Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pisze nowy temat bo nie znalazłem nic na forum.. Chodziłoby mi o jakieś instrukcje (najlepiej krok po kroku) jak wymienić uszczelkę głowicy oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Jest to trudne ? Z tego co czytałem to przy odrobinie zapału i wolnego czasu można zrobić to samemu. Więc chyba warto zrobić to samemu ? Proszę o odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy to jest trudne? Raczej nie !

Niestety nie znam tego silnika, więc trudno mi powiedzieć w jakiej kolejności trzeba go rozkręcić. Najlepiej ściągnij sobie Sam Naprawiam wyd. I. Tam masz dokładnie opisane krok po kroku jak zdjąć głowicę.

Potrzebujesz dobry komplet kluczy, ale naprawdę porządne, nasadkowe, widlaste i oczkowe, nie wiem czy nie będą potrzebne klucze nasadkowe TORX. Oczywiście miejsce, najlepiej ogrzewany garaż, przydał by się kanał, bo możliwe, że trzeba coś odkręcić od dołu.

Komplet uszczelek: uszczelka głowicy, uszczelki kolektorów i oczywiście uszczelkę klawiatury.

Dodatkowo, potrzebujesz płyn do chłodnicy, bo musisz go spuścić. Kompletny rozrząd, chyba, że był niedawno wymieniany to powinien wystarczyć sam pasek rozrządu. Komplet pasków akcesorii bo to warto wymienić.

Powinieneś zmienić olej, bo nie ma gwarancji, że nic nie wpadnie do oleju, a więc również filtr oleju.

Wymień też sobie od razu filtr powietrza. Jak już robić to kompleksowo.

Z dodatkowych narzędzi przyda się.

- klucz dynamometryczny z kątomierzem (np. taki.

- szczelinomierz, do regulacji zaworów.

- klucz do filtra oleju, nie jest to niezbędne ale bardzo przydatne

Potrzebujesz też warsztat, który splanuje głowicę. Niby nie należy jej planować ale...

Tak naprawdę potrzebujesz to co powyżej i trochę odwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji można też wymienić uszczelniacze zaworowe i uszczelniacz wału korbowego.

Wymieniałem uszczelkę pod głowicą jakieś 2 tyg. temu. Kanał nie będzie potrzebny (od spodu do odkręcenia są 2 śruby na kolektorze dolotowym). Potrzebny będzie natomiast zestaw kluczy typu E (na pewno E12) oraz klucz nastawny (tzw. francuski lub klucz do rur). Poszukaj manuala do wymiany rozrządu, a będziesz wiedział do czego on będzie potrzebny.

Najdłużej zchodzi z czyszczeniem głowicy i bloku pod nową uszczelkę. Przy składaniu trzeba uważać na tuleję ustalającą, ponieważ w bardzo prosty sposób można porysować głowicę. Przydaje się wtedy druga para rąk, ponieważ głowica z kolektorem jest nieporęczna i trochę ciężka.

Zestawy kluczy używałem u siebie takiego 94 elementowego i bardzo dobrze się sprawiły.

Jeżeli nie masz wprawy w operowaniu kluczami i średnie zdolności manualne, zarezerwuj sobie na to cały dzień (lub nawet dwa).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji można też wymienić uszczelniacze zaworowe

Przy tym przebiegu to nie sądzę, ale w sumie jak się rozbierze to może rzeczywiście warto?

uszczelniacz wału korbowego.

o tym zapomniałem, ale to na 100% warto wymienić, jest manual na plikach więc będzie wiadomo co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę roboty z tym jest, ale jak masz doświadczenie z mechaniką samochodową to powinieneś sobie poradzić. Na uszczelkę klawiatury to wystarczy 15 minut, ale na uszczelkę głowicy to zarezerwuj sobie cały dzień i najlepiej kanał bo będzie łatwiej. Przy kupnie uszczelki nie kieruj się ceną. Kup najlepiej elringa albo reinze'a do tego nowe śruby głowicy - jakieś 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo erlinga uszczelka obowiazkowo pod głowice pod klawiature daj metalową pamietaj! głowice odrazu do planowania przy okazji uszczelniacze zaworów oraz nowe zawory no i uszczelka pod wydech i ssacy termostat tez zdałoby sie wymienic :) i bedzie ci latał :)a co sie dzieje kolegoo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli z 2 miesiące temu już miałem wymieniany cały rozrząd, z pompą wody wszystkie paski i rolki. Wymieniałem również olej i płyn chłodniczy też mam nowy. Czy to wszystko co mam zrobione było robione niepotrzebnie ? Czy muszę te czynności zrobić jeszcze aby wymienić te uszczelki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu...

Zależy ile od tamtego momentu przejechałeś. Napinacz i pompę możesz śmiało zostawić te, co masz. Pasek, to już od Ciebie zależy. Teoretycznie nie powinno się naciągać paska powtórnie, ale jak mało na nim przejechałeś, możesz zaryzykować i naciągnąć go ponownie.

Co do płynów...

Chodzi o to, że jak będziesz zdejmował głowicę, otworzysz kanały przelotowe dla nich. Może się tam dostać brud, płyn chłodniczy może dostać się do oleju i odwrotnie, itd. Na sucho nie dasz rady wyczyścić bloku pod nową uszczelkę. Głowicę oczywiście można wyczyścić poza autem.

Ściągnij olej i płyn chłodniczy, zdejmij głowicę, odciągnij strzykawką pozostałe płyny z kanałów w bloku i zatkaj je kawałkami szmat. Uchroni to przed dostawaniem się syfu do silnika. Po oczyszczeniu bloku, delikatnie wyjmujesz te szmaty razem z brudem, który się tam zgromadził, zakładasz uszczelkę i głowicę. Skręcasz wszystko do kupy, zalewasz stare płyny i jeździsz. Dla pewności, po kilku kilometrach warto wymienić filtr oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co, możesz zostawić. Ale jak już wszystko zrobisz, przejedź kilka km, aby olej się przefiltrował, zbierając po drodze ewentualne zanieczyszczenia i wtedy go wymień (jeszcze raz spuść olej i zmień filtr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego deiw_20 jestem ciekaw jak sobie z tym poradzisz. Również zabrałbym się za uszczelkę głowicy sam. Bardzo proszę o opis jak sobie poradziłeś, czy miałeś jakieś "niespodzianki". Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dopasuj uszczelkę do swojego silnika. W grę wchodzą uszczelki REINZ lub Elring. Jak dopasujesz, grubość będzie dostosowana do silnika.

PS-nie kupuj jakiejś taniej uszczelki za 30-40 zł. Wydmucha ją bardzo szybko i znów trzeba ją będzie wymienić. I lepiej oddaj głowicę do planowania...

Co do rozrządu...

W dziale download jest opis wymiany rozrządu w tym silniku. Nie ma sensu pisać tego ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!