Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna regulacja temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Dla informacji dodam następne spostrzeżenie - W trybie AUTO -przy temperaturze zewnętrznej nawet minus 6 st zmniejszając zadaną temperaturę do 15 st gdy wewnątrz kabiny było około 10-12st automatyka też załączyła piktogram AC. Nie sprawdzałem czy faktycznie klimatyzacja zaczęła działać przy takiej niskiej temp zewnętrznej bo i tak z nawiewu szło zimne powietrze. Wniosek nasuwa się jeden. Układ automatycznej regulacji temperatury nie bierze pod uwagę temperatury na zewnątrz pojazdu. Chyba że mam coś uszkodzone. Mój scenic pochodzi z polskiego salonu i być może są jakieś softy automatyki związane z przeznaczeniem auta w jakąś strefę klimatyczną itp. hi.. Szkoda że nie mamy w tym temacie odpowiedzi diagnosty z serwisu który wałkował taki temat.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to już wiadomo było...

poniżej +5* nie załączy się sprężarka, ale działa osuszacz i parownik, więc można szybko odparować szybę.

a że to działa lub nie można sprawdzić nie włączając AC poniżej +5*. odparowanie szyby będzie trwało dłuuugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek normalnie naciskając AC poniżej +3 czy tam +5 C sprężarka nie włączy się nam czy tak??Nawet osuszacz i parownik z tego co wiem.

A przy funkcji "dobra widoczność" poniżej +3 C włącza się nam tylko parownik i osuszacz tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie włącza się sprężarka do -8 stopni sprawdzone w poprzednią zimę (mam zamontowaną kontrolkę równolegle ze sprzęgłem sprężarki i wiem kiedy sprężarka działa a kiedy nie mimo że wyświetla się AC). Osuszacz to inaczej filtr czynnika i nie ma nić wspólnego z odparowaniem szyb. Sam parownik bez działającej sprężarki też nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może w meganach temp. minimalna jest obniżona. napewno SC ma próg +5*C.

poza tym musi reszta działać/nie działać jak jest wyłączona sprężarka, bo przecież szyby osusza błyskawicznie nie tylko u mnie.

zresztą - było o tym na innym forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zimie też trzeba AC włączać

Tylko jak mam ją przesmarować zimą kiedy w temperaturze minusowej ona się nie załącza.

I jeszcze słuszna uwaga kolegi Nel że bez chodzącej sprężarki to trochę nici z odszranianiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak będzie +10*C to już sprężarka zadziała :D

co do odparowania szyb - spróbuj sam i się przekonasz czy szybciej odparowują z włączonym AC (jak sama sprężarka nie pracuje) czy bez AC.

i napisz nam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnio właśnie włączyłem "dobrą widoczność" spaliłem papierosa i tak ci powiem już tam coś puszczało ale zdaje mi się że powinno szybciej puszczać :D w zasadzie zależy też jak mocno jest przymarznięta,a ciężko trochę sprawdzić czy z AC szybciej czy bez bo szyba to różnie może być przymarznięta ;) Ale liczę że wszystko działa ;)

A właśnie, a nie da się jakoś sprawdzić czy pozostałe elementy pracują??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek z podpisu widzę że masz 1,5 a przy tym silniku w większości są grzałki elektryczne .Jak włącza się "dobrą widoczność" to one też się włączają i powodują szybsze usuwanie pary mimo że sprężarka się nie włączy z powodu niskiej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!