Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy włącza się zaraz po zapłonie


Wojtek32

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Scenica 2 i już zaczynam żałować, winny nie jest samochód tylko sprzedający, oszust .

Podłączałem co się dało samodzielnie ustalić, odzyskałem pełne informacje na desce rozdzielczej podczas zapłonu .

 

Pozostał tylko jeden problem, wentylator chłodnicy, uruchamia się od razu po uruchomieniu silnika i to na wysokich obrotach i wyłącza kiedy mu się chce .

Komputer nie wykazuje błędów .

 

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewam, poczyniłem rozeznanie co do czujnika - foto, z opisów wynika że to taki ?? .

Tylko gdzie jest usytuowany i czy należ spuszczać płyn chłodzący .

Informacje na temat tego samochodu (Scenica) są owiane jakąś tajemnicą .

post-38859-0-17300300-1321796545_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś to na forum było opisane, chyba przy ogrzewaniu, klimatyzacji.......

Nie trzymaj się jednak kurczowo postów dotyczących tylko Scenica. Te silniki są też w Megankach i raczej po rodzaju silnika powinieneś postów i tematów szukać. Nawet obtagowanych jako Megane.

Coś mi się wydaje, że te modele mają 2 czujniki temperatury. Jeden na silniku, w okolicach termostatu drugi na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, niepełne dane utrudniają pomoc.

Dopiero się uczę jak identyfikować ten samochód, nadwozie typ. VF1 JMRG.....

Silnik 1,9 dCi - F9Q D812 - 120KM .

Dane czujnika zasięgnąłem z tej strony : http://www.quippo.pl/index.php?p2007,czujnik-temperatury-7-3251 .

Może ktoś zaznaczy chociaż orientacyjne miejsce usytuowania tego czujnika .

post-38859-0-10251300-1321801352_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak pisałem wcześniej nieuczciwy sprzedawca nadal daje znać,okazało się ze brakuje całego elementu regulator wentylatora chłodnicy .

Pozostało tylko wolne miejsce i przewód do podłączenia tego wynalazku, usytuowane po prawej stronie nad chłodnicą w plastykowej osłonie .

I tu pytanie czy jest to ten element z opornikiem drutowym ??? .

Dla wyjaśnienia "Presostat" po polsku czujnik ciśnienia/podciśnienia jest w porządku i załącza sprężarkę klimatyzacji .

Czujnik temperatury też sprawny, komputer traktuje brakujący element jako uszkodzenie i wysyła błędne polecenia dla sterownika wentylatora, z tego co się dowiedziałem to ten element "regulator obrotów" jest jedna z czę-strzech usterek w tym modelu .

post-38859-0-16236100-1321988305_thumb.jpg

Edytowane przez Wojtek32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie bezpośrednio w temacie, ale potwierdzam, że problemy z opornikiem to norma. U mnie opornik po prostu puścił na zgrzewie, jak auto miało 6 lat przez co latem klima nie chłodziła jak należy. Trochę się naszukałem przyczyny, zwłaszcza że raz chłodziło a raz po chwili przestawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!