Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy elektrycznie sterowane lusterka = podgrze


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Czy obecność elektrycznej regulacji jest równoważna z podgrzewaniem? Po włączeniu podgrzewania tylnej szyby, nie widzę, ani nie czuję reakcji (nagrzania) lusterek. Szyba grzeje normalnie.

Czy to działa tylko poniżej pewnej temp?

A może mam coś uszkodzone?

Czy jedynym sposobem na sprawdzenie jest rozebranie lustra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się podłącze a jak sprawdzić czy są podgrzewane, miałem auto bez podgrzewanych lusterek i nigdy niezwracałem uwagi na to ale teraz wydaje mi się że po chwili w megance robią się suche więc przypuszczam że chyba są, ale można to jakoś sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zwłaszcza teraz jak się stoi pod chmurką ;-) osadza się rosa z rana. Jak masz ogrzewane to widać jak zaczyna się oczyszczać, jak nie masz to przejedzisz np z 5 km i dalej będą zroszone. Można tyż na "czuja" dotykasz i powinny być zdeczko cieplejsze po chwili. Bardziej radykalne to rozebrać i zobczyć czy są kabliczki i mata dająca ciepełko ;-) od tyłu do szkła lustra przyklejona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze oblukać bo nigdy na to nie zwracałem uwagi, a zapytam się tutaj by nie tworzyć tematów bawił się ktoś z podgrzewaną przednią szybą bo mi coś siadło i na wysokości lusterka wstecznego jest cały segment niepodgrzewany czy da się jakoś to naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien a patrzyłeś pod wkładami lusterek czy masz wyprowadzone ptrzewody do ogrzewania?

Może masz zamontowane wkładki, lustra, bez ogrzewania?

Na forum gdzieś było jak się dobrać do lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, na pewno nie mam maty grzejnej. prawe lusterko samo mi się otwarło jak wjeżdżałem tyłem do garażu. :D Później się okazało, ze nie byłem pierwszy :D Lusterko miało pourywane 4 szerokie zaczepy i już poprzednik potraktował to silikonem. Fabryka tak nie składa. Miałem więc dostęp do lusterka od przodu auta. Silniczek jest grzałki niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednik mógł rozwalić wkłady, lustra i włożył jakie miał lub dostał.

Ja też jak kupiłem swojego to lewe lusterko miałem pęknięte, a prawe z przyklejonym jeszcze jednym lustrem.

Nie jestem pewien na 100% ale chyba we wszystkich scenicach były podgrzewane lusterka.

Wyciągnij wkład lusterka i dokładnie pooglądaj. powinny tam być przewody do zasilania silniczka i podgrzewania lusterek.

 

Wracając do tych zaczepów, urwane są w koszyczku trzymającym lusterko , czy w obudowie?

Jak w koszyczku to nie ma problemu mam swoje stare i mógłbym się ich pozbyć za jakieś drobne. Natomiast jak są pourywane zaczepy w obudowie będzie problem bo trzeba kupić praktycznie całe lusterko.

Obserwuj allego czasami można trafić bardzo tanio same wkłady podgrzewane.

Ja swoje kupiłem za 60 zł z wysyłką, :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby podłączyć wkłady podgrzewane, trzeba mieć instalację... W instrukcji Scenica jest mowa o ogrzewaniu luster i nie ma gwiazdki oznaczającej tylko wybrańców, więc może jednak to jest standard.

 

Czyli mata grzejna jest podklejona do samego wkładu? Dziwne, bo raczej powinna być częścią lusterka, żeby po stłuczeniu nie trzeba było szukać takiego z podgrzewaniem.

 

W sumie to mam dostęp do takich zasilanych 12V układzików podgrzewających (obudowy kamer przemysłowych) działających na termostat. Pytanie brzmi, czy dałoby radę zaadaptować to do lusterek i czy koszt nie przekroczyłby kupienia lusterek podgrzewanych ze szrotu.

 

I jeszcze jedno pytanko. Czy te kropki oddzielające sferę na lewym lusterku to też standard, bo u mnie nie stwierdzono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy podgrzewane lusterka są w standardzie Scenica, ale chyba tak. W końcu koszt jest niewielki, w stosunku do wartości auta.

 

Mocowanie wygląda tak, od patrzącego

1) lustro

2) mata grzejna - wygląda jakby druty, czy raczej paski metalowe były wtopione w rodzaj klejącej gumy

3) "koszyczek" - nie wiem jak to się fachowo nazywa

Tak mocowane lustro, jak to nazywam wkład lusterka (tak dla siebie :D) zamocowany jest zaczepami do obudowy silniczka (jak są lusterka ręczne pewnie będzie tak samo ale bez silniczka), która jest ruchoma w 2 płaszczyznach. Silniczek natomiast przyczepiony jest do obudowy lusterka.

 

Co do mat podgrzewających to jest tego od groma na allegro, ceny są dość przystępne, więc nie ma co kombinować.

 

Co do tych kropek, tzw lustro asferyczne, to ZTCW nie jest to standard.

Zawsze jednak takie lusterko możesz założyć -> allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, urwane są zaczepy w obudowie. ale to nie problem, sprawa już załatwiona. Pomogła nowa dawka silikonu i mini wiertarka a póżniej wkręt samogwintujący od dołu obudowy. Czekam aż "załatwię" lewe to sobie także tak przerobię. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!