Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria silnika megane II 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Od jakiegos czasu moja meganka II 1.5 dci k9k głośno pracuje. Rozrzad i olej wymieniany na czas. Podczas jazdy powyzej 70 km/h dzwiek silnika staje sie meczacy. na wolnych obrotach slychac delikatny stukot. Auto nie kopci, nie traci mocy i odpala bezproblemowo. czasami zapala sie komunikat injection fault bez utraty mocy.Podczas skanowania clipem wytryski ok tylko po pojawieniu sie bledu wywala blad czujnik cisnienia w ukladzie... Prosze o odpowiedz.

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy błąd czujnika ciśnienia jest obecny, czy jest to błąd zapamiętany (świeci na czerwono czy miga na pomarańczowo)?

Czy po wykasowaniu błędu praca silnika się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala sie injection fault + stop na jakies 2-3 sek. Z tego co mowil gosc od clipa blad pozostaje w pamieci komputera po injection fault. po skasowaniu nie wraca

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:06

Nie wiem kiedy w samochodzie zostaly wymienione swiece zarowe. czy warto zainteresowac sie tym tematem??

 

praca silnika przed i po wykasowaniu bledu jest taka sama

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli błąd się pojawia co jakiś czas i jest to ten sam komunikat to komputer powinien dokładnie wskazać co jest nie tak.

Jak clip nie pokazał błędu świec żarowych to nie musisz ich ruszać. No chyba że chcesz mieć pewnośc to sprawdź świece żarówką albo miernikiem - jest opisane na forum jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie czy bedzie to trafne wskazanie na ten czujnik?? czy nie sa to wtryski?? czemu czasami wyskakuje blad, a silnik caly czas glosniej pracuje?? dziekuje za odzew

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:28

czy ten czujnik zle wysterowuje komputer??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z takim przypadkiem w kangoo 1,5 dCi, tylko nie miałem wtedy clipa.

Silnik głośno, nierówno pracował, nie miał mocy, na desce wyskakiwał błąd usterki elektroniki. Zrobiliśmy test przelewowy i okazało się że wtryski leją. Po regeneracji wszystko wróciło do normy.

Zaprzyjaźniony mechanik mi mówił, że jak jest spadek na listwie, to komputer robi wszystko, żeby utrzymać "zadane" ciśnienie. W takiej sytuacji wtryski hałasują "bo pracują na maxa".

Czy u Ciebie jest to samo, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik pracuje rowno tylko glosno. i wyskakuje blad injection fault bez utraty mocy. czyli zrobie test przelewoey, a jak sprawdzic ten czujnik cisnienia?? mam pytanie jeszcze czy moze byc to slynny zawor EGR?

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:55

Jak wyglada jeszcze sprawa z domowa regeneracja wtryskow?? widzialem w sieci filmy jak to zrobic. co o tym sadzisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipem mozna sprawdzić działanie zaworu EGR, ale pominałem jego kwestię, bo bazuję na informacjach, które podałeś - czyli informacja o czujniku.

jak sprawdzic ten czujnik cisnienia?

Podmienić na sprawny.

Jak wyglada jeszcze sprawa z domowa regeneracja wtryskow?? widzialem w sieci filmy jak to zrobic. co o tym sadzisz?

Nie maiłem jeszcze osobiście do czynienia z regeneracją wtrysków, dlatego nic nie powiem. Jeśli ktoś się czuje na siłach i ma smykałkę to może próbować, nikt nie zabroni.

Najpierw zrób test przelewowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz, dzisiaj wezme sie za test wtryskiwaczy i czyszczenie egr. pozdrawiam

 

Dodano: 07 sty 2012 - 15:57

Prosze o sprawdzenie testu wtryskiwaczy.

 

czas proby okolo 2.5 min

 

1 wtrysk - 20ml

2 wtrysk - 20ml

3 wtrysk - 20ml

4 wtrysk - 23ml

 

Wyczyscilem zawor egr i dalej bez zmian, na co zwrocic uwage jeszcze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic panewki??

 

Dodam, ze przy wymianie oleju nigdy nie bylo zadnych opilkow metalu. czy ten dzwiek moze byz zwiazany z jakas mala dziurka w wydechu??

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!