Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Starta kierownica po 30k km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W mojej sluzbowej Megane III, ktora jezdze od nowości i zaledwie od 5 miesiecy (przebieg 30k km) po lewej stronie kierownicy, tam gdzie trzymam ją ręką ściera się kierownica. To samo zauważyłem na gałce zmiany biegów. Trochę mi się wydaje dziwne, że przy tak krótkim okresie użytkowania oraz małym przebiegu kierownica az tak się wyciera. Czy u Was też wystepuje cos takiego? Może można to reklamować? Być może kiedyś kupię to auto.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamuj póki jest gwarancja, może wymienią na nowe.

W Megane I kierownica też dość szybko się ścierała, ale dobrze wyglądała do ok. 200 tyś km.

Kolejna rzecz na czym Renault zaoszczędził przy produkcji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest alternatywa; kierownica z twardego plastiku lub miękkiego materiału, dobrze leżąca w dłoni, ta druga musi się szybciej zużyć, widziałem znacznie wytarte kierownice passatów B5, ale przy większych przebiegach, pozostaje więc pokrowiec, obszycie itp.

Przy intensywnej jeździe miejskiej kierownica zniszczy się wcześniej niż podczas jazdy w trasie, wtedy przebieg auta może nie być adekwatny do stanu kierownicy, dodatkowo niektórzy mają zwyczaj 'ślizgania' kierownicy w dłonich podczas powrotu do położenia 'na wprost' :)

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie będę już obszywał bo w miejscu zużycia jak naciskam to czuję że guma odkleiła się od pręta kierownicy a z czasem może zacząć się delikatnie obracać (widziałek kiedyś coś takiego w Polonezie Caro :) także jak się całkiem zużyje to zostaje wymiana kierownicy... albo samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To wycieranie się kierownicy dużo zależy od właściwości dłoni kierowcy, serio.

Te same auta , z tej samej serii, ale użytkowane przez różne osoby mają różnie zużytą kierownicę.

Może to zależy tez od potu na dłoniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nadmierne pocenie się dłoni nie wpływa dobrze na materiał skóropodobny na kierownicy. Podobnie obrączki i pierścionki na palcach. Na samochodach do jazd testowych często widać jak zryte są gałki zmiany biegów właśnie od obrączek i pierścionków (jak ktoś nosi). Ale co zrobić? Jeździć w rękawiczkach? Każda kierownica wytrze się prędzej czy później, zapewne szybciej u tych, którzy nie trzymają kierownicy lecz trzymają SIĘ kierownicy. Pierwsze oznaki wytarcia widać zazwyczaj na poprzecznych łączeniach (szwach). W każdym razie takie wytarcia po pół roku nie są normalne i jest to powód do reklamacji. Mi w poprzedniej megance II takie drobne przetarcia na szwach po lewej stronie zaczęły się pojawiać po czterech latach codziennej i częstej jeździe po mieście (kierownica pokryta beżową "skórą"). Jak na razie w obecnej megane III (też beżowa "skóra") nie widzę oznak, żeby miało to nastąpić wcześniej - taką mam nadzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja po prawie 40 tys przejechanych nic nie widzę. Jedyne co to po około pół roku wymieniali mi tą "skórkę" przy gałce zmiany biegów bo zaczęła pękać. Teraz jest ok ale widać że różni się od orginalnej własnie materiałem, takie przynjamniej miałem wrażenie po samej wymianie. W serwisie mówili ze własnie trwalsza będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane 24000, zgłosiłem w ASO ten problem, dostałem odpowiedź, że gwarancja została uznana. Umówiony jestem z ich tapicerem na przyszły czwartek. Kierownica i gałka będą obszyte skórą od żyjącej kiedyś krowy a nie plastikowej jak z fabryki wyjechał. Zobaczymy jak to będzie wykonane, ale obecnie jestem bardzo zadowolony z podejścia Renault do problemu, który jest nagminny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która to ASO? Wiem, że dotychczas wymieniali kierownice, a nie obszywali. To jest własna inicjatywa tej ASO, czy decyzja Renault Polska?

A czy ktoś probował zgłaszać ten problem po upływie gwarancji w ramach formuły Non Stop (ta płatna "gwarancja")? Jest tam wykluczenie, że formuła Non Stop nie obejmuje m.in. kosztów wymiany takich częsci:OBICIA. Ciekawy jestem, co Renault rozumie pod pojęciem OBICIA, czy mają tu na myśli boczki drzwiowe, czy też właśnie np. obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów?

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę zgłosiłem w Aso na al. Jerozolimskich w Warszawie tylko dlatego że serwis jest do 22 otwarty i łatwiej było po pracy dotrzeć. ALe też u Dyszkiewicza w Konstancinie słyszałem przy okazji wizyty z innym autem że zaczęli obszywać , zamiast wymieniac na to samo dziadostwo. to jest decyzja Renault polska raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!