Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna regulacja temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość. Podobny temat jest zamknięty więc zakładam nowy .

Posiadam od kilkunastu dni scenica 2007 2,0 benzyna i mam dylemat czy wszystko jest poprawnie.

Dzisiaj temperatura powietrza zewnętrznego 13-11 st. Automatyka ustawiona w trybie auto-20st. W dzień kiedy było lekkie słonko załączyła sie klima "AC się świeciło" i sądziłem że przy takiej pogodzie to jeszcze jest ok . Natomiast wieczorem około 21 kiedy na dworze było 11 st a w aucie załączyłem 19 st to też klima się załączyła. Czy nie powinny się przy takiej temp. zew. tylko zwiększyć obroty dmuchawy ? Czy jest jakiś wybór trybu pracy AUTO - jakaś zmiana histerezy czy coś w tym stylu ? Nawet jak się AC załączyło to szło letnie powietrze z nawiewów - czyli cieplejsze od zewnętrznego. Może jest jakiś czujnik wilgotności i w jakiś sytuacjach sam załącza AC żeby osuszać wnętrze - poza przyciskiem odparowującym przednią szybę .. Trochę sporo niewiadomych - z góry dziękuję z sensowne podpowiedzi.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na poprawne i właściwe działanie.

Jedynie "obsługant" potrzebuje szkolenia. :D

Jak naciśniesz AC, to nie masz automatyki jako takiej w pełnym wymiarze ale ręcznie wymuszasz to ustawienie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu będzie tak samo, bo pamięta ostatnie ustawienia. Tak samo z kierunkiem nawiewu, obrotami wentylatora, czy wyborem zasysania powietrza do nawiewu. (do tego ostatniego nie jestem pewien, ponieważ jeśli mam obieg wewnętrzny, to go wyłączam jeszcze w czasie jazdy, gdy już nie jest potrzebny, wiec przy następnym odpalaniu zawsze zasysa z zewnątrz)

By to działało w pełnym automacie, bez przejmowania się przyciskami, trzeba nacisnąć klawisz AUTO, ten nad wyświetlaczem, gdzie wyświetla się temperatura i inne ustawione parametry. W tym reżimie masz na wyświetlaczu tylko wartość zadanej temperatury i napis AUTO, bez wyświetlania tych dodatkowych, ręcznie ustawianych. I choć z nich automatycznie korzysta gdy tego potrzebuje do wypełnienia naszej zachcianki, to ich nie wyświetla. Każde klikniecie w inne wymienione wcześniej przyciski wyłącza ten rodzaj ustawień z pod kontroli automatu i jest ustawione tak, jak ustawiono ręcznie. Przykładowo zwiększenie szybkości nawiewu lub jego kierunek. Powrót do pełnej kontroli automatu, następuje po ponownym naciśnięciu AUTO. I nic dodatkowo.

W tej pozycji jest to regulowanie za pomocą sygnału z czujników/ czujnika nad lusterkiem wstecznym na szybie, zewnętrznego czujnika temperatury i jeszcze kilku innych danych, co jest mało istotne w tym opisie, a automat z nich korzysta.

U siebie zazwyczaj mam ustawione na AUTO, bo to bezproblemowe. Jedynie jak zależy mi na skierowaniu nawiewu na siebie, to zmieniam kierunek wylotu. No i jadąc za miejskim kopciuchem JELCZEM, zamykam dostęp z zewnątrz. Chyba BIOdiesla w nie wlewają, bo śmierdzi starymi frytkami jak cholera, a i chmurka solidna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystko co opisuję dzieje się w trybie załączonego "AUTO" Po prostu zastanawia mnie fakt że w trybie automatycznym załącza się chłodzenie klimatyzacją kiedy na dworze jest 11 st a w aucie ustawione 19. Jazda wieczorem bez żadnego słońca które mogło by dogrzewać wnętrze powodując konieczność silniejszego chłodzenia.

