Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konieczność wymiany akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc co Koledzy polecacie do Scenica II 2.0 16 V benzyna?

Kupić zbliżona pojemność do tej co masz. Różnica 2 Ah mniej lub więcej nie stanowi problemu, zwracając uwagę na szczytowy prąd przy rozruchu. Tu jak więcej to lepiej.

Ważne by poszukać raczej znanej firmy niż No Name, bo większa gwarancja, że parametry będą prawdziwe a nie prawdopodobne. To jeszcze trzeba przeliczyć przez cenę jaką chcemy wydać i okres gwarancji.

Marka to już indywidualny wybór i trudno jednoznacznie coś wskazać. Każdy chwali swoje.

Ja do zakupu swojego PERION-a też początkowo podchodziłem jak jeż do stosunku, wiedząc tylko, że jest przez VARTĘ firmowany, ma 3 lata gwarancji i nie jest za drogi. Aku za 4 dni będzie miał 5 lat i nie wykazuje objawów bym musiał szukać nowego.

Tu muszę się wypluć 3 razy przez lewe ramię. :)

czy po samodzielnej wymianie będę musiał jechać do serwisu na przyuczenie samochodu czy samo się zaprogramuje?

Do zrobienia to samo jak przy każdym odłączeniu aku. (kod radia, przyuczenie szyb) więc wykonasz to we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze na tej podstawie można by odwrócić to twierdzenie i głosić, że każdy, nawet za wielki akumulator musi się naładować, bo za to przecież także regulator odpowiada. Jednakże z praktyki wiadomo, że zazwyczaj takie zestawienie, (słaby alternator- wielki aku.) to niedoładowany aku.

Bo każdy się naładuje, pod warunkiem, że nie było jakichś ogromnych strat podczas postoju i rozruchu i zapewnisz mu odpowiednio długi czas ładowania. Zauważ, że jak sporo jeździ się po mieście i często odpala to nawet zalecany akumulator szybko padnie, bo najzwyczajniej w świecie nie będzie miał kiedy się doładować.

 

I choć silnik mniejszy i łatwiej nim zakręcić, to odbiorników prądu w "drugim" jednak mam więcej, łącznie z 1800W elektrycznymi grzałkami powietrza w nawiewie. Działają one tylko w określonych warunkach i to w czasie pracy silnika, czerpiąc prąd z alternatora ale aku. jest wielki, bo współpracuje z 150A potworem jakim jest alternator w tym zestawieniu.

I właśnie z powodu tych wszystkich urządzeń (głównie grzałek w dieslu) masz taki mocny aku i alternator, bo one żrą dużo prądu i coś musi go zapewnić. Co do wszelkiej maści bajerków działających tylko po odpaleniu silnika to ich zasilaniem zajmuje się alternator i właśnie dlatego ich włączenie jest możliwe dopiero po odpaleniu silnika.

Wyjątkiem jest sytuacja jak na obrotach jałowych odpalisz dosłownie wszystkie prądożerne urządzenia jakie tylko są w aucie, bo wtedy będzie obciążony i akumulator. Ale chyba nie mówimy o specjalnym zarzynaniu naszych elektrowni :)

 

Benzyna nie potrzebuje tyle mocy do rozruchu, a reszta bajerów to już działa podobnie niezależnie od rodzaju silnika.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie polecam Centry Futura,ponieważ przed wymianą swojego aku(varta-renault org.70ah640A)podpytywałem się sprzedawców w kilku sklepach motoryzacyjnych jakie najczęściej są reklamowane . W większości odpowiedzieli mi ,że nie polecają futury. W jednym sklepie gość powiedział że zrezygnowali ze sprzedaży ,bo nawet co trzecia do nich wracała na reklamację.Po opiniach sprzedawców zdecydowałem się na BOSCHA S5 74ah 750A do silnika 1,9dci 88kw. ponoć lepszy ,a i cena podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się nie zgodzę z kolegą. Mam u siebie Centrę Plusa bo na futurę nie starczyło ;) mam go 3 rok i zero problemów. Kilku moich kolegów montowało futurę i są zadowoleni. W sklepach to raczej odradzają Boscha szczególnie Silver. Każdy w sklepie będzie doradzał by kupić tego co ma najwięcej na stanie :D a nie co lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy w sklepie będzie doradzał by kupić tego co ma najwięcej na stanie a nie co lepsze.

Też tak uważam.

Jakiś czas temu znajomemu padł oryginalny akumulator w Toyocie po 10 latach użytkowania.

