Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

witam, ja natomiast mam pytanie jaki olej lac do meganki II, 1.6 ,16v, 2004 rok w benzynie, 145 tys przebiegu. chodzi mi o to czy to ma byc syntetyk czy polsyntetyk bo za cholere sie na tym nie znam a tak bym sobie taniej załatwił przed wizyta w warsztacie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oleje z baz grupy III (czyli pochodzące z hydrocrackingu) są dla Was olejami syntetycznymi to powiem tylko że one nawet nie stały obok olejów w pełni syntetycznych. Olejami w pełni syntetycznymi są wszystkie Mobile 1 - bez tej jedynki to jest HC, Castrol ma tylko kilka olejów w pełni syntetycznych w gamie Edge (z tego co pamiętam 0W30 i 0W40). Valvoline, Motul i Liqui Moly robią też oleje na bazach w pełni syntetycznych (czyli takich z grup IV i V).

 

Mobil wytoczył w 1998 (albo 99) sprawę sądową Castrolowi, który olej z bazą powstałą przez hydrocracking nazwał w pełni syntetycznym. Jednak Castrol sprawę wygrał, sąd amerykański stwierdził że nazwa 'w pełni syntetyczny' jest tylko hasłem marketingowym. Od tej pory wszystkie oleje z baz grupy III mogą być nazywane w pełni syntetycznymi. Oleje te powstają z olejów mineralnych, które poddane procesowi hydrocrackingu przypominają budową cząsteczek oleje syntetyczne - ale tak jak piszę wcześniej nawet koło nich nie stały.

 

Ja następny olej zalewam Motula 8100 5W40. Ludzie nie dajcie się nabrać na marketingowe sztuczki - trzeba myśleć, czytać a nie ufać tylko temu co pisze w instrukcji. Dzisiejsi producenci samochodów nie zakładają wieloletniej eksploatacji - ma wytrzymać do końca gwarancji. Chyba większość z Was czytała test Laguny 2,0 dci, w której po 100tys.km panewki były zajechane jak po 400tys.km i pęknięta głowica. To są skutki małej pojemności układu smarowania (może ktoś przypomnieć ile wchodzi do niej oleju?) i wymian co 30tys.km. To samo było z silnikiem 3,0 dci który stosowany szczególnie w Espace przegrzewał się i zacierał - Renault chciało zaoszczędzić miejsca w komorze silnika i zmniejszyli pojemność układu smarowania i chłodzenia do minimum - wystarczyło trochę zaniedbać kwestie eksploatacyjne a następowało przegrzanie i zatarcie.

 

A to że Renault zaleca Elfa, to znaczy że on jest najlepszy dla ich silników? Nie - wspierają swój francuski przemysł olejowy i dostają za to kasę że polecają właśnie ich produkty.

 

Lekturka: http://dray.pl/bmw/oleje.pdf

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie dajcie się nabrać na marketingowe sztuczki - trzeba myśleć, czytać a nie ufać tylko temu co pisze w instrukcji.
Więc podaj proszę źródło. Jak rozumiem, znalazłeś te informacje. Czemu nie chcesz zamieścić ich, byśmy mogli się zapoznać? No chyba, że chodzi o "lekturkę".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to mój wymysł, ani też jakaś tajemnie wykradziona wiedza. Przeczytaj uważnie kartę produktu: http://www.quickfds.com/cmt_bin/wfds-view?...f=&Session=

 

Elf Synthese 5W40 o którym ktoś wyżej wspomina był olejem faktycznie w pełni syntetycznym - produkowano go do roku 2000, od tamtej pory produkowany jest olej Elf Excellium 5W40 który jest olejem mineralnym poddanym procesowi hydrocrackingu. Ja go nazywam mineralnym, ponieważ nie stał koło oleju syntetycznego (czyli w moim mniemaniu na bazie grupy IV - PAO i V - Estry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Państwo. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze oleju jaki powinienem zalać do Scenica 1 ph 2 1.9 DCI. Auto ma przebieg 168 tys km. Nie mam zielonego pojęcia na jakim oleju jeździ teraz. Mechanik proponuje mi zalać cytuję " jakiś półsyntetyk ". Jaki według Was będzie najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa jaki olej jest teraz wlany? Jeśli syntetyk, to lej taki dalej.

