Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła przeciwmgielne tylne


zwierz78

Rekomendowane odpowiedzi

bo przecież dobrze wiemy, kiedy włączać te światła

Hmmm, może Ty wiesz, ale z tego widzę na drogach nie dla wszystkich jest to wiadome :D.

Skubańce potrafią w słoneczny dzień jechać na przednich i tylnych halogenach i dodatkowo na światłach drogowych ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka - światła przeciwmgłowe tylne są obowiązkowym wyposażeniem pojazdów, ale nie ma obowiązku ich używania, przynajmniej w Polsce. Jest jedynie powiedziane, że gdy widzialność spadnie poniżej 50m to MOŻNA je włączyć.

Edytowane przez Czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Art. 30. 1

Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła."

 

Czyli prawie nigdy nie powinny być włączone, gdyż jak często się poruszam o świcie to w naszych warunkach bardzo rzadko jest taka mgła aby było mniej niż 50m.

Z doświadczenie widzę, że jak już lekka mgiełka to włączają wszystko co mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wg. Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm. Dział III rozdział 3 § 13. 1. 3

światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

 

Zastanawia mnie tutaj słowo 'pojedynczych'. A co z podwójnymi? Niektóre samochody fabrycznie mają dwa światła przeciwmgłowe.

Ostatnio jechałem we mgle =<50m kilkadziesiąt km autostradą i moim zdaniem na drodze z przynajmniej dwoma pasami lepiej rozpoznawałem samochody, które miały dwa światła przeciwgłowe (bo to było jedyne światło które było widać). Od tego czasu zastanawiam się nad 'aktywowaniem' drugiego światła i tak własnie trafiłem na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej rozpoznawałem samochody, które miały dwa światła przeciwgłowe (bo to było jedyne światło które było widać). Od tego czasu zastanawiam się nad 'aktywowaniem' drugiego światła i tak własnie trafiłem na ten temat.

Owszem jeśli te światła są poza tylnymi lampami jak ma przykładowo sceniol starszy, po bokach tablicy rejestracyjnej. Jeśli są w lampach zespolonych, to lepiej jak jest jedno. Przy dwóch nie zauważysz różnicy jak takie auto będzie hamowało. (trzeci stop nie jest obowiązkowy, a poza tym nie zawsze świeci tak jak te w kloszach)

Reasumując- jest sens w tym braku symetrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, z tego co pamietam to niektóre suv'y które mijałem miały je w zderzakch, a lampy tylne powyżej.

Wiem, że moze być problem z odróznieniem od światła stopu, ale już chyba rozwiałeś moje wątpliwości. Zostawiam tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim nowym nabytku nie działa światło przeciwmgielne z tyłu, w związku z czym przejrzałem forum i trochę zgłupiałem - mam w lewej lampie wtyczkę z czterema pinami, gdzie jeden jest zaślepiony i w gnieździe lampy tylko 3 bolce. Auto przyjechało z Niemiec, a na podstawie opisów na forum wychodzi, że tył jest podłączony "po angielsku". Rozumiem, że trzeba szukać przewodu w prawej lampie i przekładać go na lewą stronę + zamiana wkładu lampy? Wiem, że należało najpierw zajrzeć do prawej lampy, ale śruby są zbyt mocno przykręcone i na razie próbuję, ale chyba nie obędzie się bez ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Odkręciłem prawe światło - tam są zaślepione 2 bolce, czyli chyba w porządku, bo po prawej zasilanie jest tylko dla światła cofania, a po lewej muszą być 3, bo idzie wspólna masa dla światła przeciwmgielnego i cofania oraz osobne zasilanie dla nich. Problem jest po drodze, bo po włączeniu przeciwmgielnego, na jego przewodzie jest tylko 6,5V.

 

Uzupełnienie: Lampa była w porządku, przewody w porządku, manetka w porządku - uszkodzony był sterownik w module UCH. Dobrze, że są jeszcze specjaliści, którzy potrafią takie moduły naprawiać, a nie tylko wymieniać, jak to w ASO ;)

Edytowane przez Jaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!