru i zdecydowanym ruchem wyciągasz lusterko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jakbyś miał blaszkę do zatykania otworów slotów w obudowie komputera.

To ja od siebie dodam, że blaszka powinna być raczej z rodziny tych solidniejszych. Ja miałem tylko takie lipne i dopiero po złożeniu razem 3 szt. przestały się wyginać, bo wkład siedzi dość konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem ostatnio wkład przy pomocy kabla elektrycznego. Kabel długości pół metra wkładamy pionowo za lustro z lewej strony, tak żeby końce wystawały i żebyśmy mogli za nie pociągnąć. Ciągniemy. Wkład wyskakuje z jednej strony, to samo powtarzamy ze strony prawej. Minuta roboty, tylko trzeba mieć pewna rękę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej meg wyciągnełem wkład lusterka skrobaczka do szyb, najpierw ustawiłem je na maksa w dół aby była szczelina, poźniej szybkie podważenie i wyszło .Kabelki ida do lustra niby sa podłaczone ale nie grzeja , czyściłem kostke to nie pomoglo za to szyby w drzwiach zaczeły głupieć. Czekam do jutra i miernikiem sprawdze czy dochodzi napięcie na szkło.

 

[ Dodano: 2010-03-29, 08:33 ]

I miernik pożyczyłem . Napiecie jest <ok> wkłady nie grzeją :evil: Trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
marek44, Wlej do garnka zimnej wody, wkładaj lustro razem z plastikiem i na gaz. Grzej do czasu aż zacznie być dość ciepłe - potrzymaj trochę w wodzie i po jakimś czasie leciutko zacznij odrywać ale BARDZO DELIKATNIE :!:

Akurat miałem rozwalony wkład (szkło mi pękło przy zdejmowaniu) i postanowiłem potrenować rozklejanie. Niestety za diabła nie dało się tak rozebrać, nie wiem jakim klejem to kleili (org. wkład), ale finalnie plastik nawet się zdeformował a rozkleić nie można było.

 

Co do samych wkładów (było wcześniej o kupowaniu), to 1 mam org., a 2-gi nieoryginalny i org. grzeje lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można tego wykluczyć ale raczej wątpliwe, miałem 3 org. wkłady (2 grzejące, 1 nie), każdy z innego źródła i wszystkie wyglądały identycznie (z wyjątkiem styków i drucików), sklejone jakąś masą bitumiczną

 

Wkład kupiłem nieoryginalny i on grzeje słabiej, nie ogrzewa krawędzi (co w sumie nie jest dziwne, bo maty nie dali na całą powierzchnię szkła) i wolniej się w ogóle rozgrzewa. Gdybym miał kupować wkład to zastanowił bym się nad używanym oryginałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dochodzi napiecie, bo wsadzilem dwie zarowki, kazda w inne lusterko i wlaczylem ogrzewanie i obie sie zaswiecily (dodajac uroku autu:D).

Wiec kupilem zrabany wklad? A facet mi mowil, ze dziala bardzo dobrze! :evil: Nigdy nie kupowalem niczego na gieldzie, kupilem pierwszy raz i taka okazja... i co mam leciec samolotem to oddac? Nie dosc ze sie pytali po co mi to w walizce to jeszcze sie okazuje ze nie dziala...

A nie da sie jakos tego naprawic? Jak jest zbudowana ta mata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ryzyko zakupów na giełdzie, kanciarzy tam sporo :evil:

Samych wkładów (mat) grzewczych się nie reanimuje, co najwyżej możesz rozebrać wkład (opis jest chyba nawet w tym wątku) i wymienić samą matę grzewczą lub w sklepie kupić zamiennik.

Co do samej maty to jest to coś jak szyba ogrzewana, tylko tutaj zamiast farby masz jakiś drucik oporowy w ubranku z tworzywa sztucznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!