"Obsługant" jest elektronikiem automatykiem i prawdopodobnie szukam dziury w całym . Być może inny automatyk będzie miał podobne spojrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmyliła mnie ta informacja o AC, ponieważ w trybie AUTO, piktogram AC nie jest wyświetlany, choćby nawet automat z klimatyzacji korzystał, jak też i inne parametry jakie automat akurat sobie ustawił. Stąd moje przypuszczenia, że to z palca ustawione, wyjęte z pod kontroli automatu, bo niby jakim prawem ten znaczek widzisz?? Może tu tkwi babol w działaniu automatu i występują z tym związane anomalia jakie opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w trybie automatycznym na wyświetlaczu załącza mi sie piktogram AC przy opisanej sytuacji .. Jak zwiększę zadaną temperaturę do 20-20,5 to dopiero się "AC" Wyłącza filtr kabinowy jest nowy klimatyzacja tez sprawdzona - sprawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problemem jest moduł sterowania klimatyzacją. Nie wiem czy CLIP pokaże taką usterkę, choć powinien. Podłączenie pod niego chyba jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem, prócz podmiany na inny, o sprawnym działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei w trybie "auto", wyświetlany jest napis "auto", zadana temperatura i gdy załączy się sprężarka to wówczas dodatkowo wświetla się piktogram AC. Po osiągnięciu zadanej temperatury gdy wyłącza się sprężarka to i gaśnie AC. W dniu dzisiejszym na zawnątrz 12 stopni, świeci słońce, temperatura zadana 22 stopnie, tryb "auto" i załączała się klima na ok 5-10 min. Po ostudzeniu kabiny gaśnie automatycznie AC. I tak mam od początku. Gdy w kabinie jest o kilka stopni więcej niż ustawiona to wówczas załącza się klimatyzaczja, niezależnie od temperatury zawnętrzej (oczywiście nie na mrozie :D ). Wystarczy, że samochód postoi chwilę na słoneczku i wawnątrz zrobi się ciepełko to na krótki czas jest załączana klima. Jeżeli u Ciebie wieczorem załącza się sprężarka to widocznie sterownik otrzymuje sygnał, że wewnąrtz jest cieplej niż zadana temp. Sprawdź wiatraczek przy czujniku temperatury wnętrza kabiny przy lusterku wewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiatraczek przy czujniku temperatury wnętrza kabiny przy lusterku wewnętrznym.

Przypuszczam, że może być problem by go odnaleźć. U mnie w sceniolu drugim, też z 2007 roku tego wiatraczka już nie ma. Jest tylko skierowany w dól nad lusterko mały, niebieski termistor.

No ale opcja jaką opisujesz, podsuwa mi spiskową teorię, że u kolegi sp2ofp może być podmieniony moduł sterowania klima, z takiej wersji jaką Ty masz i dla tego może to być źle pożenione ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe. Ale gdyby do tego ewntualnie podmienionego panelu sterowania założyć czujnik temperatury z wersji sprzed liftingu to może by wszystko dobrze działało.

Jak by co to mogę podać wartości oporu czujnika w zależności od temperatury. Oczywiście dla wersji z wiatraczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei w trybie "auto", wyświetlany jest napis "auto", zadana temperatura i gdy załączy się sprężarka to wówczas dodatkowo wświetla się piktogram AC

U mnie dokładnie tak samo.

zastanawia mnie fakt że w trybie automatycznym załącza się chłodzenie klimatyzacją kiedy na dworze jest 11 st a w aucie ustawione 19

Wczoraj też się nad tym zastanawiałem (miałem ustawione 20 stopni i się załączyła AC), ale doszedłem do wniosku, że temp. w kabinie się podniosła przez nasze "chuchanie" i "Szczeniak" chce szybko zbić ją do tych 20 stopni. Tak więc nie ma się czym przejmować - ten typ tak ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. Nie wiedziałem gdzie może być sam czujnik temp.wew. teraz mam jasność-też nie mam wiatraczka. Raczej jest sprawny bo temperatura zadana w trybie automatycznym jest uzyskiwana wewnątrz kabiny. Dzięki za pocieszenie kol "TOMECKY" że masz tak samo. Być może tak jest zaprogramowany układ sterowania i nie mamy na niego wpływu. Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też oczywiście w trybie AUTO wyświetla się AC w zależności czy sprężarka pracuje czy nie.

