Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria silnika megane II 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Od jakiegos czasu moja meganka II 1.5 dci k9k głośno pracuje. Rozrzad i olej wymieniany na czas. Podczas jazdy powyzej 70 km/h dzwiek silnika staje sie meczacy. na wolnych obrotach slychac delikatny stukot. Auto nie kopci, nie traci mocy i odpala bezproblemowo. czasami zapala sie komunikat injection fault bez utraty mocy.Podczas skanowania clipem wytryski ok tylko po pojawieniu sie bledu wywala blad czujnik cisnienia w ukladzie... Prosze o odpowiedz.

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy błąd czujnika ciśnienia jest obecny, czy jest to błąd zapamiętany (świeci na czerwono czy miga na pomarańczowo)?

Czy po wykasowaniu błędu praca silnika się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala sie injection fault + stop na jakies 2-3 sek. Z tego co mowil gosc od clipa blad pozostaje w pamieci komputera po injection fault. po skasowaniu nie wraca

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:06

Nie wiem kiedy w samochodzie zostaly wymienione swiece zarowe. czy warto zainteresowac sie tym tematem??

 

praca silnika przed i po wykasowaniu bledu jest taka sama

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli błąd się pojawia co jakiś czas i jest to ten sam komunikat to komputer powinien dokładnie wskazać co jest nie tak.

Jak clip nie pokazał błędu świec żarowych to nie musisz ich ruszać. No chyba że chcesz mieć pewnośc to sprawdź świece żarówką albo miernikiem - jest opisane na forum jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie czy bedzie to trafne wskazanie na ten czujnik?? czy nie sa to wtryski?? czemu czasami wyskakuje blad, a silnik caly czas glosniej pracuje?? dziekuje za odzew

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:28

czy ten czujnik zle wysterowuje komputer??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z takim przypadkiem w kangoo 1,5 dCi, tylko nie miałem wtedy clipa.

Silnik głośno, nierówno pracował, nie miał mocy, na desce wyskakiwał błąd usterki elektroniki. Zrobiliśmy test przelewowy i okazało się że wtryski leją. Po regeneracji wszystko wróciło do normy.

Zaprzyjaźniony mechanik mi mówił, że jak jest spadek na listwie, to komputer robi wszystko, żeby utrzymać "zadane" ciśnienie. W takiej sytuacji wtryski hałasują "bo pracują na maxa".

Czy u Ciebie jest to samo, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik pracuje rowno tylko glosno. i wyskakuje blad injection fault bez utraty mocy. czyli zrobie test przelewoey, a jak sprawdzic ten czujnik cisnienia?? mam pytanie jeszcze czy moze byc to slynny zawor EGR?

 

Dodano: 06 sty 2012 - 22:55

Jak wyglada jeszcze sprawa z domowa regeneracja wtryskow?? widzialem w sieci filmy jak to zrobic. co o tym sadzisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipem mozna sprawdzić działanie zaworu EGR, ale pominałem jego kwestię, bo bazuję na informacjach, które podałeś - czyli informacja o czujniku.

jak sprawdzic ten czujnik cisnienia?

Podmienić na sprawny.

Jak wyglada jeszcze sprawa z domowa regeneracja wtryskow?? widzialem w sieci filmy jak to zrobic. co o tym sadzisz?

Nie maiłem jeszcze osobiście do czynienia z regeneracją wtrysków, dlatego nic nie powiem. Jeśli ktoś się czuje na siłach i ma smykałkę to może próbować, nikt nie zabroni.

Najpierw zrób test przelewowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz, dzisiaj wezme sie za test wtryskiwaczy i czyszczenie egr. pozdrawiam

 

Dodano: 07 sty 2012 - 15:57

Prosze o sprawdzenie testu wtryskiwaczy.

 

czas proby okolo 2.5 min

 

1 wtrysk - 20ml

2 wtrysk - 20ml

3 wtrysk - 20ml

4 wtrysk - 23ml

 

Wyczyscilem zawor egr i dalej bez zmian, na co zwrocic uwage jeszcze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic panewki??

 

Dodam, ze przy wymianie oleju nigdy nie bylo zadnych opilkow metalu. czy ten dzwiek moze byz zwiazany z jakas mala dziurka w wydechu??

Edytowane przez elektro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!