Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prosba o opinie- Zakup Megane - pomorskie


krycha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam sie nad kupnem Renault Megane 1.4 beznyna

interesują mnie te dwa ogłoszenie, proszę o opinie na co zwrócić uwage

 

http://moto.allegro.pl/renault-megane-1-4-salon-polska-i1952772646.html

 

http://otomoto.pl/renault-megane-C21681154.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten pierwszy to raczej bym odpuścił z dwóch powodów, golas totalny nic w nim nie ma. Ale jeśli cię to nie zniechęca to ten silnik jest bardzo dobry tyle że do Clio, w Megance HB za słaby o kombi całkiem za słaby a palić będzie co 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy to raczej bym odpuścił z dwóch powodów, golas totalny nic w nim nie ma. Ale jeśli cię to nie zniechęca to ten silnik jest bardzo dobry tyle że do Clio, w Megance HB za słaby o kombi całkiem za słaby a palić będzie co 1,6.

 

 

większych głupot to jeszcze nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większych głupot to jeszcze nie słyszałem.

Czemu uwazasz że to głupota? Mozesz rozwinąc ten wątek? Osobiście nie widze takiego silnika w kombii i to całkiem ciężkim. Fakt że jedzie do przodu nie sprawia że jest to fajna jazda, samemu owszem ale z rodziną z bagażem jak tym wyprzedzić. Pewnie że się da ale.. Do wyposażenia chyba raczej nie masz zastrzeżeń? Bo to jest golas nad golasy.

 

Tak dla potwierdzenia tego co napisałem o spalaniu:

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/ii/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-112km-2002-2011/

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/ii/silnik-benzynowy-1.4-i-16v-98km-2002-2011/

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że jedzie do przodu nie sprawia że jest to fajna jazda, samemu owszem ale z rodziną z bagażem jak tym wyprzedzić

Ja też jestem zdania, że moc (moment obrotowy) jest potrzebna i daje przyjemność z jazdy, ale mój znajomy przejechał ~150 tys km 1.4 w kombi M II PhI i też sobie chwialił. Przy spokojnej jeździe (nie przekraczając 3 tys obrotów) spalanie miał trochę poniżej 6 L Pb/100km. Jak potrzeba wyprzedzać to wyprzedzał.

Z mocą to jest tak, że albo się człowiek przyzwyczai, albo ciągle będzie mu mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja nie ma sensu jak i opinie "za słaby" - dla jednego 1.4 będzie OK, a drugiemu to i 2.0 za mało :). Dlatego zawsze warto przejechać się osobiście i wyrobić sobie własne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do opisu dynamiki silników :)

Mam 1,6 i przesiadłem się z benzynowego 1,9 125km.

Jeśli jedzie 1-2 osoby to ok. Jak włączę w lecie klimę to robi się tragedia w mieście a jak wsiądą 4 osoby, bagaż, klima i jeszcze ruszanie i przyspieszanie w mieście to szybciej możemy zauważyć erozję kamienia niż osiągnąć prędkość przelotową :)

Co do jazdy na trasie to nie ma problemu z wyprzedzaniem bo skrzynia jest tak krótka, że jadąc 100km/h mamy 3000 obrotów (zupełnie jakbyśmy jechali na 4 biegu - nigdy już nie kupię samochodu z tak krótką skrzynią !!).

Jeśli chodzi o naprawy i koszty eksploatacji to tu silnik zbiera pochwały. Na trasie potrafił mi palić przy jeździe 90-110 w granicach 5,5 PB na 100.

 

Reasumując :)

Jeśli będziesz chciał zakładać gaz to poszukaj silnika 2.0 bo będziesz narzekał.

Jeśli kupisz 1,4 to zapomnij o dynamice. Coś takiego nie istnieje w silnikach 16V Renault - są wysokoobrotowe co na trasie generuje duży hałas. Dopiero powyżej 3000 obrotów zaczynają jechać jak trzeba.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!