Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje rozgrzewającego się silnika...


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Widzę że kolega połowę silnika i osprzętu wymienił,żeby wyeliminować te wibracje.No i jak rezultaty znalazłeś przyczynę? Zeby nie wyszło tylko nato że praktyczniew wszystkich 1.5 dci wibrują sztywne przewody paliwowe.Objaw ustaje gdy jest ciepło a nasila sie wraz ze spadkiem temperatury.Nie wiem czy ktoś znalazł skuteczny sposób na usuniecie tej awarii???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gobi, w temacie chodzi o megane II. Wibracje, które opisujesz są charakterystyczne dla Meganek III -ej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Podczas wymiany świec żarowych (wszystkich sztuk) jedna z nich (sprawna) najprawdopodobniej nie była prawidłowo dokręcona - podczas jej wykręcania nie było żadnego oporu. Zapewne obniżała ona dość znacznie wartość sprężania w jednym z cylindrów. Wyglądała jak nowa - zero nagaru. Pozostałe gniazda świec zawierały nagar.

Po wymianie świec autko już nie trzęsie na zimnym silniku :D, lepiej się zbiera z niższych obrotów, kultura pracy silnika na niskich i wysokich obrotach jest nieporównywalnie lepsza. Czasami jednak trzęsie po rozgrzaniu silnika (przypomnę, że wcześniej też czasami trzęsło po jego rozgrzaniu). Mimo to jestem już i tak bardzo szczęśliwy, że coś się poprawiło ;) --- oczywiście będę starał się wyeliminować wszystkie trzęsiawki. Do wymiany pozostał mi w tym miesiącu jeszcze olej silnika z filtrem i filtr paliwa - no i jak zwykle mam nadzieję, że coś jeszcze dzięki temu się poprawi.

 

PS: I takie pytanie jeszcze z innej beczki - czy można poluźnić na napinaczu pasek klinowy? Coś mi się zdaje, że jest zbyt bardzo napięty (na zimnym najprawdopodobniej ślizga się). Na obrotach w okolicy 2500 zmieniam bieg i gdy wcisnę sprzęgło i obroty schodzą to słychać, jakby któraś rolka ślizgała się na gumie - pasku. Po rozgrzaniu silnika nic już nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie pytanie jeszcze z innej beczki - czy można poluźnić na napinaczu pasek klinowy? Coś mi się zdaje, że jest zbyt bardzo napięty (na zimnym najprawdopodobniej ślizga się). Na obrotach w okolicy 2500 zmieniam bieg i gdy wcisnę sprzęgło i obroty schodzą to słychać, jakby któraś rolka ślizgała się na gumie - pasku. Po rozgrzaniu silnika nic już nie słychać.

 

Nie poluźnić tylko naciągnąć by wypadało w tym przypadku. A najlepiej zrobisz jak wymienisz pasek na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezior85 a powiedz jeszcze czy zauważyłeś po wymianie świec poprawę w szybkości nagrzewania się silnika, ile teraz czasu potrzebuje Twoja Megi by się olej nagrzał?

w Megi mojej żony (dokładnie ten sam typ silnika) też trzęsie oraz strasznie długo silnik się grzeje, tzn tak koło 7-10min podczas jazdy żeby kontrolka doszła do 2 kreski nagrzania oleju na liczniku - wydaje mi się ze to strasznie długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie zauważyłem jakiejś diametralnej różnicy. W aktualnej temperaturze (około 3 st.C) autko osiąga max temp w czasie około 12-15 min -> około 8 km w mieście (4 skrzyżowania ze światłami) przy wentylatorze na 1 z obiegiem zewnętrznym. Druga kreska osiągana jest troszkę szybciej - wydaje mi się, że będzie podobnie jak u Ciebie. Wiadomo diesel troszkę dłużej się nagrzewa, ale za to ma większą pojemność cieplną i sprawność. Przyjmuję, że jest ok - nie chcę mieć kolejnego powodu do zmartwień :D [...chyba, że ktoś uważa inaczej... ;) ].

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezior85 a to mnie zmartwiłeś, bo u mnie na liczniku nie idzie dalej jak druga kreska, tak ma od chwili zakupu (ponad 2 lata) i nie martwiłem się tym,

bo ogólnie to nie powinno być tak, że wskazówka od temp oleju powinna na środku podziałki?

Edytowane przez daniello04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja mam tak, że optymalna temperatura silnika sięga około 2 mm nad drugą kreskę. Gdy ją już osiągnie to tak się trzyma. Być może kwestia ustawienia zegarów. Ja kiedyś zmieniałem podświetlenie i zegary były demontowane. Mimo to gdy silnik jest zimny wskazówka licuje się z początkiem (dolną kreską). Musiałbyś sprawdzić na kompie czy temperatura silnika jest prawidłowa. Z czujnika płynu idą dwie wiązki - jedna do wskaźników, druga do komputera ECU.

