Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup auta.


TTaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę od pytania czy za 15tyś zł można kupić Megane II?

Interesuje mnie 1.6 benzyna, Grand Tour :D

 

Kilka typów mam:

http://otomoto.pl/renault-megane-piekny-kolor-kameleon-bdb-stan-C21233580.html

http://otomoto.pl/renault-megane-luxe-expression-hand-free-C21606629.html

http://otomoto.pl/renault-megane-1-4i-16v-klima-kombi-C20619433.html

http://otomoto.pl/renault-megane-idealna-z-gazem-sprowadzona-C21210992.html

 

 

Co wybralibyście 1.6 w benzynie czy 1.9DCi lub 1.5DCi - nie zależy mi na mocy, lecz na jak najmniej awaryjnym silniku, ogólnie od wielu osób słyszałem, że w DCi to lepiej się nie pchać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wybralibyście 1.6 w benzynie czy 1.9DCi lub 1.5DCi - nie zależy mi na mocy, lecz na jak najmniej awaryjnym silniku, ogólnie od wielu osób słyszałem, że w DCi to lepiej się nie pchać :D

 

Wszystko zależy od tego ile km pokonuje się w roku, jeżeli mniej niż 15kkm to wydaje mi się że zakup diesla mija się z celem, jeżeli więcej, to już można rozważać zakup diesla, powyżej 30kkm wydaje mi się że odpowiedniejszy, silnikiem byłby diesel. jednak przy tej cenie skupił bym się na poszukiwaniu benzyny w dobrym stanie, bo IMHO za dobrego diesla trzeba jednak trochę więcej zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem już 1.5DCi jedno i byłem w szoku, że można sprzedawać auto w takim stanie.

 

Pokonuje ok. 18 tys. km, jednak wydaje mi się, iż kwota 15 tys. zł jest dosyć skromna jak na to auto, więc wole chyba benzynkę bardziej zadbaną, ale więcej palącą, niż diesla zajechanego, ale oszczędnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem do czynienia z Megane, dlatego mam kilka pytań:

- czy przy przebiegu ok. 120-130 tys. km normalnym jest to, że auto ma powycierane "rączki" w drzwiach i gałkę zmiany biegów?

- czy każdy model Megane ma regulowane siedzenie kierowcy "góra-dół" ? (jest to bardzo istotne ze względu na mój wzrost :D )

- czy jest coś takiego na co od razu powinienem zwrócić uwagę przy zakupie auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrycie rączek w drzwiach jest z kiepskiego materiału, więc to normalne zjawisko. gałka też łatwo sie ściera, szczególnie jak ktoś lubi trzymać lub głaskać drążek podczas jazdy :D

regulowanie fotela kierowcy góra dół raczej w każdym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Tak właśnie myślałem, że to wina kiepskiego materiału. Podobne zjawisko występuje np: w Skodzie Superb I która użytkowałem, przy 120tyś złaził materiał z rączek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.6 16V to dobra jednostka mało awaryjna a jak już to usterki można usunąć niedrogo.

Taaaak szczególnie sławetne KZFR.

Dla tego też proponuje przeglądnąć forum i trochę przeczytać o usterkowości jak jednych tak drugich silników.

Jakbyśmy mieli takimi stereotypami operować, to nie należy kupować aut na F i francuskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że KZFR to koszt ok. 500zł, to jest rzecz która notorycznie się psuje?

W DCi słyszałem, o padających dwumasach i turbo, a to już zdecydowanie przewyższa koszt KZFR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem 1,5 roku temu przed podobnym dylematem - 1.5 dCi (ew.1.9) vs. 1.6. Przebieg roczny jak u Ciebie, tj. jakieś 13-16kkm rocznie. Jak nie patrzeć to 1.6 z padającym KZFR będzie tańszy w eksploatacji i pewnie mniej kłopotliwy. Zakładając, że awaryjność jest na podobnym poziomie to ew. naprawa beznyzniaka będzie tańsza. Tym bardziej, że aktualne ceny ON nie napawają optymizmem :-( Gdybym miał większe przeloty roczne to bym pewnie pomyślał o dieslu, a tak boję się, że potencjalne zyski z różnic w spalaniu nie pokryją ew. kosztów naprawy. Trzeba wziąć pod uwagę, że za 15-18 kPLN nie kupisz zadbanego diesla z małym przelotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych (i prognozowanych) cenach ON, mityczna "oszczędność" diesli będzie już tylko mitem... A ich awaryjność nadal pozostanie faktem. Wybór benzyna - diesel jest indywidualny i zależy od Ciebie. Osobiście szukałbym zadbanego egzemplarza, a kwestię paliwa zostawił nieco na drugim planie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaak szczególnie sławetne KZFR.

Dla tego też proponuje przeglądnąć forum i trochę przeczytać o usterkowości jak jednych tak drugich silników.

Jakbyśmy mieli takimi stereotypami operować, to nie należy kupować aut na F i francuskich

 

KFZR to nie tragedia cenowa, która by eliminowała zakup auta (raptem 500zł) do rozrządu. Myślę że można to przełknąć tak jak w passatach wielowahaczowe zawieszenie czy w DCI turbinka dwumasa i takie tam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja gdzieś napisałem, że to dyskwalifikuje ten silnik??

Do tych 500zł jednak jeszcze musisz doliczyć koszt wymiany rozrządu, a to już podnosi cenę. To jednak też nie problem, należało by jednak o tym wspomnieć, że jest to możliwe skoro wylicza się potencjalne możliwe usterki diesli. Ja mam dwa, z poprzednim to już 3 i jak na razie zero problemów z nimi.

Dla tego przeciwstawiam sie upowszechnianiu teorii spiskowych, że tak jest zawsze i zaproponowałem przeglądnąć forum pod względem usterkowości silników i dowiedzieć się jaka jest prawda i jaki silnik na co częściej choruje.

Takie wpisy i problemy juz pomijam:

http://megane.com.pl/topic/814-problem-z-silnikiem-w-megane-ii-16-16v-2003/page__view__findpost__p__267059

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znowu dyskusja o tym czy lepszy diesel czy benzyna. Już pisałem kiedyś jak dbasz tak masz, bez względu na rodzaj silnika. W benzynie są cewki i KZFR, a w dieslu dwumas i turbina. A wybór jest tego, który kupuje. Powodzenia i zimnej głowy przy zakupie życzę. Dodam, że 2 tygodnie temu kupiliśmy szwagrowi za właśnie 15 tyś. megane 1.6, które było od nowości u jednej kobietki i miało przebieg 98 tyś.

Edytowane przez Rolandzikl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!