Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

bartsun, jeśli to auto autentycznie ma taki przebieg jak podajesz w profilu, (145 tys km) to ja bym się spodziewał, że jest tam syntetyk lub półsyntetyk. Choć w benzynce raczej ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, czytałem już wcześniej te tematy, jednak nei ma tam odpowiedzi mnie satysfakcjonującej.

Owszem jeden z kol. miał problem z tym olejem, ale miał megi I, ja mam II - silnik trochę inny. To raz. Poza tym wydaje mi się, że przeciez po to są normy lepkościowe, żeby określać właśnie m.in gęstość oleju. Skoro olej ma takie same parametry jak Elf czy inny to jaki może być problem z zamianą? Nie słyszałem wcześniej o problemach z przejścia z jednego syntetyku na drugi.

Owszem słyszałem o rozszczelnieniu silnika przy przejściach z mineralki na syntetyk, ale z syntetyku na syntetyk to nie słyszałem.

Ale nie ukrywam, że zaintrygowały mnie posty w tematach, które podałeś. Stąd moje pytanie do innych userów - czy ktoś już robił taką zamianę i jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, dla tego też moja odpowiedź była wskazaniem tematów, które już o tym traktują. Po prostu łatwiej mi było wskazać już istniejące tematy, niż tu przepisywać to, czego tam się dowiedziałem, a tym samym dublować treści. Wnioski co do celowości zmiany, oraz wybór na jaki i tak sam wyciągniesz i zrobisz według swojego uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poprzednio był używany olej mineralny to na uszczelniaczach osadził się nagar, który syntetyk wymyje. Może dość do wycieków oleju z silnika. Nie powinno się zmieniać oleju na "lepszy".

 

bartsun, jeśli to auto autentycznie ma taki przebieg jak podajesz w profilu, (145 tys km) to ja bym się spodziewał, że jest tam syntetyk lub półsyntetyk. Choć w benzynce raczej ten pierwszy.

 

dzisiaj znalazlem w bagazniku olej mineralny jakosci tesco 0w30, litrowa banka z ktorej nalane bylo moze 1/5 banki.

generalnie byl lany olej syntetyczny (dedykowany)

 

a, no i na liczniku wyskakuje

---------

oil check

 

doszukac sie nie umiem, ile litrow wchodzi do tego silnika 1.4 16v

 

dzieki i pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszukac sie nie umiem, ile litrow wchodzi do tego silnika 1.4 16v

A ja się nie mogę doszukać w Twoim opisie jak i w profilu jaki to rocznik lub model meganki, tak wiec nie wiem do jakiej instrukcji popatrzeć. Podajesz szczątkowe info, a oczekujesz dokładnych odpowiedzi.

Do M II 1,4 16V jest przykładowo potrzebne 4,8 litra do suchego silnika. Przy wymianie zazwyczaj wchodzi mniej do pełnego stanu. To ponad 4l nalży dolewać powoli, często sprawdzając faktyczny stan na bagnecie.

Co do wskazań wyświetlacza, jest on tylko orientacyjny. Poziom sprawdź tradycyjnie na bagnecie. Mogła wystąpić usterka czujnika poziomu, lub przewodów od niego i z tej przyczyny wskazania mogą być niepoprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na praktykach (Seat ASO) robiliśmy tak dolewało sie oleju prawie na max z wymianą filtra odpalało sie auto na chwile i odrazu poziom spadał to sie dolewało i było ok tak sie powinno robic mam racje?? Czy każdy o tym wie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrulo, no właśnie chodzi o to by dolewać powoli a nie za jednym razem całą odmierzona dawkę zalecaną przez producenta. Przy wymianie nigdy nie wiadomo ile starego oleju jeszcze w układzie zostało, więc po wlaniu zalecanej ilości zazwyczaj okazuje się że jest ponad MAX stan. A to gorsze niż niepełny, który ma pewien zakres tolerancji.

Co do włączania silnika w czasie zalewania nowym olejem, jestem do tego sceptycznie nastawiony. Niepotrzebnie przedłuża to czas napełniania, gdyż olej jest rozbryzgany po całym silniku i trzeba zaczekać znowu aż wróci do miski olejowej. Przecież sprawdzanie stanu oleju na bagnecie dokonujemy po dłuższym postoju auta, przed uruchomieniem silnika, a nie w czasie przerwy w jeździe, gdy olej jest rozprowadzony po całym silniku i jeszcze nie zdążył zlecieć do miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja w nawiązaniu do tematu chciałbym się upewnić czy jeżeli pojadę do warsztu zajmującego się wymianą oleju to będą w stanie sprawdzić jakim olejem jest zalany. W chwili obecnej przebieg to 233tys. i podejrzewam że będzie zalany półsyntetykiem, ale gwarancji nie mam że nie ma tam mineralnego. Co do marki to chyba pójdzie elf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja do swojego dci kupuje olej ELF TURBO DIESEL 10W40, czyli półsyntetyk. Tego oleju nie ma w Polsce, ale jest na Allegro. Z Niemiec. Gdy kupiłem auto miało ono 147 tys na liczniku. A więc zapewne coś koło 347 tys. Od początku zalewam 10W40, choć nie wiem co było wcześniej. Jak do tej pory brak niepokojących objawów i wycieków większych niż były. Przejechałem 20 tys km na w/w oleju i jest ok.