 

Mam jeszcze inną ciekawostkę. Wczoraj rano, gdy jechałem do pracy, autko znowu się trzęsło od samego odpalenia :| Wieczorem po powrocie do domu i odczekaniu, aż silnik ostygnie sprawdziłem czy może któraś świeca jest nie dokręcona (a byłem pewny że wsio dokręcałem na tą samą siłę - przynajmniej próbowałem). Okazało się, że pierwsza świeca od strony rozrządu była słabiej dokręcona niż pozostałe. Dziwne bo pamiętam, że stara świeca w tym miejscu była luźna i miałem na uwadze aby nową dobrze dokręcić. Myślicie, że świece wkręcane w ten cylinder mogą się odkręcać/luzować podczas pracy silnika? Oczywiście po dokręceniu świecy znowu jest ok :?

 

Kolejna ciekawostka!

Dziś rano spisałem numery prawej poduszki silnika, która ostatnio (w marcu) była zamontowana. Numer to 8200338381 i jak się okazuje jest do silnika 1.9 i 2.0, a nie do 1.5!!! Dostałem taką bezpośrednio w sklepie podając VIN! Proszę o info czy to też ma jakiś wpływ - tak jak wcześniej pisałem drgania poranne ustąpiły natomiast często występują drgania po rozgrzaniu silnika (nie zawsze!) i wg informacji podanych tu ...PODUSZKA... ta moja poduszka opiera się o dolną jej część jak tam pokazano!

No i co ja teraz mogę z tym zrobić (za poduche dałem 250zł)!? :D

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi mojej żony (dokładnie ten sam typ silnika) też trzęsie oraz strasznie długo silnik się grzeje, tzn tak koło 7-10min podczas jazdy żeby kontrolka doszła do 2 kreski nagrzania oleju na liczniku - wydaje mi się ze to strasznie długo

 

Kolega myli pojęcia. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie wskazuje temperatury oleju tylko i wyłącznie wskazuje temperaturę płynu chłodzącego silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem filtr paliwa. Pęcherzyki powietrza z przewodu zasilającego pompę wtryskową zniknęły. Pompa wciąż niestety wyrzuca czasami spienione paliwo na powrocie. I to co mnie zmartwiło - drobinki metalu w starym filtrze :D ... masakra!!!

Macie jakąś radę? Sprzedać? Naprawiać i jeździć? Ciekawe ilu z Was było w takim punkcie? Podoba mi się to auto, ale irytuje mnie niemiłosiernie!

 

Zawiedziony użytkownik ;)

 

Dodano: 21 lis 2011 - 10:25

No dobra - co mogę zrobić aby pozbyć się opiłków metalu z układu?

Regeneracja pompy/wtrysków?

Ponowna wymiana filtra?

Czyszczenie przewodów/zbiornika?

Pewnie wszystkie te rzeczy trzeba zrobić ;)

 

Gdzie polecacie wykonać te zabiegi? Najlepiej zakład na terenie woj. pomorskiego (trójmiasto) (czyszczenie, demontaż, montaż), ewentualnie wysłanie pompy na regenerację do porządnego zakładu w Polsce?

I jak się przed tym uchronić (dodatkowe filtry, mieszanki paliwa?)? Zaznaczę, że tankuję wyłącznie na BP (ultimate) i od święta na Shell (v-power).

 

Dodano: 21 lis 2011 - 21:27

Koledzy, bardzo proszę o pomoc!

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

no i poczyniłeś jakieś kroki?

Jak masz opiłki to pompa do robienia, wszystkie przewody i zbiornik do czyszczenia i wtryski będą do robienia też.

Megi świetny samochód ale nie z tym silnikiem - ja juz panewki zrobiłem (bo ASO tak zdiagnozowało) a to wałek rozrządu okazał się do wymiany, wtryski zregenerowałem wszystkie i znowu mam błąd wtrysku i tą telepawkę jak w temacie. powoli sił brakuje - całe szczęście że pali <5/100, to rekompensuje trochę fochy silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witki opadają... no i co z tego, że rok ?? - uważasz, że ktoś ma krótką pamięć i zapomniał?

muszę przyznać że twoja wypowiedz nie za wiele wnosi...

ja tu oferuję i szukam pomocy a nie jakichś przygadówek szczeniackich...

jezior85 jak znalazłeś rozwiązanie to podrzuć proszę jak się skończyło. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!