Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hands Free - antena tylnej klapy


szafir51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Zrobiło się ciepło i postanowiłem zajrzeć do mojej anteny w klapie.

Zanim dostałem się do anteny postanowiłem najpier spojrzeć w ten przycisk zamykania w tylnej klapie w znaczku Renault, który mi nigdy nie działał. (łatwiejszy dosep :lol: )

Przycisk był w bardzo dobrym stanie więc go złożyłem.

Wykręciłem zamek i tak z czystej ciekawości postanowiłem zamknąć to śrubokrętem i spróbować otworzyć przyciskiem w klapie.

Niestety nie zdziałało. Dziwne bo do tej pory zawsze działało bez problemu. Opuszczając po woli klapę ciągle klikałem i w którymś momencie zadziałało. Niestety po kilku razach przestało działać całkiem.

Od razu nasunęła się myśl, że musi być przerwany przewód między klapą a autem.

Rozciąłem tą gumę i okazało się że mam przerwane chyba 6 przewodów. Poskręcłem je tak na szybko i szok przycisk zamykania, który nigdy nie działał nagle zaczął działać.

Niestety nadal nie działa otwieranie :o

Reasumując wolałem jak ziałało otwieranie niż jak teraz działa samo samykanie :o

Musze teraz przygotować się na profesjonalne połączenie tych przewodów i zobaczymy czy to wszystko ruszy, bo dziś nie byłem przygotowany i poskręcałem to tak na szybko. Mam nadzieję, że jak to wszystko dobrze połączę to będzie OK.

Jestem dobrej myśli bo momentami jak ruszałem tą wiązką to otwieranie czasem zadziałało.

Mam nadzieję, że i antena zacznie działać.

 

Dam znać.

 

Dodano: 17 mar 2012 - 23:16

Kolega TechDeck pytał wcześnej jak sprawdzić czy sam zamek działa.

Wiem, że to trochę nie aktualne bo jak pisałeś póśniej sprawdziłeś silniczek i był OK, ale może jako ciekawostkę powiem, że pomimo warii przez którą nie mogę ptwrzyć zamka z przycisku w klapie, mogę wymusić otwarcie rozłączając jedną z kostek w klapie.

Dokładnie tą która ma chyba 8 drobnych pinów. To jest ta, w której łączą się wszystkie te drobne przewody ze wszystkich elementów klapy a z drugiej strony tej kostki wychodzą już jako jedna wiązka w otulinie i wędrują w klapę.

W momencie łączenia i rozłączania tej kostki zamek reaguje otwarciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TechDeck czy znalazłeś przyczynę swoich problemów?

Ja niestety sprawdziłem łączenia wszystkich przewodów pomiędzy klapą a autem, poprawiłęm te uszkodzone i nadal klapa się nie otwiera.

Utknąłem z tym i nie bardzo wiem co zrobić.

 

Nel - próbowałem sprawdzić wedle twojej porady czy te wszystkie czarne cienkie poza tymi z zamka pin 2 i 3 idącymi do UCH mają masę i napotkałem coś dziwnego.

W zamku są 4 przewody. Piny 2 i 3 idące do UCH nie mają zwarcia do masy czyli niby OK.

Pomiędzy masą a tymi pinami mam napięcie 1V. (tu nie jestem pewny czy to OK?)

Pozostałe 2 piny oznaczone na twoim schemacie jako 1 i 1 jak rozumiem powinny mieć zwarcie z masą a u mnie tylko jeden z nich (ten brzegowy) jest zwarty z masą. Na tym drugim mam napięcie 1V względem masy. Czy to OK?

 

I jeszcze jedną dziwną rzecz zauwazyłem, której nie rozumiem. Wyjąłem przewód z przycisku otwierania klapy bo chciałem sprawdzić czy jest tam masa na czarnym kablu oraz napięcie na przewodzie brązowym. O dziwo oba są zwarte do masy. To chyba coś jest nie tak?

Kolejne pytanie:

Czy jeśli przetnę wszystkie czarne cienkie kable łączące klapę z autem i będę sprawdzał kable od strony auta to jak rozumiem wszystkie poza dowma powinny mieć zwarcie z masą (bo one wszystkie łączą się gdzieś tam na słupku), natomiast 2 ostatnie idą do UCH i nie będą miały zwarcia do masy?

