Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła same się zapalają


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odnotowałem taki problem, jeśli zostawię auto ze światłami w pozycji załączonej i zamknę pojazd, światła same się włączają jeśli zacznie padać deszcz lub śnieg.

Opcja automatycznych świateł wyłączona. Niestety same nie gasną :-)

Da się jakoś wyłączyć coś w kompie ręcznie lub przez Clipa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli masz zdolności manualne i trochę odwagi, to jest na to prosty sposób, by zachować działanie takie jak teraz, przy pozostawieniu na poz "1", a bez tych opisanych problemów.

Musisz dostać się do wnętrza czujnika zmierzchu ale tak by płytki gdzie jest żel nie oderwać od szyby.

Należy odczepić obustronnie blaszkę zawieszenia czujnika, a sam czujnik delikatnie rozebrać na 2 połowy przez rozpięcie 3 plastikowych zatrzasków.

Jak już to zrobisz to teraz wystarczy 3 małymi kawałkami czarnej taśmy 3M zakleić widoczną od środka soczewkę. 3 kawałki by zrobić to dokładnie, ma ona kształt łezki. Potrzeba mniej niż 2cm² taśmy. Może przydać się pinceta.

Po tej czynności składamy czujnik, zakładamy blaszkę zawieszenia i aktywujemy automatyczne zapalanie świateł po zmroku.

Otrzymujemy:

Manetkę zawsze w pozycji "0" czyli opisane anomalia nie wystąpią

Światła zapalają się i gasną tak, jak przy zostawieniu manetki w poz "1" czyli po rozruchu silnika świeca, a po zgaszeniu i otwarciu drzwi kierowcy gasną.

Tym zaklejeniem soczewki oszukaliśmy tylko czujnik światła, przekonując go że ciągle jest noc.

Operacja całkowicie odwracalna, przy tych samych czynnościach, jednak taśmę z soczewki trzeba zdjąć.

podpowiem jeszcze sposób jak po wyłączeniu silnika a nie wysiadając z auta światła wyłączyć.

Czasami tak bywa, że to pasażer na chwilę z auta wysiada a my na niego czekamy.

Wystarczy wówczas albo uchylić na moment drzwi kierowcy, albo łatwiej i bez niepotrzebnego wietrzenia, pokrętło świateł przestawić na poz świateł postojowych i wrócić do "0"

Jak zapalą się postojówki to reflektory zgasną, wyłączając postojowe już się nie zapalają bo brak im sygnału wzbudzenia. To następuje przy ponownym rozruchu silnika lub zawsze, włączając je manualnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Należy odczepić obustronnie blaszkę zawieszenia czujnika, a sam czujnik delikatnie rozebrać na 2 połowy przez rozpięcie 3 plastikowych zatrzasków.

Jak już to zrobisz to teraz wystarczy 3 małymi kawałkami czarnej taśmy 3M zakleić widoczną od środka soczewkę. 3 kawałki by zrobić to dokładnie, ma ona kształt łezki. Potrzeba mniej niż 2cm² taśmy. Może przydać się pinceta.

Po tej czynności składamy czujnik, zakładamy blaszkę zawieszenia i aktywujemy automatyczne zapalanie świateł po zmroku.

 

 

Witam,

proszę o informację, który element należy zakleić. Zakleiłem czarna taśmą PVC ten środkowy element zaznaczony czerwonym kwadratem (wyglądający jak małe fotoogniwo) ale nadal przy jasnym świetle czujnik działa i zapala światła.

Nie moge rozgryźć, które elementy odpowiadają za działanie czujnika deszczu, a które powodują zadziałanie czujnika zmierzchu.

 

Pzdr.

corbie

post-7867-0-28283100-1368477125_thumb.jpg

post-7867-0-65105600-1368477170_thumb.jpg

post-7867-0-22802000-1368477196_thumb.jpg

post-7867-0-21977500-1368477234_thumb.jpg

post-7867-0-96996900-1368478559_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka 2, to co jest srebrzyste, a normalnie plastikowo kryształowe. To trzeba dokładnie zakleić od środka tak jak widać na fotce 1. Nic ponadto. Składasz i aktywujesz automatyczne włączanie świateł. Każde odpalenie silnika jest traktowane jak zapalenie po zmroku, nawet jak przełącznik świateł jest na 0.

 

Dodano: 13 maj 2013 - 23:16

ale nadal przy jasnym świetle czujnik działa i zapala światła.

Przecież o to w mojej wypowiedzi i sposobie chodziło by czujnik był przekonany że non- stop jest ciemno i sam zapalał światła mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka 2, to co jest srebrzyste, a normalnie plastikowo kryształowe. To trzeba dokładnie zakleić od środka tak jak widać na fotce 1. Nic ponadto. Składasz i aktywujesz automatyczne włączanie świateł. Każde odpalenie silnika jest traktowane jak zapalenie po zmroku, nawet jak przełącznik świateł jest na 0.

 

Dodano: 13 maj 2013 - 23:16

 

Przecież o to w mojej wypowiedzi i sposobie chodziło by czujnik był przekonany że non- stop jest ciemno i sam zapalał światła mijania.

 

rozumiem, mój cel był taki sam :lol: ale zaklejenie tego co uznałem za element światłoczuły (kwadrat na fot.2) nie było skuteczne w 100% - coś jeszcze musi reagowac na silne światło. Spróbuję w takim razie zakleic jeszcze dokładnie to wszystko co co jest zaznaczone owalem na fot.1 i zobaczę jaki będzie skutek. Tymczasem dzieki za dokładne info.

Pzdr.

post-7867-0-94736900-1368480680_thumb.jpg

post-7867-0-14269400-1368480709_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaklejony ten element w owalu na 1 fotce i TYLKO TO. NIC na płytce z elektroniką i działa ....... od czasu jak zaklejałem, chyba już z 2 lata.... Nie chce mi się postów szukać by datę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Każdy zrobi jak uważa, choć nie wszystko w każdym aucie można CLIP-em włączyć i wyłączyć. (zależy to od softu w aucie) By tego dokonać, a przynajmniej sprawdzić czy to możliwe, trzeba CLIP-a mieć albo za podłączenie zapłacić min. 50zł.

Zaklejenie wykonane we własnym zakresie kosztuje tylko tyle co czas, bo 1,5cm taśmy trudno wycenić. I zadziała w każdej wersji z automatem włączania świateł, niezależnie od softu w kompie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!