Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II GrandTour


_des

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Planuję niedługo kupić Megane w kombi - roczniki 2003-2005. Dodam, że nigdy nie miałem wcześniej Renault, więc trochę się boję. Wybór padł na silnik benzynowy, gdyż nie mam przekonania do Diesli. Wolę mniejsze koszta eksploatacji.

Tak więc:

Jakie są wersje silnikowe w benzynie najczęściej spotykane? Które najbardziej polecacie? Chciałbym, żeby auto było w miarę dynamiczne - koło 100KM by się zdało. Jednak chciałbym również, aby nie pożerało dużych ilości paliwa. Szukam więc jakiegoś konsensusu pomiędzy mocą a spalaniem. Co możecie mi polecic? (oczywiście, aby nie był też raczej awaryjny).

 

No i ogólnie, chciałem się zapytać. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, gdzie np. wybija rdza (tzn. gdzie jej szukać?). Wszystkie najważniejsze rzeczy na jakie powinno się patrzeć przy zakupie Meganki w kombi.

 

Z góry dziękuję za każdy post z jakimś konkretem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Twój strach jest uzasadniony. Na pewno nie kupuj benzyny 1.6 bo ewentualne koszty związane z psującym się kołem zmiennych faz rozrządu są bardzo wysokie. Wiem bo musiałem to zrobić. A jak chcesz mieć auto w miarę bezawaryjne to kup Toyotę. (ps. Też miałem felicię, ale 1,3 z 97. W porównaniu do megi to Skoda miała rewelacyjnie tanie części)

Edytowane przez Ciochrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaa... Bardzo wysokie. Jakiego silnika byś nie miał i miałbyś w nim awarię to napiszesz, że nie brać. Masz na konia musisz mieć na owies. Jak chcesz mieć drogie części to kup Toyotę :) Poziom cenowy części bardzo porównywalny do Renaulta. Awaryjność - jak dbasz tak masz. Jak masz pecha to i zakup BMW 750 nie uchroni Cię od kłopotów. Jeździłem MIpI, teraz ujeżdżam MIIpI z silnikiem 1.6. Kupiłem z pełną świadomością, że są kłopoty z KZFR. Jeżdżę od półtora roku, na benzynie.

I polecam :-> Mam kombiaka, silnik śmiało sobie radzi z czterem osobami na pokładzie (2+2 - modelowa rodzina :P) i pełnym bagażnikiem. Fakt faktem, że nie jestem typem rajdowca (100-110 na trasie, w terenie zab. raczej przestrzegam ograniczeń). Nie mniej, jak będziesz chciał zawstydzić na kresce Klekotwagena Golfa, to zrobisz to :) Spalanie: w mieście zimny to nawet dychę skotłuje, przy odrobinie szczęścia i rozgrzaniu w ok. 8,5-9 litrów zejdziesz. Na trasie jest dobrze: mam udokumentowane spalanie na poziomie 6,2l na trasie 300km (Warszawa-Gołdap) ze średnią z trasy (z komputera) 76km/h. Jak wygląda trasa zobacz sobie na Targeo.pl (Warszawa, Wyszków, Ostrów Maz., Łomża, Ełk, Gołdap). Przy normalnym jeżdżeniu (w lato z klimą), bez najmniejszego problemu mieszczę się w 7litrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do GT 1.4 to będzie trochę mało, Ja osobiście rozglądałbym się za 1.6 ( jeżeli wykluczasz diesla ) i nie dyskwalifikuj go ze względu na kzfr

 

Nie mniej, jak będziesz chciał zawstydzić na kresce Klekotwagena Golfa, to zrobisz to

 

Zdziwisz się kwestia czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja megi padła w wypadku rozwalona przez cytrynę C3. Moja wina, że w podpisie nie zmieniłem jeszcze marki samochodu.