Edytowane przez matkoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matkoc mamy ten sam problem. przewodami w słupku będe zajmował sie w sobote jeśli pogoda się utrzyma. U mnie wartości też są różne i się w tym gubie więc póki co sprawdzam połączenia. Jednak przyłącze się do pytan powyżej bo gdzieś w przewodach tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hands free mamy inaczej - po kolei to rozpiszę.Mamy inaczej bo możemy z karty otworzyć sam bagażnik więc pin 1 nie jest bezpośrednio podłączony do masy tylko idzie z UCH które dopiero po naciśnięciu na przycisk w klapie lub na karcie wysyła "masę" i "plus" na zamek.

poprawiam błędy wpis

pin 1- masa z UCH (tylko gdy samochód jest otwarty)

pin 2- + z UCH (jeżeli naciśniemy na przycis w klapie to na tym przewodzie powinno być +12V przez jedną sekundę)

pin 3- informacja do UCH że klapa jest otwarta. (Jeżeli ten przewód podłączymy do masy - to na liczniku powinien pokazać się symbol otwartej klapy

pin 4- masa pojazdu.

 

Więc twoje pomiary są prawidłowe tylko przewód z pinu 4 powinien być połączony z masą.

Piny 1i3i4 już opisałem jak sprawdzić.

Pin 2- możemy sprawdzić tak - bierzemy kontrolką (żarówka 12V) i podłączamy jeden przewód do pinu 1 lub masy a drugi do pinu 2 i naciskamy na przycisk w klapie , żarówka powinna mignąć na ok jedną sekundę. (Dlatego musimy to sprawdzić żarówką bo miernik nie zdąży się wyświetlić)

post-3001-0-57853600-1332438486_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rónież poczekam do soboty i oby była pogoda :o

 

Nel - super opis, dziękuję bardzo :lol:

 

Jeszcze tylko mnie zastanawia czemu na obu przewodach przyciku otwierania mam zwarcie z masą?

Wiesz może czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u mnie do przycisku dochodzi czarny(masa) i brązowy .Na brązowym nie mam masy - dopiero jak nacisnę przycisk to na brązowym jest masa która idzie do UCH.Odłącz tą większą kostkę (bo do tej od przycisku trudny dostęp) i sprawdź wtedy przewód (w stronę UCH i przycisku) i sam przycisk

Poprawiłem swój poprzedni wpis.

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie na początek bo nie kumam co to jest UCH?

 

A odnośnie wątku to mam rozebraną izolację za słubkiem w miejscu łącznia się małych czarnych kabelków z dużym. Tam wszystko ok. Spróbowałem troch na skróty zbadać problem i pomyślałem by sprawdzić na "krótko" czy zamej się otworzy przy zadanym napięciu no ale poytanie jest takie że nie wiem które by to miały być przewody. Poza tym mam całą kalpę rozebraną i stoje w miejscu bo za nic nie mam pojęcia w czym jest problem.

 

Dodam jeszcze że jeden z polecanych przez moim znajomych autoelektryków od centralnych zamków jak usłyszał że to meganka od razu odmówił i się nawet nie podjął - fachowiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa! :o :o :o

 

Nel - dzięki za pomoc bez twoich wskazówek nie dałbym rady :lol:

 

Nie było łatwo, kosztowało mnie to sporo nerwów i w sumie już prawie się poddałem. A tu na koniec szok - wszystko działa.

Co więcej działa więcej rzeczy niż działało nim kupiłem to auto :o

Wcześniej nigdy nie informował mnie wyświetlacz, żę klapa jest otwarta, ani nie działał przycisk zamykania na klapie a teraz wszystko śmiga.

Oczywiście antena HF w klapie od, której się zaczęło też śmiga, jak również przycisk otwierania.

 

Jak się okazało, źle połączyłęm przewody między klapą a karoserią kiedy pierwszy raz wykonywałem naprawę.

Robiłem to wtedy wieczorem i wydawało mi się, że 3 pęknięte kable koloru czarnego tak naprawdę mają różne odcienie.

Wydawąło mi się wtedy, że połączyłem ze sobą właściwe odcienie szarości.

Jak się okazało w świetle dziennym i po pomiarach wedle wytycznych Nel, jednak pomieszałem te kable.

Przede wszystkim na wtyczce zamka jeden pin miał być cały czas masą auta a ja tam podłączyłem kabel z UCH. To było łatwe do wykrycia.

Potem posrpawdzałem jeszcze inne kable, które łatałem (poza tymi 3 czarnymi miałem jeszcze 3 inne pęknięte), wszystko ładnie poizolowałem i zostały mi na koniec rozłączone 2 kable. Nie miałem głowy jak się połączyć. w sumie 2 kable zatem 2 opcję połączeń.

