Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Co ma przebieg do tego ^^ jeśli to 1.5 dci to na pewno 5W dla zdrowia turbiny ^^ 10W to zabójstwo

 

Artykuł może i tak ale to kolejny zlepek informacji z wielu źródeł. Poza tym jeśli powszechnie wiadomo że olej 15W robi osady które zatykają pory w metalu natomiast 5W wnika w nie. A jeśli wnika głęboko w materiał to znaczy że jest ciągle w nim i dlatego jest spalany a olej 15W jest tylko jak by ściągany z powierzchni.

 

Chciałbym wytłumaczyć to tak jak mój Profesor ale jakoś nie potrafię. W sumie wystarczy wiedzieć jak wygląda struktura metalu w powiększeniu tzn. w sumie można ją porównać do gąbki i w środek wnika lepiej rzadki niż gęsty olej. A o tym nigdy nic nie pisze ale to powiedzmy wykracza za umysł przeciętnego użytkownika samochodu który nie ma bladego pojęcia o budowie.

 

Jak komuś bierze olej 10W to taniej wyjdzie zrobić remont silnika i niż ładować mineralny do ciągników który w starszych typach silników Diesla miał od nowości być gęsty po to aby pomóc utrzymać kompresję podczas odpalania bo pasowanie elementów nie było na wysokim poziomie i były problemy z odpalaniem .

Edytowane przez kepa416
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej 15W robi osady które zatykają pory w metalu natomiast 5W

 

Precyzyjniej powinieneś napisać o rodzaju oleju, bo akurat olej syntetyczny może mieć każdą lepkość zarówno 0W jak i 20W. Jak rozumiem chodziło Ci o olej mineralny i syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie po przeczytaniu całego internetu ;-) kupiłem olej Motul 8100 X-Cess 5W-40 (mam 1,9 dCi)

 

Podobno rewelacja itp itd. tylko trzeba uważać na podróbki...

 

Na razie przejechałem na nim ok 500km wiec jeszcze niewiele moge powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 5000 km jeżdżę na Mobil 1 0W40 TD. W pełni syntetyczny olej (nie na bazach HC), do tego obniżona lepkość zimowa, dzięki czemu silnik przy zimnym starcie jest lepiej smarowany. Polecam, szczególnie na zimę lub gdy robi się często krótkie dystanse (częste zimne starty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Precyzyjniej powinieneś napisać o rodzaju oleju, bo akurat olej syntetyczny może mieć każdą lepkość zarówno 0W jak i 20W. Jak rozumiem chodziło Ci o olej mineralny i syntetyczny.

 

Wnioskując całą moja wypowiedź nie mam na myśli wymysłów syntetyków 15W czy mineralnych 0W bo to są oleje poza zasięgiem normalnego użytkownika ja trzymam się normy 5/10/15 0W nie jeździłem latem i nie chce próbować ponieważ w temp pokojowej jest dość rzadko a ja lubie wysokie obroty więc nie bardzo mi podpasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem takie informacje

w instrukcji obsługi megana jest informacja że Renault zaleca Elf evolution sxr 5w30,

w książce "sam naprawiam" jest informacja że 10w30, 10w40, 15w40, 10w50 lub 15w50

natomiast w książce Haynes'a piszą że 15w40 do 15w50

także jest to trochę dziwne

Sam mam zalany Elf evolution sxr 5w30, teraz czeka mnie wymiana, i zastanawiam się czy nie zalać ELF EXCELLIUM LDX 5W40 wg producenta silnik ciszej chodzi, może ktoś go stosował i może potwierdzić?

albo zaleje olejem GM dexos2 5w30 jest dosyć tańszy od elfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapomniałeś że lepkość to nie jedyny parametr oleju. Napisz lepiej jakie wymagania ma producent jeśli chodzi o specyfikacje ACEA lub API. Co do opisów producenta, to oczywiście każdy reklamowany przez nich olej cudownie wpłynie na pracę silnika - marketing :) Zbliża się zima, więc rozważ wlanie oleju o lepkości 0w30 lub 0w40 - silnik z pewnością będzie wdzięczny przy niskich temperaturach, a poza tym oleje 0w są też zazwyczaj wykonane z lepszych baz olejowych :) Oczywiście taki olej może być nieco droższy, więc jak chcesz byle jak, byle najtaniej to kupuj byle co :P

 

0W nie jeździłem latem i nie chce próbować ponieważ w temp pokojowej jest dość rzadko a ja lubie wysokie obroty więc nie bardzo mi podpasuje.

 

Hehe ale bzdura, chemicy głowią się, wymyślają klasyfikacje lepkościową olejów, konstruktorzy silników dopasowują olej do luzów w ich silnikach ale przyjdzie "polaczek" i stwierdza na wzrok że taki olej jest dla jego silnika za rzadki ;) ;)

Edytowane przez gandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

W przyszły piątek czeka mnie wymiana oleju w autku - Renault Megane Coupe 1.4 v16 2001r.

 

W związku z tym mam kilka pytań:

 

- przejechane ma 121 tys. Jaki olej nalać? Wstępnie myślałem o półsyntetyku Castrol Magnatec 10w40 - co o tym sądzicie?

 

- 12 tys km temu wymieniałem wszystkie filtry (powietrza, paliwa, oleju) czy teraz też wymieniać wszystkie czy tylko oleju?

 

- przy 90 tysiącach miał wymieniany rozrząd - kiedy następna wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!