Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknący olej


Regis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Niedawno zmieniałem miskę olejową (stara pękła po spotkaniu z krawężnikiem), wyjechałem od mechanika bez żadnego problemu a po kilku km zauważyłem, iż zaczął mi Cieknąć olej. cały silnik na bloku jest dopocony olejem oraz olej kapie na ziemię przy włączonym silniku. Przy zgaszonym silniku oraz dłuższym postoju problemu nie ma. Możliwe, iż mechanik delikatnie przelał olej podczas wlewania nowego. I tu jest moje pytanie. Czy możliwe, aby problem znajdował się w pękniętej uszczelce pod głowicą? W płynie chłodniczym nie ma śladu oleju, płynu chłodniczego również nie ubyło. Silnik chodzi równo, nie grzeje się za mocno lecz na przejechane 100 km straciłem ok pół litra oleju. Auto nie dymi z wydechu. Jedynie co dodatkowo zauważyłem to nieznaczne ślady oleju pod uszczelką kolektora wydechowego, którego przy okazji zmieniałem. Czy możliwe, żeby pękła mi głowica lub blok silnika a nie jedynie uszczelka? Nadmienie, że samochód ma przejechane 200000 Km na oryginalnej uszczelce pod głowicą i pokrywą zaworów oraz po tym, jak olej zszedł z pękniętej miski, auto stało przez tydzień bez oleju no i oczywiście nieodpalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały silnik na bloku jest dopocony olejem oraz olej kapie na ziemię przy włączonym silniku.

Jak kapie to raczej powinno się łatwo zlokalizować wyciek, wjechać na kanał i przy chodzącym silniku dobrze go obświecić. To że silnik jest cały zachlastany olejem jest spowodowane najprawdopodobniej tym, że w czasie jazdy pęd powietrza olej roznosi po całym silniku - zależy to też od miejsca wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to najgorsze jest to, iż nie mam dostępu do kanału zbytnio... Wczołgałem się pod auto ze światłem lecz nic nie byłem w stanie dojżeć. Silnik jest mokry idealnie od łączenia się głowicy z blokiem silnika, więc raczej powinno być to to, nie? Pytanie jeszcze, czy za duża ilość oleju może uszkodzić głowicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy za duża ilość oleju może uszkodzić głowicę?

Moim zdaniem - nie. Spotkałem się z przypadkiem w maluchu kolegi, w którym mocno podniósł się poziom oleju jak mu się dostała do miski olejowej benzyna z pompy paliwowej. Wtedy chwilę po uruchomieniu silnika gaźnik był zalewany przez odmę mieszanką oleju i benzyny i w efekcie gasł. Jego ponowne uruchomienie było możliwe po jakiejś pół godzinie jak to co się dostało do cylindrów spłynęło z powrotem do cylindrów. Może tu też jest coś podobnego (ale tylko przy bardzo wysokim stanie oleju, a nie małym przelaniu), a przewód odmy jest nieszczelny (nie zaszkodzi go sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duża ilość oleju może spowodować wywalenie np oringu na wale lub innych uszczelnień nie wiem jak w tym silniku jest rozwiązane odpowietrzenie wału korbowego ale spotkałem się że zostało zalewane olejem i wzrost gwałtowny ciśnienia powodował wypływ oleju w najsłabszych punktach

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!