Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna regulacja temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

tak - jak włącza się tajemny przycisk na panelu, to włączają się grzałki elektryczne (fantastyczna sprawa). ja jednak nie korzystam z tego przycisku. daję nawiewy tylko na szybę, 15*C, włączam AC i wiatrak na MAX.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co w takim razie "napędza" osuszacz i parownik (powoduje ich działanie) skoro sprężarka stoi. Czyżby było jakieś dodatkowe ustrojstwo w układzie, które powoduje ruch czynnika, by te dwa klocki działały i osuszały powietrze przepływające przez moduł nawiewu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek - mam bardzo uzasadnione wrażenie - że chyba nie do końca masz pojęcie jak działa klimatyzacja. Nie da się układem klimatyzacji osuszyć szyby BEZ pracującej sprężarki. To właśnie pracująca klimatyzacja (a więc pracująca sprężarka) wysusza powietrze. Nie ma w naszych samochodach żadnego osuszacza - szybkie odparowanie przedniej szyby to tylko i wyłacznie zasługa pracującej klimatyzacji - efektem której jest skraplanie się wilgoci z powietrza na parowniku i tym sposobem osuszenie wlatującego do kabiny powietrza.

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz - bo to jest sprzeczność sama w sobie: piszesz o włączeniu osuszania bez pracującej klimatyzacji (sprężarki). Oczywiście ciepłe powietrze też usunie nam parę, ale nie tak błyskawicznie jak włączona klimatyzacja. A czasami przy dużej wilgotności powietrza z zewnątrz wcae nam nie usunie parowania (tak samo przy obiegu zamkniętym - bez klimy gorące powietrze nic nie zdziała).

Druga sprawa - nie ma żadnego ustlonego progu temperaturowego, poniżej którego nie włączy się klimatyzacja. Czy klimatyzacja (sprężarka) będzie włączona decyduje ECU na podstawie ciśnienia czynnika chodzącego. Jak wiemy z fizyki - im niższa temperatura tym ciśnienie mniejsze - i z tego powodu klima przy niskich temperaturach się nie włącza. Z tego powodu, a nie, że ktoś w fabryce ustalił sobie +5'C czy może +7'C.

Dlatego jak ktoś ma mało czynnika - to sprężarka nie włącza się już w okolicach +10-15'C - a gdy ktoś ma ciut więcej niż normy - to i w minusowych temperaturach się włączy.

Żaden próg nie jest z góry ustalony - jeżeli twierdzisz inaczej - znajdź to w Dialogsysie lub innej publikacji (ja np. znalazłem coś takiego: "o wyłączeniu klimy przy niskich temperaturach decyduje czujnik niskiego ciśnienia w układzie - poniżej 0 stopni ciśnienie czynnika jest na tyle niskie, że rozłącza on sprężarkę w taki sam sposób, jak przy braku czynnika sterowanie - manualne czy klimatronik nie ma tutaj znaczenia").

Prawidłowo działająca klima najczęściej nie włącza przy temperaturze około lub poniżej 0'C. Ale nie jest to ściśle określone. Np. wyjeżdżasz z ogrzewanego garażu na zewnątrz. Mimo, że temperatura jest mocno ujemna - sprężarka jeszcze pochodzi kilka dobrych minut aż ciśnienie spadnie poniżej progu.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaję sobie sprawę, że to dziwnie brzmi (pewnie się nawet narażam co niektórym :D), ALE:

ten temat wałkowaliśmy na innym forum i wnioski kilku osób są takie, jak pisałem wyżej (temperatura + odparowanie szyb). oczywiście dotyczy to SCII, bo forum o SC jest.

czy się sama sprężarka włącza to też nietrudo usłyszeć (poczuć wibracje). poniżej +5*C nie włącza się i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu się nie narażasz - każdy może się mylić: i Ja, i Ty i na tamtym forum. Grunt to dojść do prawdy obiektywnej.

Co do +5C - uznajmy, że tobie się nie włącza - bo np. mi do dnia dzisiejszego ciągle z rana się włacza, a było i -1'C, ostatnie kilka dni +2 lub +3'C - wg. wskazań termometra pokładowego scenica.

Widzę, że używasz [chyba] stwierdzenia "odparowanie" odnośnie funkcji - przycisku na konsoli. To też tłuaczy bardziej sens Twoich wypowiedzi. Czyli tylko zwykły nawiew na przednią szybę. Stosowałem i w dużym fiacie.

 

EDIT - garażu nie mam, autko stoi pod blokiem.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uściślę:

- próg temperatury występuje nie tylko u mnie - potwierdzone na kilku innych scenikach. sprężarka się "normalnie" załącza powyżej tego progu i kanałami tłoczy zimne powietrze.