Próbowałem obie i nie działało.

Wkurzyłem się i pomyślałem poskręcam wszystko i polutuję jak się należy i zobaczymy.

I niespodzianka - wszystko ruszyło.

 

PS.

Słupka nie rozbierałem.

 

UCH = komputer (sterownik) który decyduje o wszystkim w naszych cudownych autach :o

Jesli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:o Gratuluje i stawiam :lol:

 

Z drugiej strony ja mam dość :o Jednak dzięki pięknej pogodzie też mam mały postęp. Dziś z jakiś niewiadomych przyczyn zamek zadziałał. Teraz mam jedno rozwiązanie, a mianowicie polutować wstawione przewody na stałe a powinno działaś. Póki co łączyłem je miedzianymi stykami i chyba to jest wadą braku przewodności. Przy następnym weekendzie będe działa dalej.

 

Dodano: 02 kwi 2012 - 22:07

Witam posiadaczy Megane...

Chciałbym przedstawić wam moją obecną sytuację z tylnią klapą bagażnika. Dziś sfrustrowany już tym wszystkim zabrałem się do zrobienia przewodów na tip-top. Polutowałem wszystko ładnie pięknie. Zanim zagrzałem koszulki na lutach sprawdziłem zamek. I działał bez problemów. Podgrzałem koszulki termo i jeszcze raz sprawdziłem iiiii.... NIC. Zamek nie raguje ALE jest pewna sprawa. Z racji że było już ciemno i cicho usłyszałem że podczas przytrzymywania przycisku na klapie słychać jakby buczenie silniczka. Pomyślałem że to jakieś zwrarcie. Ale przecież jak polutowałem wszytko to zaraz po tym działało. Taki sam dzwięk moge wywołaś jak rozłączam to gdzniazdo umieszczone tak na środku klapy gdzie ja mam 3 przewody (2 czarne i niebieski). Jak zewre czarne idące od samochodu mam taki sam dzwięk w silniczku.

 

I co teraz mam zrobić i co podejrzewać? Źle podpięte przewody? Ok ale czemu raz zadziałao a potem nie? Zwarcie ? Ale gdzie? Poradzcie co by tu zrobić bo już siły nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak masy na pinie 1 zamka.Podłącz przewód z pinu 1 do masy np.pod śrubę silniczka wycieraczki i wtedy sprawdź. Ja miałem ten przewód przerwany w dwóch miejscach i trochę mi zajęło zanim do tego doszedłem bo raz działało a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

 

późno, bo późno, ale napiszę co było nie tak. Zakupiłem tu na forum nową antenę, ale po wymianie problem oczywiście nie ustąpił. Zacząłem badać co i jak, okazało się, że w pewnym położeniu klapy (otwarta tak w ok. 75%) HF działa OK. Podejrzenie padło na kable, konkretnie miejsce, w którym wiązka z klapy wchodzi do auta. Odchyliłem gumę zabezpieczającą, sprawdziłem, które kolory odpowiadają za antenę HF. Pociągnąłem jeden z kabli (biały z tego, co pamiętam) i... wyszedł. Znaczy przerwany był. To zdaje się masa od anteny.

Po ponowny połączeniu kabla wszystko wróciło do normy i HF w klapie bagażnika działa jak trzeba. Teraz wszelkie problemy z klapą będę zaczynał od tej właśnie wiązki, bo od razu widać, że to miejsce jest szczególnie narażone na uszkodzenia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższe przerwie...

 

Problem z otwieraniem klapy bagażnika z przycisku na klapie nie zniknął. Po pracach nad tym problemem otwieranie działało bardzo niepewnie. Tzn. otwierała się klapa po kilkukrotnym szybkim naciskaniu przycisku na klapie. Co do kroków które poczyniłem: naprawa i wymiana wszystkich przewodów na łączeniu klapy z autem, wymiana przewodów na odcinku od początku klapy do silniczka i przycisku od otwierania. Sprawdzałem jak umiałem wszystie przewody i napięcia. Wczoraj zauważyłem jedną ciekawostkę. Mianowicie przy kolejnym otwieraniu klapy poprzez szybkie naciskanie przycisku, mrugałą kontrolka na desce od hamulca ręcznego :| Nie mam pojęcia jaki ma to związek, jak to naprawić itp.

Jeśli jest ktoś z okolic Świecia (kujawsko-pomorskie) kto miała taki problem i umie sobie z nim poradzić to bardzo proszę o odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!