Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II KZFR - przestało warczeć !


rob2000

Rekomendowane odpowiedzi

Konieczność wymiany - raczej nie. Ale niektóre warsztaty pewnie będą zalecać ;)

 

Piszesz że rozrząd wymieniony przy 98k, teraz masz 170k, czyli obecny rozrząd ma już 72k... Chcesz jeździć aż rozrząd będzie miał 110k km??? :D

O ile pamiętam oryginalnie założony (od nowości) przeznaczony jest na 90k lub 5 lat (zależy co nastąpi wcześniej), a kolejne powinno się wymieniać co ok. 80k. Oczywiście nie ma przymusu wymiany, ale pojawia się ryzyko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No ja się bardzo ciesze bo licznik pokazuje 105tyś i szykuje się 4 koło zmiennych faz w tym samochodzie. Na poprzednim przejechałem 1 rok i 8 tyś. Pierwsze wymienili na gwarancji po 20tyś potem kazali płacić przy 46tyś. Potem wymieniałem u znajomego mechanika. A teraz znowu zaczyna terkotać. Za ostatnim razem miałem ostro przestawione KZFR. Niech mi ktoś wytłumaczy jak ono może się przestawić. Śruba go nie trzyma i przekręca się na wałku?

No i nie wymieniałem zaworu. Czy może od tego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie musi być jakaś inna przyczyna, np. w rodzaju stosowanego oleju, w ilości tego oleju, może jest problem z tym zaworem sterującym... Nie ma opcji żeby tak często koło padało. Może parkujesz auto na nierównej powierzchni (stoi krzywo i olej gdzieś odpływa z KZFR), albo gasisz silnik zanim obroty spadną?

Trzeba szukać przyczyn poza samym KZFR, które może nie jest super wytrzymałe, ale u Ciebie pada częściej niż "powinno".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ten przydługi wywód ,aby skusić tych z was, którzy mają kłopoty z KZFR . może warto spróbować z dolaniem oleju , koszt niewielki,a nóż się komuś przyda taka opinia. Nie wiem jaki wpływ na to ,ma wymiana koła przeze mnie , czy przebieg tylko 10 tysiećy km był na tyle mały ,że koło pracuje nadal poprawnie.Czy przy większym przebiego koła po wymianie, też to by pomogło,nie wiem. Gdyby poziom oleju miał na to jakis wpływ ,to były by to niezłe jaja. Do głowy by mi nie przyszło ,że pomimo ,że komputer pokładowy pokazuje poziom oleju w normie to jednak powoduje to uszkodzenie KZFR.

 

Dzięki Kolego

 

W maju kupiłem małżonce megankę od dealera Skody. Okazało się po zakupie, że uszkodzone jest KZFR.

Dealer naprawił to w ramach rękojmi. Dorzuciłem nowy kompletny rozrząd.

 

Po 2 m-cach znowu zaczęło się odzywać KZFR. Tak gdzieś przy utrzymujących się 2000obr./min zaczęło "chrobotać", ale silnik się nie wyłączał przy pierwszym rozruchu tak jak to było wcześniej.

Przeczytał to co napisałeś.

Dziś wymieniłem olej, poprosiłem mechanika, żeby wlał pod górną kreskę.

 

Odjechałem z warsztatu... i cisza.

Nic nie słychać.

 

Pozostaje tylko mieć nadzieję, że nie zdążyło się to koło zbytnio uszkodzić.

 

Rozmawiałem również z byłym pracownikiem serwisu renault i potwierdził, że nawet jeśli olej jest powiedzmy pod połową dopuszczalnego zakresu, to mogą takie rzeczy się dziać z KZFR i lepiej jest trzymać poziom blisko górnej krechy.

 

Życzę wszystkim czytającym, którzy mają problem z KZFR, żeby mieli to samo co ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w dobrym miejscu ale zapytam :)

Jakbym chcial wymienić samo KZFR to jak można to zrobić bez jechania do ASO ? Czy będa potrzebne jakieś narzędzia do blokowania rozrządu itp?

 

A drugie pytanie to jak można sprawdzić pasek rozrządu czy jest jeszcze dobry ? Bo miałem wymieniany rozrząd 5 lat temu w ASO ale jest na nim przejechane tylko 45.000 więc trochę bez sensu na siłe pakować się w koszty jeśli pasek byłby dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo miałem wymieniany rozrząd 5 lat temu w ASO ale jest na nim przejechane tylko 45.000 więc trochę bez sensu na siłe pakować się w koszty jeśli pasek byłby dobry.