- jest różnica w usunięciu zaparowanej szyby, włączając AC (bez uruchomienia sprężarki), a nie włączając AC - potwierdzone na kilku innych scenikach. nie używam przycisku z funkcją odparowania

nic nie poradzę :D

 

EDIT: garaż mam, ale parkuję przed blokiem.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jest różnica w usunięciu zaparowanej szyby, włączając AC (bez uruchomienia sprężarki), a nie włączając AC - potwierdzone na kilku innych scenikach. nie używam przycisku z

 

Sorrrryyyy ale wytłumacz o co chodzi z tym włączaniem AC (klimatyzacji) bez sprężarki. Jak to możliwe. Jak to robisz. Masz jakiś specjalny przycisk? Jak można włączyć układ klimatyzacji bez sprężarki. Jaka siła powoduje tłoczenie czynika gdy sprężarka nie pracuje????? Nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Coraz bardziej się obawaim, że zostaję wciągnięty w podpuszczanie mnie w tym watku jak kiedyś w innym gdzie ktoś próbował mi wytłumaczyć, że w trakcie hamowania silnikiem zużywane jest paliwo. Tez sobie wtedy niepotrzebnie podniosłem ciśnienie zanim zorientowałem się, że byłem podpuszczany.

Teraz też mam takie wrażenie czytając o pracującej klimatyzacji bez pracującej sprężarki. Nie wiem... to jak... pranie parlką bez podłaczenia wody... jak pracujący silnik bez paliwa. Wytłumacz mi jak to możliwe.

Gdy nie pracuje spręźarka - to tak jakby w ogóle nie było klimy. Samochód gdy nie pracuje sprężarka nie rózni się niczym od golasa bez klimy. A tu mam wrażenie, że jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne cuda tylko po prostu wciskając przycisk AC sprężarka się nie włącza a osuszacz i parownik jak pisze kol. mrarek pracują dzięki krasnoludkom. Mają takie ustrojstwo na pedały i tłoczą czynnik przez parownik by osuszyć powietrze :D . Sory za to porównanie ale nie mogłem się oprzeć by nie skomentować nowych teorii na temat pracy klimatronika. Super to inne forum na którym potwierdzają takie teorie ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej piszesz, że sprężarka nie pracuje a pracuje osuszacz i parownik. Jeżeli masz na myśli osuszacz i parownik występujący w układzie klimatyzacji to te urządzenia pracują tylko po załączeniu sprężarki. Rolą osuszacza nie jest osuszanie powietrza w kabinie a wytrącanie wilgoci z czynnika chłodzącego który pracuje w obiegu zamkniętym pod ciśnieniem. Znajduję się on za zderzakiem. Jeżeli masz na myśli jakiś inny osuszacz i parownik to chętnie się dowiem gdzie to jest i jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek -przypomnę ci że posiadasz grzałki które od temper.+5 w dół włączają się automatycznie i to one ci pomagają osuszyć szyby a nie niepracująca sprężarka.

Jako że mam Clipa przyjżałem się sprawie w ubiegłą zimę.Wnioski im niższa temperatura tym niższe ciśnienie w układzie klimatyzacji(nie pracującej) i u mnie przy temperaturze -8 stopni ciśnienie spadło do 2 bar.Co powoduje że czujnik ciśnienia nie pozwala na uruchomienie sprężarki(a raczej komputer silnika).Kolega Optima ma rację temperatura włączenia będzie różna i zależy od tego ile ma się czynnika w układzie.

Zrobiłem jeszcze inne doświadczenie -8 stopni rano sprężarka się nie włączyła, dojechałem do pracy temper. nadal -8 stopni wciskam AC sprężarka się włączyła. Sprawdzam Clipem ciśnienie w układzie 3 bary. Po prostu od ciepła silnika podniosło się ciśnienie w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wkleić fragment Dialogsysa dotyczący grzałek elektrycznych aby wskazać ile innych jeszcze warunków musi być spełnionych, aby grzałki się włączyły, troche tego jest:

 

Aby moduł zespolony w kabinie sterował opornikami ogrzewania powietrza w kabinie, muszą być spełnione

następujące warunki:

– Silnik spalinowy pracuje,

– Wentylator klimatyzacji pracuje (prędkość minimalna 1),

– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),

– Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C,

– Temperatura w kabinie poniżej 10°C,

– Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C,

– Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C,

– Zezwolenie z układu wtrysku (ET019 "liczba RCH zezwolona przez wtrysk" < na 1),

– Zezwolenie alternatora (ET018 "liczba RCH zezwolona przez alternator" < na 1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to też jest kijowo zaprogramowane :) powinno to tak być skonstruowane że jeśli po naciśnięciu AC klima się nie włącza to nie powinien się wyświetlać komunikat o włączonej klimie,tak by każdy wiedział czy się włączyła czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!