Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

co wy tak z tymi akumulatorami ? Jakaś zmowa ? Jonizacja powietrza i popadały? Boooooo......mój też dwa dni temu zdechł. Ma trzy lata w tym data wymiany jest o rok późniejsza od produkcyjnej więc rok poleżał na półce a potem został założony w 2005 roku w ASO. Jest żelowa (bo wew. auta i tak sobie zażyczył poprzedni właściciel --> zeby bezpiecznie wew i bez oparów było) 420ka i jak mnie jeszcze raz zaskoczy jak dwa dni temu to kupuje nową Centre. Zastanawiam sie czy 3 w sumie 2 letniąbaterie mogły wykończyć jazdy na bardzo krótkich odcinkach (czasem 2 dni nie jeżdże autem a potem 2km max) + światłą mogły go wykończyć. Raczej tak, choc pierwsze co mi przyszło do głowy to że zapomniałem radia wyłączyć, czego nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy przy kilkoma minutami rozmawiałem ze sprzedawcą akumulatorów i pierwsze pytanie jakie padło to po której stronie jest akumulator, czy to ma jakieś znaczenie przy zakupie Centry Futury do Megi classic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam do mojej drezyny akumulator centra futura (55 Ah chyba) za 230 zlote (odpowiednik wymienionego oryginala a la renault). Mam go juz ponad pol roku wiec smialo moge powiedziec, ze zaklada sie go i zapomina o nim i tak wlasnie ma byc z akumulatorem.

Oczywiscie Boshe Silvery (oryginaly) i Varty to b. dobre aku (zwlaszcza Varta) ale miedzy bogiem a prawda jezeli nie kupi sie fabrycznie wadliwego aku to posluzy on wiele, wiele latek niesprawiajac zadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czytam i zastanawiam się czy ktoś wie, (pewnie, że wie, ale może nie wszyscy), co oznaczają napisy na akumulatorze np: 50Ah 300A i potrafiłby to wyjaśnić - myślę, że nie a bez tej wiedzy trudno jest dobrać odpowiedni akumulator ponadto należałoby jeszcze znać przynajmniej, jaki prąd potrzebuje rozrusznik, a i wydajność alternatora też ma znaczenie. Najprostszym sposobem wtedy jest dobranie akumulatora o zbliżonych parametrach.

Najważniejszym parametrem jest prąd rozruchowy akumulatora (A) tak jak w moim przykładzie jest to 300A i nie powinien być mniejszy niż jakieś 10% (od oryginalnego) a większy może być zawsze nawet 900A i więcej, bo jeżeli np: rozrusznik potrzebuje 200A prądu rozruchowego to weźmie tylko tyle i nic więcej, ale jak aku. miałby tylko 100A prądu rozruchowego to po prostu rozrusznik kręciłby się o wiele wolniej tak jak by był rozładowany aku.

 

Natomiast, jeżeli chodzi o pojemność akumulatora (Ah) to z przykładowych 50Ah można było by, wziąć nawet akumulator o pojemności np: 20Ah pod warunkiem, że auto nie stoi czasami zbyt długo pod domem (np: tydzień) ze względu na alarm, który cały czas pobiera prąd, krótkie przejazdy (np: 2km), słuchanie radia na postoju, częste pozostawianie auta na światłach pozycyjnych itp. (to mniej więcej podobnie by było jak ze starym aku tylko, że stary wytrzymałby jeszcze może trzy miesiące a ten nowy jakieś 2 lata).

 

W takim razie najlepszym rozwiązaniem było by wziąć aku o zbliżonej pojemności (Ah), do oryginalnego, a ze względu na oszczędności producentów samochodów (wkładają, aku. do aut o możliwie najmniejszej pojemności po prostu koszty) nie polecam brania aku o mniejszej pojemności (Ah) od oryginalnego. Większa może być zawsze nawet 200Ah a obawy, że będzie niedoładowany są bezpodstawne (tak jak i przy małym aku, że będzie przeładowywany od tego jest regulator napięcia), ponieważ alternator taki jak w megi ma 75A, jest wstanie naładować akumulator od 0-100% w ciągu godziny o pojemności 75Ah oczywiście teoretycznie, bo silnik musiałby pracować prawie na max i nie mogłyby być włączone żadne odbiorniki prądu.

 

W rzeczywistości przy około 3000 tyś obr/min prąd ładowania jest około 30-40A minus 20A (światła mijania, pozycyjne, radio, układ zapłonowy i inne kontrolki no i trochę prądu na kolejne odpalenie silnika), czyli w rzeczywistości prąd ładowania jest średnio około 10A co pozwoli naładować aku o pojemności 50Ah od 0-100% w ciągu około 5godz. a 200Ah w ciągu 20godz jazdy.

 

Oczywiste jest też, że jeżeli cały czas będzie pobierane więcej prądu niż alternator jest w stanie wydolić, to czy mały akumulator czy duży to siła rzeczy w końcu padnie i trzeba będzie go w końcu doładować prostownikiem.

 

Wiadomo też, że aku. większy to zarazem droższy, ale i też dłuższa jego żywotność, choć nie wprost proporcjonalna do pojemności.

 

Ja osobiście założyłem sobie aku największy, jaki mi się zmieścił 75Ah 720A.

Większy, który miał ponad 100Ah nie chciał wejść a szkoda, a to wszystko, dlatego że mam zamontowane, webasto, które pobiera na postoju sporo prądu czasami przez kilka godzin, a latem prąd żre mi lodówka i to też nie mało.

 

 

Uff – chyba wszystko! Następnym razem pójdzie do kosza bez poprawiania.

Jak nie chce ci się czegoś robić dobrze to nie rób tego wcale – Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i troche wstyd ale przyzwyczaiłem się już do tego, a to że z ortografią mam problem to nic na to nie poradze i choć bym siedział 2 godz. nad tym ze słownikiem to i tak niedał bym rady mimo dobrych chęci, a skoro Prezes nie chce z tego powodu żebym inym w czymś pomógł, to trudno . Chyba że ktoś zna jakiś nie czasochłonny prosty i nieskomplikowany sposób, który umożliwi poprawianie błędów przed wysłaniem tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł mi aku w megane II 2003r 1.6 16V nie był wymieniany od nowości. Mam teraz krucho z kasą wiec nie moge kupić odpowiedniego aku a dostałem od ojca Centre+ 61Ah 540A prad rozruchowy czy nic się nie stanie bo wymagany jest z tego co czytałem prad rozruchowy 600A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!