Pasek do wymiany kwalifikuje albo przebieg albo czas. 5 lat to jest najwyższy czas by pasek wymienić.

Jak do tego jeszcze dodasz potrzebę wymiany KZFR, to nawet się nie zastanawiaj czy trzeba i czy warto pasek wymieniać. Paska raz naciągniętego nie zakłada się ponownie, a szczególnie takiego leciwego.

Koszt wymiany na nowy jest o wiele mniejszy jak naprawa silnika po jego potencjalnie możliwym zerwaniu.

Nie polecam na tym oszczędzać. Co do samej wymiany, musisz być przygotowany i mieć wszystko jak do normalnej wymiany rozrządu w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam leciwy od razu. Dopiero 5 lat ma :)

 

KFZR miało tak że czasami przy zapalaniu zawarczało i silnik od razu zgasł, ale od kiedy uzupełniłem olej na MAX to chyba już nie ma takiej sytuacji.

W taki razie na wiosnę będę musiał pomyśleć nad wymianą rozrządu ale sam się na to nie porwę :)

Pasek i rolki kosztują na allegro ok 350-400zł i do tego pompa wody. Ciekawe ile ASO krzyknie za wymianę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak, ja w swojej Megance dwa razy wymieniałem to sławne koło. Drugi raz nastąpił po 15kkm...

Miałem dość i sprzedałem samochód. W tej chwili sam ujeżdżam Astrę H 1.6 XER i problem jest dokładnie taki sam. Tylko że tu są dwa koła po 800zł/szt....

Pierwszy raz odezwało się po 55tys. km teraz mam 89 tys. i mam to generalnie w d... Jeżdżę do planowanej wymiany rozrządu przy 120kkm.

Ale w wielu Oplach pojawia się to co 30-40tys. km. (Vectra, Astra, Zafira)

Sprowadza się to tylko do tego że jak zaciągnąłem języka to problem dotyczy wszystkich silników ze zmiennymi fazami rozrządu od Fiata do Toyoty...

Całe szczęście że Meganka żony 1.4 Tce jest pozbawiona tego szajsu.. i odpukać praktycznie bez awaryjna od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Powiedzcie jakie macie objawy oprócz tego że słychać warkot i skąd wiecie że to czujnik KZFR? Może jest 10 innych sposobów oprócz wymiany czy dolania oleju? Pytam bo miałem problem z zimnym silnikiem. Gasł na wolnych obrotach i też czytałem że to czujnik KZFR. Ale okazało się że nie muszę go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem na Elfie 5w40 to koło warczało mi 3-4 razy w miesiącu.

Jak zmieniłem na olej Mobil 1 0w40 New Life to przez pół roku jazdy koło odezwało się tylko 2 razy i to w czasie gdy samochód stał ponad tydzień nie jeżdżony.

Wydaje mi się, że Elf jest bardziej gęstym olejem (nie wiem czy w pełni syntetyczny) a poza tym ma dodatki, które wyciszają pracę układu regulującego luz zaworowy co może powodować wolniejsze krążenie oleju w pierwszej sekundzie po uruchomieniu silnika a w związku z tym warczenie koła.

 

Reasumując, u mnie wymiana oleju na inny pomogła. Koło ucichło.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Fajnie, że dałeś znać po takim czasie.

 

Chyba też mam z tym problem. Po odpaleniu rankiem, albo przygasa po dotknięciu gazu, albo obroty spadną, podusi się i same się podniosą, albo - jak dziś słychać było jakieś dziwne odgłosy i zgasł, za drugim razem po dodaniu gazu odpalił i pojawiła się chmura z rury i zaśmierdziało benzyną.

Latem mam spokój, tylko jak temperatura spada to mam problem.

Więc dolewam dziś oleju i sprawdzę co i jak, ale jak śledzę wątki to faktycznie jedno ma coś wspólnego z drugim.

Olej w niższych temperaturach gęstnieje i jest problem z jego rozprowadzeniem przy odpaleniu.

 

Może warto by było zainwestować w inny olej, który nie traci właściwości przy niższych temperaturach.

 

Aha, napisz jaki olej zalewasz. Obecnie się zastanawiam, czy nie nalać jakiegoś 0w40, idzie zimna i w niższej temperaturze powinien lepiej się rozprowadzać, co też może wpływać na kzfr.

Edytowane przez biziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!