Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami nierówna praca silnika(nie uszczelki)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich to mój pierwszy wpis.Posiadam Maganke 1phl 16.16v r 2001 przerobiłem już uszczelki kolektora i o-ring przepustnicy obroty wróciły do normalnego stanu lub "prawie" normalnego .Teraz pracuje dużo lepiej ale pojawia się kolejny problem ,mianowicie silnik po uruchomieniu na zimno "łapie ok 1000-1100 obr pracuje bez drgań wraz ze wzrostem temp. obroty spadają niby wszystko OK ale czasem "łapie właśnie te 1000-1100" i nagle po paru sekundach spadają na chwile do 500 wyraznie szarpie aby za chwilke wrócić do poprzedniej wartości ,czasem minimalnie falują ok 50-100obr.Po nagrzaniu i wyłączeniu procesu "ssania" obroty utrzymują ok 750obr troche potrafią falować 50-100 obr jednak czasem "niestety nie ma reguły" spadają do ciut poniżej 500 silnik jakby przygasa i po chwili jest znów OK .Pracy silnika niestety towarzyszy wyrazne jakby "kopanie" mocniejsze czasem słabsze krótkie szarpnięcia nie chce sugerować skutków ale jakby wypadały zapłony , przy wydechu też wyrazne słychać przerywanie troche jak ciche strzelanie .Podczas przyspieszania też czasem czuć minimalny spadek mocy wrażenie jakby coś "trzymalo" Wymieniłem w/w uszczelki więc nieszczelność raczej wykluczam,wymieniany był też impulsator(problemy z odpalaniem) lecz to było już dość dawno,podmieniałem cewki,wyczyściłem silnik krokowy,wymieniłem oringi na czujnikach podciśnienia i temp pow.dol.Świece też .Komputer nie wskazuje błędów.Zastanawiam się czy to może być sonda ,zawieszający się silniczek ale to "kopanie" zbiło mnie z tropu .Skutki uszkodzenie innych drobnych podzespołów są mi nieznane. Spalanie po wymianie uszczelek wróciło do normy nie jest zbyt duże ok 7 miasto trasa nawet 5.8.Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 - 1100 rpm to normalne obroty na zimnym silniku, mogę być jeszcze wyższe o 100-200 rpm, przy ujemnej temp. i rozładowanym akumulatorze.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym o-ring na silniczku krokowym, zdjął i wyczyścił wszystkie wtyczki czujników, i spryskał płynem kontaktowym. Sprawdź też uszczelkę na czujniku temp. zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Dzięki za zainteresowanie, co do obrotów to wiem ,że są OK.O-ring na silniczku i jego obudowie wymieniłem , czujnik temp.pow. uszczelniłem podczas wymiany uszczelek kolektora.Styków faktycznie wszystkich nie czyściłem.Szukałem na forum ale bez skutku danych pomiarowych (rezystancja etc.) czujników.Może Ktoś wie gdzie znajdę?Pozdrawiam Hubert.

 

Dodano: 31 paź 2011 - 11:44

Mała poprawka dane pomiarowe znalazłem:)

 

Dodano: 27 lis 2011 - 11:03

Witam. Jednak to była nieszczelność..... uszczelki zakładałem nowe wszystko dokładnie poskładałem ,nic się nie podwinęło a jednak nie było szczelne .Objawy były jak wyżej napisałem ,jednak z czasem pojawiały się problemy z obrotami przy starcie na zimno,mianowicie gdy silnik "załapywał" obroty rosły do ok 1000 , pózniej spadały do ok 500 ,silnik trząsł się pracując bardzo nierówno i po chwili obroty osiągały właściwą wartość ok 1000-1100.Po nagrzaniu silnik czasem pracował równo ,czasem nie.Pracy towarzyszyło wyrazne szarpanie jakby wypadanie zapłonów (słyszalne również przy wydechu). Spaliny przekraczały granice "dobrego smaku". .Silniczek krokowy bardzo hałasował "efekt zgrzytania". Spadała też czasem skuteczność hamulców, i to właśnie naprowadziło mnie na trop:).Zdjąłem pudło rezonansowe na dolocie i przytkałem dolot kawałkiem gumy, silnik dalej pracował bez wyraznej zmiany zachowania,następnie odłączyłem przewód podciśnieniowy wspomagania oraz przewód zaworu pochłaniacza i zaślepiłem otwory,znowu zatkałem dolot i też nic się nie zmieniło.Zdjąłem znowu kolektor , gniazda uszczelek jak i same uszczelki posmarowałem dodatkowo płynnym uszczelniaczem, szczególnie trzeba zwrócić uwage na uszczelke kanału obejściowego pomiędzy kolektorem a pokrywą "odmy" tam właśnie była nieszczelność.Stare uszczelki były u mnie tak twarde ,że na skutek drgań wytarły na pow. przylegania wgłębienia ,które były właśnie przyczyną nieszczelności mimo , że założyłem pózniej nowe.Oczywiście po pierwszej wymianie uszczelek problem "wysokich" obrotów na zimno zniknął i wszystko było "prawie" OK.... Po wszystkim spaliny w normie ,no i .... zapomniałem już ,że Renia może tak fajnie chodzić :)Pozdrawiam Wszystkich.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!