Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna naprawa wtrysków.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informację czy ktoś z forumowiczów samodzielnie "regenerował" wtryskiwacze i z jakim skutkiem. Na jednym wtrysku mam za duży przelew więc stawiam na zaworek. Niestety warsztaty w mojej okolicy, które się tym zajmują nie mają dobrej opinii a poza tym cenią się dość wysoko. No i przede wszystkim oddanie do warsztatu (lub wysłanie do regeneracji) to wyłączenie samochodu z użytku na kilka dni a tego chciałbym uniknąć.

Proszę więc o wskazówki co i jak zrobić by czegoś nie spieprzyć.

 

Oczywiście widziałem film:

Edytowane przez lamer
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj wymieniłem zaworek w przepuszczającym wtrysku. Sprawa jest dość prosta. Trzeba tylko zachować czystość przy składaniu wtryskiwacza. Założyłem zamiennik zaworka za 190zł. Części wymyłem izopropanolem w myjce ultradźwiękowej i poskładałem na olej Husquarny do dwusuwów. Dałem też nową uszczelkę. Najwięcej zabawy miałem z wyczyszczeniem gniazda w głowicy bo było tam sporo syfu! Po poskładaniu z drżącymi rękami odpaliłem samochód i d...a :) Silnik przeszedł w tryb awaryjny (check injection + service). Szybkie spojrzenie pod maskę i... zapomniałem podpiąć kabelki to wtryskiwacza!!! Podpiąłem i zapalił od kopa ale w trybie awaryjnym :) Coś pocudowałem z odpalaniem - kilka startów normalnych + jedno włączenie zasilania bez możliwości rozruchu (długie trzymanie start bez wciśnięcia pedałów) i o dziwo silnik wyszedł z trybu awaryjnego. Pracuje jakby bardziej miękko. Zobaczymy jak zapali jutro z rana i czy będzie od razu pracował równo.

Dzisiaj już jest ciemno a nie mam garażu ale jutro zrobię próbę przelewową i zobaczę jak wypada po naprawie. W każdym razie jak ściągałem przelew to ledwo się z niego sączyło więc chyba będzie OK.

 

Rano samochód odpalił na dotyk. Wcześniej musiał na zimno trochę pokręcić. Zachęcony efektem poszedłem za ciosem i wymieniłem zaworek w jeszcze jednym wtryskiwaczu.

 

Kilka zdjęć dla zainteresowanych.

Tak wyglądał wynik próby przelewowej (3,5 minuty na rozgrzanym silniku) przed naprawą wtryskiwaczy:

7d9896a2ff7fdbc2med.jpg

Jak widać pierwszy od lewej lał zdrowo a drugi trochę odbiegał od 3 i 4.

 

A tak to wygląda po wymianie zaworków w 2 wtryskiwaczach:

0533bd434dcc8819med.jpg

Teraz wydaje się, że to 3 i 4 przepuszczają :P

 

A poniżej kilka fotek z procesu naprawy.

2e9f1dcd76dbba3cmed.jpg

9dee4102b201242amed.jpg

055fc13adc26a79cmed.jpg

96c0ab71eceedc7bmed.jpg

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przynajmniej wiem że nie rozpadną się chwile po założeniu. Rozmawiałem z jednym gościem, który sprzedaje te zaworki na allegro i mówił że szału nie ma ale dają rade. Ja mam jeden zrobiony chyba na oryginalnym zaworku więc jak się zdecyduje na zamienniki to postaram się wrzucić wyniki próby przelewowej oryginał kontra zamiennik. teraz muszę zrobić co najmniej dwa żeby ruszyć z miejsca (akumulator musi być naładowany żeby rozrusznik zakręcił z maksymalna szybkością inaczej nie zapali tak wtryski leją :)) a najlepiej trzy. Jakby ktoś miał potwierdzone info na temat wytrzymałości tej chińszczyzny to byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wygląda tak że po ok minucie ten po regeneracji nie zapełnia nawet całego dna od słoiczka po koncentracie w dwóch jest około jednej trzeciej a czwartego nie pamiętam ale rewelacji nie ma a jak zrobię 2 najgorsze to i tak ten ostatni zaraz padnie. Jeszcze mogę przerobić meganke na samochód elektryczny czyli będę woził ze sobą prostownik i jak ja zgaszę to podłącze do ładowania żeby rozrusznik dobrze kręcił :-)Na kiepskich wtryskach na pewno mniej nie spali mi teraz wychodzi średnia jakieś 5,5-5.6 według kompa ale jak jest naprawdę to nie sprawdzałem

Edytowane przez freak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja dziś zrobiłem próbę przelewową bo od kilku dni przy przyspieszaniu na 4tym i 5tym biegu zapala mi STOP i wyswietla INJECTION FAULT

na dole wyniki próby przelewowej

 

czas próby: 30s bo juz przepełniała się ostatnia strzykawka :/

wychodzi na to że do wymiany/regeneracji mam 2 wtryskiwacze

problem w tym że mam EJBR01801A i nigdzie nie mogę takich namierzyć do kupienia

post-36693-0-17171500-1331802936_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

całego wtryskiwacza o takim numerze

 

a zaworki to znalazłem po 400zł ale trzeba wziąć od razu 4szt :/ a do tego nie mam tej myjki ultradźwiękowej

 

jutro jadę do znajomka zrobić podmiankę bo ma taką megane anglika 1,5 74kW wiec może przełożę wtryskiwacze

Edytowane przez meganecoupe02
Przypomnij sobie zasady cytowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!