Załączam dane techniczne

elf_Turbo_Diesel_10W_40.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się odpowiedzieć na trochę rzeczy

 

samo 10W40 nie oznacza, że olej jest półsyntetyczny ( u Ciebie jest np. napis - semi syntetic wiec luz :mrgreen: ). To tylko określenie temp. płynięcia ( wskaźnik lepkości przy niskich temp.) i lepkości oleju. Przed W jest płynność w niskich temp. a po W jest lepkość w wysokich. Litera W oznacza, że jest to olej zimowy. Jeśli po W jest jeszcze liczba, tak jak tutaj to jest to olej wielosezonowy czyli zimowy i letni.

 

Klasyfikacja jakościowa jest określana przez Amerykański Instytut Nafty (API). Skrót zapewne każdy widział na opakowaniach oleju. API określa zastosowanie oraz jakość oleju dwoma literami. Pierwsza z nich określa przeznaczenie oleju. I tak dla silników benzynowych (z zapłonem iskrowym ZI) zarezerwowano literkę "S" (podobno od ang. spark). Natomiast dla diesli literkę "C" (podobno od ang. compression). Klasyfikacja jakościowa APICały symbol jest dwuliterowy, a druga litera oznacza właśnie jakość. Im dalsza jest to litera alfabetu tym olej jest lepszej jakości. Na dzień dzisiejszy najlepsze oleje osiągają oznaczenie SL (CF)

 

Inną klasyfikacją jakościową jest klasyfikacja Stowarzyszenia Europejskich Konstruktorów Samochodowych (ACEA). Klasyfikacja ta jest następczynią klasyfikacji komitetu CCMC, który rozwiązano w 1991r. Oznaczenie w przypadku ACEA składa się w z jednej litery i jednej cyfry. Litera oznacza przeznaczenie oleju, a cyfra określa jego jakość. Silniki benzynowe oznaczono przez "A", natomiast diesle przez "B".

Oznaczenia cyfrowe to:

1 - tzw. oleje lekko bieżne zmniejszające zużycie paliwa

2 - oleje mineralne standardowej jakości

3 - oleje najwyższej jakości (syntetyczne i półsyntetyczne).

 

Jako że na silniki narzucane są coraz to ostrzejsze normy emisji spalin klasyfikacje olejów również ulegają rozszerzeniu. W 1998r. Wprowadzono nowe oznaczenia w klasyfikacji ACEA.

Są to:

A1-98, A2-98, A3-98 - oleje do silników czterosuwowych z zapłonem iskrowym (ZI)

B1-98, B2-98, B3-98 - oleje do silników z zapłonem samoczynnym (ZS) w samochodach osobowych i dostawczych.

B4-98 - specjalne oleje do diesli, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa

E1-96/2, E2-96/2, E3-96/2, E4-98 - do silników diesla w samochodach ciężarowych.

Im wyższa liczba po symbolu "E" tym olej ma lepsze własności (dodatki). Oznacza to, że może być stosowany w trudnieszych warunkach i przy dłuższych przebiegach.

Istniej grupa olejów, które można stosować zarówno w silnikach benzynowych jak i w dieslach. Oznaczenie takiego oleju to np. A3/B3.

Nasuwa się pytanie, dlaczego mamy dwie klasyfikacje: API oraz ACEA, przecież można by stosować jedną, byłoby znacznie prościej. Haczyk polega na tym, że API jest specyfikacją amerykańską, a jak wiadomo silniki w amerykańskich samochodach znacznie różnią się tych w Europie. Dlatego właśnie specyfikacja ACEA bardziej przystaje do silników europejskich i tutejszych warunków eksploatacji.

Jakby tego było mało to producenci najbardziej znanych marek stworzyli własne klasyfikacje, rekomendując w ten sposób oleje różnych firm do stosowania w swoich pojazdach. Klasyfikacje poszczególnych producentów stawiają nieraz większe wymagania przed olejem niż wspomniane wyżej specyfikacje API czy ACEA. Nie występuje tu żadna systematyka przy oznaczaniu, tyle tylko, że oznaczenie oleju który przeszedł homologację w konkretnej firmie zaczyna się najczęściej od nazwy tej firmy, np. olej Elf Sporti SRI 15W40 przeszedł pomyślenie testy VW co skutkuje na jego opakowaniu następującym symbolem: VW 501.01.

 

Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

 

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

 

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

 

* zmniejszenie oporów tarcia

* zmniejszenie zużycia części silnika

* zmniejszenie zużycia paliwa

* zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

* mniej nagarów i osadów w silniku

* łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!