Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjecie silnika 1.5 dci


Archibald

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos wymontowywal silnik 1.5 dci z Meganki II z klimatyzacja?

Zalezy mi glownie na informacji czy:

- wygodniej jest odkrecic pas przedni czy probowac wyciagac gora

- czy przy wyjmoawniu przodem rama zawieszenia musi byc zdemontowana

- czy na pewno caly panel przedni sie odkreca

- czy mozna odkrecic kompresor klimatyzacji i zostawic w aucie razem z chlodnica klimatyzacji, zeby ocalic plyn. Nie zdazylem sprawdzic tutaj.

 

Mam Meganke, ktora pluje olejem. Dziwnie troche, bo zrobilem 300km i nie zgubila calego oleju, ale przez 30 sekund na postoju potrafi wypluc go z 20-40g w minute. Olej leci od strony rozrzadu wiec wszystkie paski sa zaolejone lacznie z komora. Wyglada wstepnie jakby cieklo z miski, ale moze cieknac z kazdego innego miejsca (choc na miske by wskazylal sposob wycieku). biore wiec pod uwage rowniez pokrywe walka (chac watpie) i pompe oleju. Mam jedynie nadzieje, ze to nie z uszczerbienia bloku ani z glowicy (choc glowice mozna zrobic).

Chce wiec wyjac silnik, zeby to porzadnie zdiagnozowac i wyczyscic, bo jak widze to cieklo tam juz dawno temu. Do tego od razu bede robil rozrzad i sprawdze kondycje sprzegla i wole to zrobic na wyjetym silniku.

 

Pytam sie, bo bede to robil, a nie, zeby marnowac Wasz czas, wiec kazda wskazowka bedzie pomocna.

Mam tez caly sprzet, wiec nie wystrzele w polowie tematu, ze mam jedynie kombinerki i srubokret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tak jak myślisz. Albo wyjmujesz silnik, sam albo cały zespół silnik + skrzynia biegów z napędem.

Ale moim zdaniem to bez sensu. Skoro twierdzisz że cieknie od strony rozrządu, to tam był szukał. Dostań się do rozrządu i pooglądaj. Cieknąc może na uszczelnieniu wałka/ów rozrządu lub z uszczelniacza wału korbowego.

Wyciągając silnik niepotrzebnie narazisz się na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanik demontował cały przód aby wyjąć silnik i wyciągał go przodem a nie górą. Płyn od klimatyzacji da się "uratować" kompresor i chłodnicę klimy da się odkręcić i na przewodach elastycznych można odłożyć na bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wg mnie wyjecie silnika ze skrzynia to najlepszy i najprostszy sposob i tak wlasnie chcialbym je wyjac (po wypieciu polosi i reszty co laczy z rama). W niektorych autach (np Vectra) mozna to jedynie zrobic wykrecajac rame silnika i podnoszac auto, w Focusie latwo po wyjeciu pasa (choc mozna wyjac gora).

 

Wolalbym przodem, bo wtedy jest mniej kombinacji i wyciagalbym silnik ze skrzynia, ale widze, ze tam jest cos a'la polsanki i nie wiem jak to wspolgra z zawieszeniem i silnikiem (nie moglem podniesc auta). Silnik jak pamietam jest podwieszony, a nie siedzi na ramie.

 

Chce wyjac, bo dostep jest kiepski do boku, ale jak po wstepnym sprawdzeniu okaze sie, ze to rzeczywiscie tylko pokrywa to sie zastanowie. Widze, ze glowica byla zakladana regenerowana wiec i tam moze cieknac. Plus po wyjeciu silnika moge spokojnie zrobic pasek i dokladnie wyczyscic olej, ktory aktualnie jest wszedzie. Do tego ktos przetarl zderzakiem i zderzak trzeba poprawic, lampe, troche kabli, rama przednia zardzewiala i IC chyba cieknie, wiec juz i tak prawie polowa wykrecona.

 

Na razie plan robienia odlozony na "po urlopie". Potem po tygodniu znow wyjezdzam, wiec chyba niestety na razie temat troche umrze, ale jak tylko do tego wroce to napisze co i jak.

 

Dodano: 22 paź 2011 - 17:52

Obylo sie bez wyjmowania, ale caly przod odkrecalem (zderzak, chlodnice, wentylator).

Jak sie okazalo, sznurek, prawdopodobnie z paska osprzetu wszedl pod kolo paska rozrzadu na wale i wcisnac uszczelnienie do srodka. Zdjecia ponizej

 

No i teraz pytanie - czy ktos zna numer uszczelnienia walu, bo jak widze to zwykly simering. Niestety myslalem, ze zrobilem zdjecie, przed wyjeciem, ale nie zrobilem, a po wydlubaniu juz nic nie odczytam

 

Po zdjeciu kola rozrzadu.

sl371288.jpg

 

Ilosc resztek paska jaka wyciagnalem.

sl371290.jpg

 

No i zgnily wspornik. Dziwne jest to, ze opaski i niektore elementy prawie gnija, a inne elementy nie sa tkniete przez rdze.

sl371292.jpg

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!