Sobota późne południe i otwarty jeden ostatni zakład.

Polecali różne akumulatory, ale jak jeden z mechaników zobaczył znajomego żonę (znali się dość długo), stanęło na Centrze.

Futura w moim aucie ma trzeci rok, auto używane codziennie, odpoczywa w weekendy i nie ma problemów.

W taty aucie Futura ma 1,5 roku, ale auto użytkowane raz może dwa razy w miesiącu i też jest OK.

Poprzedni akumulator w moim aucie też był Centry i wytrzymał 8 lat, a w taty aucie Centra wytrzymała 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie i pięknie ale piszesz o aku. produkowanych 11 lat temu:

3 lata obecny + 8 lat poprzedni

1,5 roku obecny + 10 lat poprzedni

(auta też wtedy bardziej niezawodne produkowali)

co nie oznacza, że i obecnie produkowane akumulatory są równie dobre. A jak jeszcze do tego dochodzi zwiększona ilość reklamacji ostatnio zakupionych nowych akumulatorów, to sprawa już jest podejrzana.

Nawet te, które obecnie w naszych autach niezawodnie śmigają od kilku lat nie mogą na 100% gwarantować niezawodności obecnie produkowanych.

No ale skoro sama nazwa ma zagwarantować niezawodność i dobre samopoczucie, to mnie nic do tego.

Tak tylko sobie, a muzom piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro sama nazwa ma zagwarantować niezawodność i dobre samopoczucie, to mnie nic do tego.

To w takim razie co kupować ?

Sąsiadowi w okresie gwarancji padła następna Varta Blue.

Auto wykorzystywane normalnie, a akumulator znowu padł i to w czasie ciepłych dni (do zimy poprzedni też nie dociągnął).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpela jak miała fiata 126p to kupiła Boscha i ja w tym samym czasie kupiłem Centrę do swojego Kaszlaka. I u niej na gwarancji wymieniali jej tego boscha 3 razy a moja centra cały czas dzielnie działała. Więc raczej nie ma co przepłacać. Do twingo kupiłem centrę plus i tata teraz cały czsa na nim śmiga a ma już 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie co kupować ?

Tak jak pisałem wcześniej.

Sugerować się produktem znanej firmy, lub przez nią firmowanym ale z jak najdłuższą gwarancją producenta, co daje nam możliwość wymiany w razie problemów. Jakby jeszcze taki był w przyzwoitej cenie to już całkiem cacy.

Co do BOSCH-a, to właśnie one miały kiedyś taką przypadłość, że pomimo najdłuższej gwarancji jak była wówczas dostępna, sypały się hurtowo w kilka dni po zakończeniu tej gwarancji. Jakby były obliczone i zaprogramowane według kalendarza.

A jak się posypał przed jej upływem, to dostawało się nowy, obliczony na kolejne 3. To był właśnie plus tej pewnej i długiej gwarancji.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerować się produktem znanej firmy, lub przez nią firmowanym ale z jak najdłuższą gwarancją producenta, co daje nam możliwość wymiany w razie problemów. Jakby jeszcze taki był w przyzwoitej cenie to już całkiem cacy.

Czyli Centra Futura jak najbardziej pod to podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytam wasze posty i zastanawiam się co w tej centrze Future widzicie? Część tych akum jest produkowana w chinacha tak samo jak bosch. Prond rozruchowy jest zawyżony co najmniej o 10%, a w niektorych nawet więcej. Amerykańce wykupili fabryke w Poznaniu już dawno i wciskaja nam kit pod marka Centry. Kiedys było takie coś jak assistans nie wiem czy jeszcze jest, ale było jawnym nabijaniem klienta w butelkę. Dostawało się assistans,że niby jak się akum popsuje to dostaniemy nowy, ale akie było ździwienie kierowców jak przyjeżdzał Pan z nowym aku, sprawdzał stary i stan samochodu i kazał za niego płacic, bo akum stary sprawny , a problem był w aucie.

Boscha to wiadomo od paru ładnych lat wyrób chinski:)

Ja osobiscie jeżdze na Sznajderze, teraz zwyklym, wczesniej w toyocie mialem silvera. Sprawdzałem prąd rozruchowy w tych akumulatorach i jest więcej niż producent podaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Boscha 60Ah od znajomego. Mam nadzieję, że dzięki temu (w razie czego) nie będę miał problemów z reklamacją :D

Co do prądu rozruchowego to jest on ważny w dieslu. Silniki benzynowe nie są tak wymagające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!