Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy włącza się zaraz po zapłonie


Wojtek32

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Scenica 2 i już zaczynam żałować, winny nie jest samochód tylko sprzedający, oszust .

Podłączałem co się dało samodzielnie ustalić, odzyskałem pełne informacje na desce rozdzielczej podczas zapłonu .

 

Pozostał tylko jeden problem, wentylator chłodnicy, uruchamia się od razu po uruchomieniu silnika i to na wysokich obrotach i wyłącza kiedy mu się chce .

Komputer nie wykazuje błędów .

 

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewam, poczyniłem rozeznanie co do czujnika - foto, z opisów wynika że to taki ?? .

Tylko gdzie jest usytuowany i czy należ spuszczać płyn chłodzący .

Informacje na temat tego samochodu (Scenica) są owiane jakąś tajemnicą .

post-38859-0-17300300-1321796545_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś to na forum było opisane, chyba przy ogrzewaniu, klimatyzacji.......

Nie trzymaj się jednak kurczowo postów dotyczących tylko Scenica. Te silniki są też w Megankach i raczej po rodzaju silnika powinieneś postów i tematów szukać. Nawet obtagowanych jako Megane.

Coś mi się wydaje, że te modele mają 2 czujniki temperatury. Jeden na silniku, w okolicach termostatu drugi na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, niepełne dane utrudniają pomoc.

Dopiero się uczę jak identyfikować ten samochód, nadwozie typ. VF1 JMRG.....

Silnik 1,9 dCi - F9Q D812 - 120KM .

Dane czujnika zasięgnąłem z tej strony : http://www.quippo.pl/index.php?p2007,czujnik-temperatury-7-3251 .

Może ktoś zaznaczy chociaż orientacyjne miejsce usytuowania tego czujnika .

post-38859-0-10251300-1321801352_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak pisałem wcześniej nieuczciwy sprzedawca nadal daje znać,okazało się ze brakuje całego elementu regulator wentylatora chłodnicy .

Pozostało tylko wolne miejsce i przewód do podłączenia tego wynalazku, usytuowane po prawej stronie nad chłodnicą w plastykowej osłonie .

I tu pytanie czy jest to ten element z opornikiem drutowym ??? .

Dla wyjaśnienia "Presostat" po polsku czujnik ciśnienia/podciśnienia jest w porządku i załącza sprężarkę klimatyzacji .

Czujnik temperatury też sprawny, komputer traktuje brakujący element jako uszkodzenie i wysyła błędne polecenia dla sterownika wentylatora, z tego co się dowiedziałem to ten element "regulator obrotów" jest jedna z czę-strzech usterek w tym modelu .

post-38859-0-16236100-1321988305_thumb.jpg

Edytowane przez Wojtek32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie bezpośrednio w temacie, ale potwierdzam, że problemy z opornikiem to norma. U mnie opornik po prostu puścił na zgrzewie, jak auto miało 6 lat przez co latem klima nie chłodziła jak należy. Trochę się naszukałem przyczyny, zwłaszcza że raz chłodziło a raz po chwili przestawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!