Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła przeciwmgielne tylne


zwierz78

Rekomendowane odpowiedzi

bo przecież dobrze wiemy, kiedy włączać te światła

Hmmm, może Ty wiesz, ale z tego widzę na drogach nie dla wszystkich jest to wiadome :D.

Skubańce potrafią w słoneczny dzień jechać na przednich i tylnych halogenach i dodatkowo na światłach drogowych ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka - światła przeciwmgłowe tylne są obowiązkowym wyposażeniem pojazdów, ale nie ma obowiązku ich używania, przynajmniej w Polsce. Jest jedynie powiedziane, że gdy widzialność spadnie poniżej 50m to MOŻNA je włączyć.

Edytowane przez Czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Art. 30. 1

Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła."

 

Czyli prawie nigdy nie powinny być włączone, gdyż jak często się poruszam o świcie to w naszych warunkach bardzo rzadko jest taka mgła aby było mniej niż 50m.

Z doświadczenie widzę, że jak już lekka mgiełka to włączają wszystko co mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wg. Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm. Dział III rozdział 3 § 13. 1. 3

światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

 

Zastanawia mnie tutaj słowo 'pojedynczych'. A co z podwójnymi? Niektóre samochody fabrycznie mają dwa światła przeciwmgłowe.

Ostatnio jechałem we mgle =<50m kilkadziesiąt km autostradą i moim zdaniem na drodze z przynajmniej dwoma pasami lepiej rozpoznawałem samochody, które miały dwa światła przeciwgłowe (bo to było jedyne światło które było widać). Od tego czasu zastanawiam się nad 'aktywowaniem' drugiego światła i tak własnie trafiłem na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej rozpoznawałem samochody, które miały dwa światła przeciwgłowe (bo to było jedyne światło które było widać). Od tego czasu zastanawiam się nad 'aktywowaniem' drugiego światła i tak własnie trafiłem na ten temat.

Owszem jeśli te światła są poza tylnymi lampami jak ma przykładowo sceniol starszy, po bokach tablicy rejestracyjnej. Jeśli są w lampach zespolonych, to lepiej jak jest jedno. Przy dwóch nie zauważysz różnicy jak takie auto będzie hamowało. (trzeci stop nie jest obowiązkowy, a poza tym nie zawsze świeci tak jak te w kloszach)

Reasumując- jest sens w tym braku symetrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, z tego co pamietam to niektóre suv'y które mijałem miały je w zderzakch, a lampy tylne powyżej.

Wiem, że moze być problem z odróznieniem od światła stopu, ale już chyba rozwiałeś moje wątpliwości. Zostawiam tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim nowym nabytku nie działa światło przeciwmgielne z tyłu, w związku z czym przejrzałem forum i trochę zgłupiałem - mam w lewej lampie wtyczkę z czterema pinami, gdzie jeden jest zaślepiony i w gnieździe lampy tylko 3 bolce. Auto przyjechało z Niemiec, a na podstawie opisów na forum wychodzi, że tył jest podłączony "po angielsku". Rozumiem, że trzeba szukać przewodu w prawej lampie i przekładać go na lewą stronę + zamiana wkładu lampy? Wiem, że należało najpierw zajrzeć do prawej lampy, ale śruby są zbyt mocno przykręcone i na razie próbuję, ale chyba nie obędzie się bez ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Odkręciłem prawe światło - tam są zaślepione 2 bolce, czyli chyba w porządku, bo po prawej zasilanie jest tylko dla światła cofania, a po lewej muszą być 3, bo idzie wspólna masa dla światła przeciwmgielnego i cofania oraz osobne zasilanie dla nich. Problem jest po drodze, bo po włączeniu przeciwmgielnego, na jego przewodzie jest tylko 6,5V.

 

Uzupełnienie: Lampa była w porządku, przewody w porządku, manetka w porządku - uszkodzony był sterownik w module UCH. Dobrze, że są jeszcze specjaliści, którzy potrafią takie moduły naprawiać, a nie tylko wymieniać, jak to w ASO ;)

Edytowane przez Jaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!