Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

W kwestii terminu wymiany oleju były już dyskusje na tym formum. I prezentowano różne zdania zależne od upodobań, przyzwyczajeń, przemyśleń, opinii znajowmych itp. Poszukaj tematów o wymianie oleju, na pewno znajdziesz. Nie chcę tu wywoływać kojejnej dyskusji. Ale niby dlaczego nie miałoby się stosować zaleceń producenta? A producent zaleca oficjanie wymianę co 2 lata lub 30 tys km jeżeli samochód jest eksploatowany w normalnych warunkach, czyli nie są to krótkie odcinki miejskie, gdzie silnik nawet nie osiągnie optymalnej temperatury, albo ciągłe piłowanie silnika na max obrotach, albo nieustanna jazda na 6. biegu z prędkością roweru, gdy pompa oleju nie ma zbyt dużej szansy na wytworzenie odpowiedniego ciśnienia, itp :rolleyes: Raczej każdy świadomy uzytkownik potrafi ocenić jak eksploatuje auto. Ja swoje warunki oceniam na całkowicie normalne, więc trzymam się zaleceń producenta i pierwszą wymianę zrobiłem po 2. latach i teraz drugą po kolejnych 2. Do pierwszej wymiany oleju nic nie ubyło. Po wymianie dolałem 0,8 l oleju, ale dlatego, że na gwarancji tuż po wymianie uszczelniali mi miskę olejową i trzeba było spuścić olej - więc część oleju siłą rzeczy została utracona. Poziom sprawdzam w miarę regularnie i nie tylko wskażnikiem na desce, ale i bagnetem i jest stały - pod max. Stanu oleju na bagnecie nie oceniałem, ani wzrokiem, ani smakiem, ani węchem, bo nie mam takich zdolności jak niektórzy, a do laboratorium nie chodzę :rolleyes: Oczywiście z czasem olej się zużywa, ale skoro producent oleju i samochodu zapewnia, że trzyma on właściwości przez określony czas w określonych warunkach to nie widzę powodu, żeby traktować to jako całkowitą ściemę.

Zresztą trzeba iść z postępem - dzisiejsze oleje i silniki to nie takie same jak dawniej i stare przyzwyczajenia zastępować nowymi.

A poza tym - wcześniejsza wymiana w normalnych warunkach eksploatacji zapewne nie zaszkodzi, ale czy w czymś pomoże, poza zasponsorowaniem wytwórcy oleju i warsztatu?

Pozdrawiam

PS. Masz silnik 1,6 - więc upewnij się,czy zalecenia są te same co do 1,4 Tce, ale chyba tak.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem świeżo po wymianie oleju i jedno co mogę powiedzieć - prościzna (wszystko prawie na wierzchu, bez kombinowania).

Po najechaniu na kanał (albo postawieniu na "klockach")

- zdejmujemy osłonę silnika (5 śrub, klucz 10),

- odkręcamy korek z miski olejowej (klucz 14),

- czekamy aż olej spłynie do pojemnika (na trawę ;) ), po czym zajmujemy się filtrem oleju,

- jak już układ jest prawie pusty (ja czekałem chyba z godzinę, a i tak coś kapało) zakładamy filtr oleju (uprzednio smarując olejem jego uszczelkę) - dokręcamy ręcznie do kontaktu + 3/4 obrotu (tak jest w instrukcji, ja tam po prostu dokręciłem go ręką do oporu),

- zakładamy nową miedzianą uszczelkę korka (polecam tą z gwintem) i wkręcamy w miskę,

- wlewamy olej (u mnie 1.4 TCE = 4.5l),

- uruchamiamy silnik , patrzymy czy nie ma przecieków,

- montujemy osłonę silnika,

- tadaa

Prawdę mówiąc więcej zachodu jest przy zmianie filtra kabiny, ale to już inna bajka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Wrócę do tematu olejów Elf, tych odnośnie kilku wpisów powyżej.

Czy mogę zmieszać olej Elf evolution 900 SXR z olejem Elf evolution 900NF oba są 5W40? 

Który z nich waszym zdaniem byłby lepszy do Grand Scenic`a 2004 rok z przebiegiem 210000 km silnik 1,9 dci 120 km?

Domyślam się, że skoro ta sama gęstość to problemu nie powinno być ale kilka lat temu miałem obrócenie panewki i wolę Was zapytać bo może macie jakieś doświadczenie z tymi olejami w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie jakiś czas temu kupiłem Megane III Coupe z 2011 z silnikiem 1.6 110km (k4m858). Przebieg 92tys, potwierdzony, silnik wydawało się, że pracuje bardzo dobrze. Auto oddałem do mechanika na wymianę oleju, płynów, filtrów itd + drobne naprawy. Okazało się, że wlał olej Mobil1 5W50. Na pytanie dlaczego taki, a nie 5W40 odparł, że to bardzo dobry olej i nie mam się czym przejmować. Umawialiśmy się na Mobil 1, ale nie przypuszczalem że wleje mi 50. W końcu silnik jest w dobrym stanie, ja go jakoś nie będę piłował, dojazdy do pracy po 13km. Zastanawiam się co teraz zrobić. Czy zmienić na 5W40 teraz, czy na zimę, czy objechać te 10k, czy już zostać przy tym oleju?

Dodam jeszcze, że wcześniej w ASO lali Motrio 5w40 (niestety co 20k)

Edytowane przez stroggi
Aktualizacja opisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka i Elf SXR 5W40 (czyli taki jaki był dedykowany do tego silnika). 5W50 to nie do jazdy cywilnej. Ma wysoką lepkość i przy krótkich dystansach nie będzie na tyle rozgrzewany aby spełniał swoje zadanie - chyba, że zaraz będziemy mieli afrykańskie upały a przed zimą zmienisz na 5W30 lub 40. Poza tym auto będzie więcej zużywać paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. Dokładnie, dedykowany jest Elf SXR 5W40 i taki trzeba było lać od razu... Ale rozumiem, że jako kolejny (trzeci olej innej firmy) to chyba trzeba było by zrobić płukankę? Chyba zdecyduje się już zostać przy tym co mam, żeby nie robić kosztów, ale przejdę na 5W40. Dzwoniłem do pomocy technicznej Mobil i Pani przez pół godziny z wielkim zaangażowaniem opowiadała mi o olejach ogólnie. Fajna sprawa, bo bardzo dużo się dowiedziałem, polecam :) 

Potwierdziły się też Wasze opinie, że 5W50 to jednak za dużo, a silniki Renault są dość wrażliwe na typ wlewanego oleju i jeżeli jednostka jest zdrowa, to bezpieczniej będzie trzymać się zaleceń producenta, a nie kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!