Od ponad roku ujeżdżam Avensisa T22. Auto starsze od mojej byłej Renaty o trzy lata. Ale różnica nieporównywalna. W Renacie (a miała niewielki przebieg, bo coś ponad 40 tys.) coś, albo stukało, pukało w zawieszeniu, strach był przy odpalaniu, bo KZFR rzęziło tragicznie. Wreszcie jak wyświetlił się check engine to pojechałem wymienić koło razem z rozrządem. Koszt naprawy tragicznie wysoki. Wcześniej padły mi cewki, no tragedia. Teraz w Toyce przynajmniej mam łańcuch rozrządu, a ceny do T22 nie powalają i nic od ponad roku nie padło. Leję benzynę, zmieniam płyny i koniec. Co do cen części wystarczy sprawdzić na aledrogo, że tragedii nie ma. Przesiadłem się na kombi z taką samą pojemnością silnika co było w Renacie. Kucyków o 3 mniej, ale jak to się zbiera;) Teraz Renia przy Ave wydaje mi się mułowata. Nie mówiąc o tym, że spalanie w mieście mam mniejsze o ponad litr na setkę. Ponadto klimatyzacja o wiele wydajniejsza w Ave jest, lusterka i szyba przednia są podgrzewane, nie mówiąc o tym jak łatwo wymienia się żarówki. No ale coś za coś bo żona trochę żałuje zamiany, gdyż Renia była o wiele ładniejsza;)

Edytowane przez Ciochrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo KZFR rzęziło tragicznie.

To znaczy że za długo czekałeś z wymianą.

 

Koszt naprawy tragicznie wysoki

Pojęcie bardzo względne. Zależy gdzie wymieniałeś. Samo KZFR to około 500zł + wymiana, czy to już tragicznie drogo to bym polemizował (ale nie będę).

 

Wcześniej padły mi cewki, no tragedia

Faktycznie, tragedia. Koszt jednej cewki to 85zł (Beru), wymienić można samemu. Zresztą cewki padają często w wielu nowoczesnych silnikach, więc bez przesady...

 

Teraz Renia przy Ave wydaje mi się mułowata

Jasne. Nawet gdybyś kupił matiza o 40KM słabszego, twierdziłbyś że do megi to rakieta. Taka natura chwalenia tego co się ma, niezależnie od tego co to jest. Co by nie było że się czepiam bez powodu, to kilka faktów: Avensis T22 cięższa o 45kg, moment obrotowy mniejszy o 7 Nm, moc mniejsza o 3 KM... ale pomimo to zbiera się lepiej :)

 

Nie mówiąc o tym, że spalanie w mieście mam mniejsze o ponad litr na setkę.

Znalazłem tylko dane spalania "w mieście": Avensis 10,8 l/100km, Megane 8,8 l/100km. Ale oczywiście bzdury w katalogach piszą, bo Tobie Avensis spala mniej...

Zgodnie z raportami kierowców na autocentrum, Avensis 1.6 110KM pali średnio 0,3 l/100km więcej niż Megane II 1.6 113KM. Ale nadal pali więcej...

 

Proszę o odrobinę obiektywizmu w wypowiedziach na forum.

 

Do autora tematu - ja też polecam 1.6 16V. Pomimo pewnych niedociągnięć, silnik ten radzi sobie dobrze z masą samochodu, VVT (zmienne fazy) poprawiają osiągi, zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie. Innych silników nie miałem / nie testowałem, więc ani nie polecę, ani nie odradzę.

Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punxhc: To znaczy że za długo czekałeś z wymianą.

 

Koszt i tak byłby taki sam, może teraz koło jest tańsze, ja ponad rok temu za część zapłaciłem ponad 800.

dolicz jeszcze wymianę paska i pompy wody.

 

punxhc: Faktycznie, tragedia. Koszt jednej cewki to 85zł (Beru), wymienić można samemu. Zresztą cewki padają często w wielu nowoczesnych silnikach, więc bez przesady...

 

No dobra, tylko po co wymieniać, skoro teraz nie muszę. A poza tym nie jestem Słodowy a cewki są cztery.

 

punxhc: Znalazłem tylko dane spalania "w mieście": Avensis 10,8 l/100km, Megane 8,8 l/100km. Ale oczywiście bzdury w katalogach piszą, bo Tobie Avensis spala mniej...

 

Ty znalazłeś, a ja jeżdżę i gdzie tu obiektywizm;)

 

Może na jakąś pechową Megi trafiłem. Wolę jednak mieć pewność i święty spokój, bo hazardzistą nie jestem, a uroda samochodu nie jest dla mnie najważniejsza, tylko bezawaryjność. (ps. moja stara skoda Felicia była bardziej bezawaryjna od Renaty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wina, że w podpisie nie zmieniłem jeszcze marki samochodu.

Nie przymuszam ale dobrze by było to zmienić skoro już zauważyłeś ten nieaktualny wpis w profilu.

A przynajmniej dopisać, że obecnie toyota. Będzie mniej niedomówień w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!