Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje rozgrzewającego się silnika...


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Mam problem ze swoim samochodzikiem. Trochę się tu napisałem, ale chciałem jaknajprecyzyjniej przedstawić istotę tego tematu - wibracji silnika.

 

Problem:

# drżenie silnika na biegu jałowym od momentu porannego uruchomienia do momentu całkowitego rozgrzania w warunkach obniżonych temperatur zewnętrznych. Drżenie jest równomierne w takt pracy silnika "dizlowskiego".

 

Zachowanie problemu:

# czasami drżenia nie ustępują.

# drżenia wydają się być większe gdy bak schodzi w okolice rezerwy.

# odpalenie ciepłego silnika powoduje mniejsze wibracje lub ich brak.

# drżenia są bardziej odczuwalne gdy temperatury zewnętrze są niższe (od 10 st w dół). W lato był tako jaki spokój, teraz znowu się zaczęło!

 

Co wykonano przy silniku od momentu pojawienia się problemu (nie tylko aby rozwiązać problem):

# wymiana świec żarowych.

# wymiana rozrządu z osprzętem (paski, napinacz, uszczelniacz, pompa wody).

# wymiana filtra oleju i oleju silnika.

# wymiana filtra powietrza.

# wymiana uszczelki klawiatury.

# wymiana filtra oleju napędowego.

# wymiana poduszek silnika (PRAWEJ - przy rozrządzie, SKRZYNI - pod akumulatorem) - wibracje mniejsze po wymianie ale wciąż odczuwalne. Wymiana na wiosnę więc temperatury były wyższe. Teraz wygląda na to że nic to nie pomogło! Obie poduszki firmy Hutchinson.

# wyczyszczono zawór EGR.

 

Co wykryto i sprawdzono do tej pory:

# jedna ze świec była padnięta (wymienione wszystkie świece).

# poduszka skrzyni wyglądała na uszkodzoną (pęknięta) (wymieniona).

# ostatnio zakupiony ELM327 wskazuje wartość -40st. dla czujnika IAT (inteke air temperature), wbudowanego w czujnik MAP. Sprawdzałem czujnik w domu i wskazuje prawidłową rezystancję temperatury pokojowej. Wartości podglądane w PCMSCAN / SCANXL (nie naprawiono).

# nie ma żadnych błędów - ani podczas diagnostyki, ani na lampkach wskaźnika.

# wyciek oleju pokrywy zaworów (wymieniona uszczelka).

# pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych między filtrem, a pompą (na zasilaniu drobne pęcherzyki, na powrocie co kilkusekundowe żuty spienionego paliwa) (wymiana filtra oleju i oględziny przewodów - bez poprawy).

# drżenia nie zmieniają się w momencie wciskania pedałów sprzęgła/hamulca.

# mój silnik (722 K9K) nie ma dwu-masowego koła zamachowego.

# obroty biegu jałowego są poprawne (około 820, prawidłowo podwyższone podczas niższych temperatur zewnętrznych).

# wibracje ustają po zwiększeniu obrotów (900 - 950 rpm) i podczas toczenia się samochodu z górki na luzie (prędkość od 5-10 KM/h).

 

 

Oto wyniki pomiaru rezystancji czujników/elementów, na których było to możliwe.

Temperatura pomiaru 13 st.C.:

 

# czujnik/element ............................. | wtyk(ścieżka1/2) | w. zmierzona

---------------------------------------------------------------------------------

# czujnik temperatury paliwa................... | B(G2/G3) | 3850

# czujnik temperatury płynu chłodniczego....... | B(H3/H2) | 3740

# czujnik temperatury powietrza doładowania IAT | B(C3/J2) | 3160 (to dlaczego pokazuje -40st?)

# czujnik prędkości obrotowej.................. | B(F2/F3) | 630

# czujnik regulacji ciśnienia paliwa........... | bezpośredni | 6,5

# świeca żarowa nr 1........................... | bezpośredni | 4100

# świeca żarowa nr 2........................... | bezpośredni | przerwa (do wymiany świeczki!)

# świeca żarowa nr 3........................... | bezpośredni | 2

# świeca żarowa nr 4........................... | bezpośredni | 2

# wtryskiwacz nr 1............................. | B(A4/B4) | 1,7

# wtryskiwacz nr 2............................. | B(G4/H4) | 1,7

# wtryskiwacz nr 3............................. | B(C4/D4) | 1,7

# wtryskiwacz nr 4............................. | B(E4/F4) | 1,7

# sonda poziomu oleju.......................... | bezpośredni | 11

 

 

REZULTAT WYMIANY ŚWIEC ŻAROWYCH:

# stara świeca na jednym cylindrze była luźna,

# po wymianie świec silnik nie trzęsie się gdy jest zimny,

# występują drgania karoserii po rozgrzaniu silnika, ale nie zawsze.

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poduszki można w 100% odrzucić. Trzeba by dokładnie prześwietlić układ wtryskowy. Sprawdzić korekcje wtrysków na clip'ie i zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. To najprawdopodobniej coś od wtrysku, nie widzę innej opcji ponieważ nie masz dwumasowego koła zamachowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc praca wtrysku zależy od temperatury paliwa poprzez temperaturę zewnętrzną? Bo póki co myślę o którymś z czujników temperatury bo one również mają wpływ na pracę wtrysku poprzez kąt wtrysku. Przede wszystkim interesuje mnie ten czujnik temperatury powietrza doładowania (IAT) z wartością -40 st.

Ile miej więcej kosztuje usługa przebadania układu wtryskowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zwiększeniu obrotów poprzez wciśnięcie pedału gazu wibracje ustają. Można wcisnąć delikatnie tak w okolice 900-950 obrotów i jest już ok. Również zauważyłem, że podczas gdy samochód toczy się wolno z górki na luzie to również wibracje ustają.

 

Poduszki zostały dobrane do numeru VIN, typu silnika itp. Niczym nie różniły się od tych, które były pierwotnie zamontowane.

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem całość i jakoś nie doczytałem, albo nie napisałeś nic o filtrze powietrza.

Pozwoliłeś silnikowi łatwiej oddychać zmieniając ten filtr, czy dławisz go namiętnie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie napisałem. Filtr był wymieniony na wiosnę w momencie wymiany rozrządu. Wpis poprawiłem.

 

Dodano: 30 paź 2011 - 17:53

Do pierwszej wiadomości dodano wyniki pomiarów rezystancji niektórych elementów.

Coś mi się zdaje, że świeczki znowu nawaliły!

Do przebadania został zawór EGR.

 

Dodano: 30 paź 2011 - 23:24

Hmm, a jakie świeczki polecacie do naszych Meganek? Ja na wiosnę montowałem EYQUEM'y. Jak widać nie za bardzo są dobre :/

Przebadam chyba również moduł grzania świec - może się nie wyłącza i przepala świeczki!?

Gdzieś swego czasu widziałem wykres zależności długości grzania od temperatury zewnętrznej - wiecie gdzie to mogło być? Szukam, ale nie mogę znaleźć :[

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie wykresy ale tylko do F8Q i F9Q i tylko takie na forum widziałem.

Zaraz uploaduję wycinki i zapodam do posta.

przechwytywahnh.png

przechwytywanie2.png

W silniku F9Q czyli nowszym 1,9 świece grzeją jeszcze po zgaszeniu kontrolki, tak więc musisz chyba i u siebie wziąć na to poprawkę jak będziesz mierzył czas ich grzania.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie, jutro/dziś będę sprawdzał.

A jakiej firmy świeczki proponujecie - Bosch? Beru? Te drugie trochę drogie :[

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!