Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II KZFR - przestało warczeć !


rob2000

Rekomendowane odpowiedzi

Moje kzfr wytrzymało 5 lat. Przez ostatnie tygodnie już zdarzało się, że po nocy nie palił za pierwszym razem i zdarzało mu sie to już coraz częściej. Wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd i olej. Mam nadzieje, że wytrzyma kolejne 5 lat bo wszystko zrobione jest na tip-top. Jak czytam, że niektórym pada po 10tyś to zaczynam się obawiać, może coś zrobione nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim samochodzie z listopada 2003 roku jest oryginalne KZFR, równo po dziesięciu latach od zakupu usłyszałem po raz pierwszy to osławione warczenie. Drugi raz miało to miejsce po około 1,5 miesiącu, wtedy zdecydowałem się na dolewkę oleju. Od dolewki mijają dwa tygodnie, dam znać jak sytuacja się rozwinie.

 

Po dolewce 1 litra oleju w grudniu 2013 do stanu Max na bagnecie, KZFR odezwało się dopiero w sierpniu 2014 i hałasowało przy uruchamianiu raz na kilka dni. W tym momencie olej miał już prawie 2 lata. Na początku września 2014 wymieniłem cały olej, wlano ok. 4,8 litra i koło znowu przestało dawać o sobie znać.

 

Samochód ma w tej chwili 138 tys. kilometrów, KZFR ma już 10 lat i 9 miesięcy. Od zawsze jeżdżę na oleju syntetycznym ELF Excellium 5w40 i jego późniejszych klonach LDX/NF.

Edytowane przez Mad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój przypadek:

KZFR ostatnio wymieniany ok. 1,5 roku temu więc gdy w styczniu, po jakieś 15tys. km, KZFR znów zaczął się odzywać wkurzyłem się widząc kolejne koszty wymiany. Na szczęście trafiłem na ten wątek na forum:).

KZFR odzywał się kilka razy w tygodniu. Oleju było mniej więcej w połowie między kreskami więc dolałem do poziomu bliskiego górnej kreski. Odkręciłem zawór sterujący - nie wyglądał na specjalnie zanieczyszczony, raczej po prostu oblepiony olejem ale to normalne. Mimo wszystko wypłukałem go dokładnie w benzynie. Od tego czasu, a minęły prawie trzy tygodnie, KZFR zawarczało tylko raz, więc postęp niewątpliwie jest.

Dodam, że żona od kilku lat często parkowała samochód na kilka godzin w pozycji przodem z górki, więc może faktycznie ma to wpływ. Teraz stara się stawiać na płaskim. Zobaczymy - dam znać po pewnym czasie.

 

Aktualizacja 09.05.2014: wciąż nic się nie dzieje, wszystko w porządku a minęły prawie dwa miesiące. W międzyczasie wymieniałem olej ale to chyba nie powinno mieć wpływu, jedynie po wymianie dolałem tyle, aby było możliwie blisko górnego poziomu.

 

Aktualizacja 08.2016: (po ponad dwóch latach): Do lipca tego roku nic się nie działo, dopiero teraz znów zaczęło się odzywać. Zatem może faktycznie jest coś w tym stawianiu na płaskim oraz trzymaniu wysokiego poziomu oleju. W ciągu tych dwóch lat od ostatniego "zachrobotania" samochód przejechał około 20-25 tys. km.

 

Podsumowując moją przygodę z KZFR:

08.2012 - Wymienione KZFR

01.2014 - Przejechane 15tys. km, pojawiło się chrobotanie przy odpalaniu. Od tego momentu stawiany na płaskim (nie pochyłym) terenie, oraz trzymany wysoki poziom oleju. W tym czasie olej wymieniany raczej regularnie.

07.2016 - Przejechane kolejne 20-25tys. km. Chrobotanie powróciło. Spróbuję wymienić olej oraz może coś z innych porad z tego forum. Jak nie ustąpi to trzeba będzie wymienić koło.

Edytowane przez MS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nowy właściciel meganki, prawdopodobnie mam ten sam problem. U mnie brak płynnego wejścia w obroty i delikatny terkot zaworów. Czy przy wymianie KZFR trzeba wymieniać też czujnik. Czy ewentualna wymiana czujnika w późniejszym czasie wymaga ściągania paska rozrządu? I w końcu jaki olej polecacie aby jeździć bezproblemowo?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam.opisywana usterka byla przed wymiana rozrzadu.jest nadal warczenie przy odpalaniu zimnego silnika.to standart za 3 raz zapali.dolałem oleju jest teraz 5l jak Kolega.odpalam -to samo.moze trzeba troche pojezdzic?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!