Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Vademecum - wymiana płynu chłodniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, właśnie o tym myślałem :)

 

Dodano: 20 lip 2014 - 17:03

Płyn udało się samodzielnie wymienić, jednak miałem trochę problemów z poluzowanie opaski na wężu chłodnicy. Czemu Ci francuzi nie mogli zrobić normalnego korka spustowego ?! PO spuszczeniu przelałem układ wodą destylowaną i nalałem nowego płynu. Weszło 4 litry płynu, czyli 2,5 musiało pozostać w chłodnicy. Wlałem płyn PRESTONE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego tutaj zapytam, przy próbie odpowietrzenia układu chłodzenia (ta plastikowa śrubka za silnikiem) nie wylatuję mi prawię w ogóle z niej płyn, czyli jakby nie było obiegu wody, na 10 minut odkręconej śrubki wyleciało mi może z 50ml. czy to wina pompy czy może to być termostat? dodam że słabo mi grzeję stąd pomysł na odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko ok z nagrzewaniem, dzisiaj jeszcze raz spróbowałem tylko z zakręconym korkiem od zbiornika wlewania płynu chłodniczego i poszło tak jak powinno, myślałem że trzeba go odpowietrzać na odkręconym ale chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podepnę się z pytaniem. Gdzie w MIII konkretnie 1.9dCI znajduje/-ją się odpowietrzniki, które trzeba uchylić dla pełnego odpowietrzenia układu chłodzenia. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i ufając w 100% mechanikowi chciałbym jednak sprawdzić czy z opisanych odpowietrzników nie uleci mi czasem jeszcze jakieś zabłąkane powietrze.

 

Puk, puk Moi Drodzy czy nikt nie wie czy nikt z Was nie ma chwilki by mi odpisać i pomóc?

Rozumiem, że pytanie może być trywialne ale nie znając odpowiedzi liczę i potrzebuję Waszej pomocy.

Edytowane przez Krzychos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem po co zawracać sobie głowę tymi odpowietrznikami, przecież układ odpowietrza się sam. Wystarczy wlać pełen zbiornik wyrównawczy uruchomić silnik i dolewać w miarę jak będzie ubywać ze zbiornika, jak przestanie ubywać to finał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co zawracać sobie głowę tymi odpowietrznikami, przecież układ odpowietrza się sam.

Nie masz racji. Niestety nie zawsze się sam odpowietrza.

Osobiście wolę mieć pewność, że układ dobrze został odpowietrzony. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przez odkręcony zbiornik wyrównawczy też wychodzi powietrze, nawet jak jest zalany pod sam korek, to widać jak przez górny wężyk wchodzą pęcherzyki powietrza do zbiornika ;) Ale jak tak namiętnie piszecie o tym odpowietrzniku to pobawię się nim przy następnej wymianie :D Niestety będę to często robił bo dostał mi się olej do układu :(

 

Napiszę jeszcze jedną kontrowersyjną rzecz, bo według mnie płyn dobrze jest zlewać jak silnik jest porządnie nagrzany. Mam wrażenie, że wtedy zlatuje dużo więcej wody, oczywiście gumowy płaszcz i grube rękawice żeby uniknąć oparzeń obowiązkowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!