Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konieczność wymiany akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Drodzy uzytkownicy.. czy moglibyscie powiedziec mi czy akumulator: Exide 50ah 510a bedzie odpowiedni do mojej Megane - 1.4 16v 98km 2004r. Akumulator ma wymiary 24,5 x 17,5 x 17,5 cm

Aktualnie mam od prawie 8lat oryginalny jednak pomalu odmawia posluszenstwa.

Nie mam jak zagladnac pod maske i sprawdzic jaka moc ma moj aktualny poniewaz samochod stoi u mechanika, a jutro musze dostarczyc mu akumulator.

Edytowane przez kobielczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

wg producenta (Renault) powinien być taki akumulator: 50Ah 420A. Oczywiście akumulator o większym prądzie rozruchowym jest jak najbardziej wskazany.

 

Fazzi

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest takie cudo jak Gigawatt. Gdzies wyczytałem, chyba w wyszukiwarce akumulatorów ze to jest sygnowane przez Bosha. Pojawia się nazwa Gigawatt Bosh. Nie wiem czy dobry czy nie. Jak pytałem znajomego pana, który sprzedaje akumulatory(normalny a nie jakiś oszust czy naciągacz) to mi pwoiedział, ze w zasadzie każda firma to jeden syf. Jak jest dobrze to jest a jak wypuści wadliwą serię to nie ma mocnych. To się zgadza bo ojciec miał różne akumulatory. Extra firmowe, zwyklejsze i nie było różnicy. Jednyna różnica to to, ze kiedyś były porządne akumulatory. Pamiętam, że nie było takiego dylematu wyjmować czy nie. Fakt że starsze auta potrzebowały mniej prądu, nie było problemów z wyjmowaniem, ładowaniem bo pojazdy były pozbawione takiej ilości elektroniki. Jak coś to wyciągało się akumulator i ładowało.

Najgorsze jest dowodzenie, że nasz uszkodzony akumulator ma wadę. Sprzedawca bierze takie cudo na warszat, stawia w ciepłym pomieszczeniu i nie ma szans na wykazanie wady. Stąd większośc reklamacji jest odrzucana.

Tak czy inaczej moim zdaniem technologia budowy akumulatorów nie nadąża za nowymi dodatkami w autach. Stąd moje obawy co do tzw aut hybrydowych, gdzie dobry akumulator to podstawa. Miałem okazje zakupić na zachodzie za parę gorszy coś hybrydowego. Super autko, praktycznie nówka bo roczne. Delikatnie uszkodzone z tyłu. Nic nie ruszone, ale nie było chętnych. Każdy obchodzi to z daleka. Jak coś walnie to mogiła.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zimą przerabiałem temat wymiany aku w swoim aucie. Kupiłem ZAP Plus Calcium 74Ah 680A 12V. Jest porządny i standardowo 2 lata gwarancji za kwotę 270PLN. Po przejrzeniu sporo różnych opinii na temat różnych aku stwierdziłem, że co użytkowanik to inna opinia, szczególnie czytając jak producenci podchodzą do warunków gwarancji!? Ważne aby aku miał odpowiedni prąd rozruchowy i sprawny alternator który naładuje naszą baterię. Inaczej nie obejdzie się bez CLIPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam panów i panie :D

 

Megane II 1.5 dci 82 km. Akumulator to 45 Ah i 600A rozruchowego czy mam za mały? I co wybrać lepiej Bosch czy centra choć wcześniej pisze że to jedna fabryka? A rzecz trzecia na obecnym akumulatorze mam jakąś zieloną kontrolkę która niby ma informować o stanie akumulatora tylko że wciąż jest zielona a temperatura spada do minusowych wartości i jest lipa to samo jak chwile pogra radio

Edytowane przez kepa416
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

podepnę się do tematu,

czy jak posiadam aku 44Ah 360A w megance II 1,4 16v to rozrusznik może mieć problemy?? zastanawiam się czy wymienić akumulator (który właśnie naładowałem) czy bendiks w rozruszniku mam padnięty.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Niestety mój obecny (fabryczny) akumulator kwalifikuje się do wymiany. Chcę zakupić Vartę Blue 12V 52Ah 470A ale mam dylemat z jego wymiarami. Katalog tego producenta do mojego auta wskazuje wyłącznie akumulatory o wysokości 175 mm a ten ma 190 mm, przy doborze akumulatora na stronie Inter Cars pokazują się również akumulatory o wysokości 190 mm. Czy ktoś orientuje się czy da się zainstalować ten wyższy? I kolejne pytanie - przy uruchomieniu zimnego silnika (włączone radio, światła)napięcie 14,6 - 14,7 - dużo za dużo czy może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne pytanie - przy uruchomieniu zimnego silnika (włączone radio, światła)napięcie 14,6 - 14,7 - dużo za dużo czy może być?

Jeżeli później spada do tych 14.4-14.5V, to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!