Dodam jeszcze, że:

- układ bierze też dane z czujnika nasłonecznienia - takie kółko wielkości 2 goszy na środku deski rozdzielczej (u góry), oprócz tego temp zewnętrzna i wewnętrzna

- gdy temperatura zewnętrzna jest powyżej 32 (albo 33'C) układ włącza automatycznie obieg zamknięty aby szybciej schłodzić wnętrze (symbol obiegu zamkniętego nie pojawia się na wyświetlaczu aly słuchać jak zmienia się huk pracy nawiewu)

- gdy układ pracuje w trybie AUTO i ręczie przestawimy jakieś nastawienie - to pozostałe elementy układu nadal są sterowane automatycznie mimo, że AUTO zgasło. Przykład: system pracuje w trybie AUTO, my zmniejszamy moc pracy wentylatora, to nadal automat wybiera kierunek nawiewu czy temperaturę powietrza i określa czy ma być włączona AC. Jedynie nie steruje już siłą nawiewu

- w moim (SII PH I, nie wiem czy w dwójce po liftingu też) i na forum ktoś też to potwierdził, że u niego też: po włączeniu "ogrzewania" przedniej szyby: a więc przycisku powodującego nawiew max na szybę, włączenie klimatyzacji, ogrzewania szyby tylnej i lusterek itd), po wyłączeniu tego trybu ogrzewania czy poprzez ponowne naciśnięcie tego przycisku czy poprzez przycisk AUTO - sprężarka klimatyzacji ciągle chodzi mimo, że na wyświetlaczu zgasło AC. Muszę ręcznie włączyć AC i wyłączyć AC (przyciskiem AC) i wtedy auto. Forumowicz, który też to potwierdził pisał, że był z tym w ASO i jest to niby błąd oprogramowania i nie da się z tym nic zrobić.

- fakt wyświetlania AC nie oznacza faktycznej pracy sprężarki. To tylko oznacza, że my/układ chce by była włączona. Ale np. zimą ECU jej nie włączy ze względu na niską temperaturę (a właściwie za niskie ciśnienie w układzie klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odpowiem dla "OPTIMA" Przy załączeniu szybkiego ogrzewania przedniej szyby ( wersja po liftingu)nie mam opisanych problemów. Z tego co pisze instrukcja obsługi to klimatyzacja przełącza się jakby w odwrotny obieg i mimo zimnego silnika podgrzewa powietrze na przednia szybę . Dzisiaj było 9 st na zewnątrz ale auto stało kilka godzin przodem do słońca i mimo że wnętrze celowo wychłodziłem otwierając wszystkie drzwi to i tak w trybie automatycznym ustawionym na 20 st załączyła się klimatyzacja. Nie tylko wskaźnik AC lecz było cyknięcie sprężarki, włączył się wentylator chłodnicy i lekko wzrosły wolne obroty. Dotykając obudowę mocowania lusterka tą przyklejoną do przedniej szyby stwierdziłem że miała co najmniej 25 może 30 st . Jest czarna od strony szyby i to powoduje dodatkowe nagrzewanie - a tam podobno jest w mojej wersji czujnik temperatury wewnętrznej. Wszystko by było OK - tylko fakt niskiej temperatury zewnętrznej powinien nie włączać klimy tylko zwiększyć nawiew powietrza z zewnątrz. Ale to pewnie trzeba by przekazać jako informację do programistów RENAULT. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w sceniolu II ph II 2007 rok, nie miałem jeszcze okazji w trybie AUTO widzieć na wyświetlaczu piktogramu AC (ani też innego), choć z nawiewów leciało zdecydowanie zimne powietrze, wentylacja szła ma MAX, do tego stopnia, że ledwo słyszałem buzer czujników cofania umieszczony fabrycznie w bagażniku. (dla tego też go przebudowałem) Tak było przez całe lato. Gdy temperatury spadły nawiew jest ledwo słyszalny, a na wyświetlaczu nadal tylko AUTO. Nie zauważam też innych nieprawidłowości a zespoł nawiewu zachowuje się w przewidywalny sposób zgodny z moimi żądaniami.

Jedynie co zaobsarwowałem w sobotę, to nietypowy komunikat "ZAPLANUJ PRZEGLĄD" i ikonka klucza. (normalnie jakby SMS z ASO heheheh). Nietypowe bo do przeglądu co rok, jeszcze ponad 2 miesiące, a przebiegowo do wymaganego ponad 20 000 km. (po ostatnim malało od 30 000km) No ale to inna bajka i nie o tym temat. Jednak zastanawiające.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!