Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapala się kontrolka ABS oraz SERVIS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie układu ABS (czujników). Sprawdziłem, podociskałem i nic... nadal świeci się kontrolka od ABS. W zasadzie to gaśnie jak się jedzie do tyłu i zapala się od ok 30km/h jadąc do przodu. Czy ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie problem wystąpił również po wymianie tarcz z tyłu. Na początku, jak wyjeżdżałem z serwisu to tak jakbym jechał na zaciągniętym ręcznym - panowie najprawdopodobniej nie przełożyli czujnika ABS. Pogmerali chwile i jest ok. Chociaż "jest" ciężko tu użyć. Mianowicie co jakiś czas (losowo, od paru dni nie) zapala się kontrolka właśnie ABS, Servis i ESP. Dodam, że nic nie czuć na hamulcach podczas jazdy. Po "resecie" auta kontrolki gasną. ABS działa bo sprawdzałem organoleptycznie. Mam nawet wrażenie że działa sporo wcześniej, no ale w końcu nowa tarcza jest grubsza więc i szybciej ją klocek "łapie". Macie jakieś pomysły czemu się zapala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I ja ostatnio zwalczyłem błąd ABS + serv w scenicu phII.

Diagnoza clipem była prosta:

babsblad.jpg

zajrzałem pod auto, a tam taki widok:

imag0172iti.jpg

Na czerwono widać miejsce przetarcia linki od ręcznego. Linka wyskoczyła z białej spinki zaznaczonej na zielono i oparła się o przewód od czujnika ABS (niewidoczny już na zdjęciu).

Warto tam zajrzeć zawczasu i opaską zaciskową zablokować możliwość wyskoczenia linki.

Przewód dwużyłowy wystarczyło zlutować i przejechać kilkanaście metrów do przodu. Błąd z licznika zniknął, ale został zapamiętany w komputerze, więc znowu podpięcie pod clipa, kasowanie i po sprawie :)

bladabsczysty.jpg

 

Jeszcze raz piszę, warto tam zajrzeć, zanim kabel się przetrze. Koszt paczki opasek to ok 2zł, chwilka pod autem i to wszystko. Lutowanie pod autem to nieciekawa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam mam rx4 od roku 2 miesiace po zakupie wylazlo mi na desce abs service kupilem kabelek ddt 2000 kas bledow i oki do dzisiaj znowu kasowanie nie pomaga czujniki zebatki wyczyszczone tez lipa bede probowal dalej zalecen tj opornosci napiecia przetarte kable piny bezpieczniki ale chyba najbardziej pasuje mi opcja z baedziej wytartymi oponami z tylu bo pompowalem ostatnio kola i dalem mniej niz zawsze napisze jak obadam pozdro

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6, 5.7

Ludzie :D Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach ;)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :)

Nikt was nie goni ;) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :D ;) -Prezes

 

Dodano: 16 cze 2013 - 14:01

witam dzisiaj dopompowalem powietrza i oki

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam na Forum! Od razu zacznę od mojego problemu: po odpaleniu silnika i ruszeniu jak nacisnę hamulec to pierwsze 2,3 hamowania samochód hamuje tak jak z ABS-em (wali po stopach). Następnie włącza się kontrolka ABS i SERVICE i od tej chwili samochód hamuje już normalnie. Co może być przyczyną tej "anomalii" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, mam problem z moją Meganką.

Urwałem szpilkę podczas zmiany kół z letnich na zimowe. Urwała się w taki sposób, że byłem zmuszony wymienić piastę.

Po wybiciu piasty rozsypało się łożysko więc wziąłem się również za łożysko. Po kolei założyłem pierścień ABS'u, wbiłem łożysko i założyłem piastę.

Po złożeniu wszystkiego do kupy zapaliła się kontrolka ABS'u i SERVICE.

Gdy czujnik siedział w gnieździe. nagiąłem jeszcze cały pierścień z czujnikiem i odpiąłem akumulator na jakiś czas.

Po podpięciu akumulatora ruszyłem w delikatną trasę (15km). Nie ujechałem 300m i się zapaliło z powrotem .

Co może być ? Brudny czujnik czy gniazdo luźne ?

Pomóżcie bo ruszam w trasę zaraz (200km) i się troszki boję bez ABS'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Mateusz96 napisał:

pomóżcie bo ruszam w trase zaraz 200km i się troszki boję bez ABS'u

Ogólnie nie wiem jak jeździsz ale mi się ABS włącza głównie zimą i to też nie codziennie. Jedź po prostu ostrożnie i będzie dobrze. W MII zapalała mi się taka kontrolka jak był uszkodzony czujnik w jednym z kół. Podłączenie pod komputer precyzyjnie wskazało winowajcę.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was.

Trasa przebiegła bez problemu. Mam jeszcze pytanko.

Z tego co mi wiadomo to ta blaszka (pierścień ABS'u) powinien być sztywno. nie ruszać się  a u mnie lata jak na [Cenzura] majtki.

Jest po prostu luźna. Gdzieś może jakieś zabezpieczenie ma ten pierścień żeby się nie ruszał ?

I drugie pytanie. Czy ten pierścień powinien czegoś dotykać czy nie ?  

 

Na tym forum wysławiamy się cenzuralnie.

Proszę następnym razem przed wysłaniem na forum, przeczytać jeszcze raz to co pace nastukały na klawiaturze, poprawić, wstawić odpowiednie znaki przystankowe i dopiero wtedy zatwierdzić wysłanie ! - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o tylnym kole czy o przednim kole. Z opisu można się pomylić o które koło chodzi. Może doprecyzuj pytanie. Nie chce mi się wierzyć, że pierścień na tylnym kole masz luźny i jakoś jeszcze to czasami działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mireczek01 napisał:

x

Rzeczywiście - z opisu wynika, że dotyczy piasty przedniej.  Wynika z tego, że blaszka zatrzaskowa czujnika może być uszkodzona, bo czujnik się rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!