 

 

zgadza sie syntetyk i juz udało mi sie go wymienic.

mam jeszcze pytanie gdyz udało mi sie z kumplem dokonac wymiany ale cały czas pali mi sie na komputerku inforamcja zeby wkrotce wymienic olej. mozna to jakos samemu "wyzerowac" zeby od nowa mi dzialal i odliczał czas do kolejnej wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalicie tak tego Elfa Excellium 5W40 a z tego co się orientuję to nie jest wcale olej w pełni syntetyczny, podobnie jak wszystkie Castrole 5W40.

To niewątpliwie jest prawda. Kiedyś interesowałem się tym tematem i taką otrzymałem odwiedź na moje pytania mailem od Total Polska:

 

Elf Syntehse to stara nazwa oleju Excellium LDX.

LDX posiadał tez poprzednią homologację Renault co jest w pewnym sensie wyznacznikiem jakości.

 

Gdy paliwa miały większą zawartość siarki potrzeby był wyższy TBN.

Dzisiaj już nie ma sensu dawać tak wysoko TBN. A TBN nie smaruje więc po co ?

Najnowsze technologie mają TBN na poziomi 7 i są do samochodów na przebiegi do 45 000km pomiędzy wymianami w dieslach.

 

Umowa marketingowa też jest ale w przypadku Reanult i ELF to jest ścisła współpraca przeważnie techniczna od ponad 40 lat.

Co dowodzi, że nadal w Renault F1 do silnika Renault stosowany jest nadal ELF.

 

Witam

O co to znaczy syntetyk ?

Dawno temu oznaczało to bazę PAO.

Teraz już nie ma 100% olejów PAO. Bo nie jest to najnowsza technologia, są drogie a nie do końca relacja jakości do ceny jest dobra.

Stosuje się mieszaniny różnego rodzaju baz PAO, HC, HC-HI, estry.

Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt.

LDX nie jest 100% PAO.

To by było na tyle

pozdrawiam

pepto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ode mnie 3 pytania - mam nadzieję, że pomożecie :-)

1)Czy ELF Competition STI 10W40 będzie dobry dla Megane Coupe 1,6e z LPG?

2)Ile wchodzi oleju do tego samochodu? 4 czy 5L?

3)Ile trzeba zakupić oleju do skrzyni biegów aby go wymienić?

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eMBe,

1. Wszystko zależy od kondycji silnika, jeśli nie zużywa ponad normę oleju i nie ma wycieków to wg mnie syntetyczny 5W40 będzie najlepszym rozwiązaniem. W książce WKŁ jest info, o stosowaniu oleju 10W40 ale w książce serwisowej mojego scenica (silnik 1,6e) jest podany 5W40 a ten półsyntetyczny w następnej kolejności jako dopuszczalny. Opinie o rozszczelnieniu silnika przez syntetyczny olej możesz włożyć między bajki.

2. do tego silnika wchodzi do 4 litrów z filtrem.

3. Nie wymienia się oleju w skrzyni biegów, co 60 tys. sprawdza się poziom i ewentualnie uzupełnia ubytek. a pojemność w mechan. skrzyni w zależności od typu wynosi 3,1 do 3,4 dm3.

pozdr. pepto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne szkoły co do zmiany płynów w samochodzie w tym oleju w skrzyni biegów. Na pewno po 100tyś zmiana oleju w skrzyni nie zaszkodzi, a koszt nie jest duży.

Tak samo jest z płynem hamulcowym, Renault twierdzi że się nie wymienia a przecież płyn ten jest mocno higroskopijny co powoduje że w sytuacji mocnego hamowania na gorących hamulcach możesz je stracić bo temperatura wrzenia takiego płynu będzie dużo niższa niz świeżego płynu.

Jednak zasada jest taka albo zmieniasz regularnie płyny albo tego nie rób w ogóle bo sobie narobisz kłopotów. Np. Świeży płyn w starym układzie hamulcowym może spowodować rozszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!