Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie dzialające swiatła mijania


Rekomendowane odpowiedzi

witam, tak jak w temacie mam następujący problem- nie działają swiatł mijania ( wczesniej dzialy)( nie wiem czy to ma znaczenie są tam soczewki). Wszystkie inne swiatla -długie, przecimgielne itd wszystko dziala. Czy ktoś miał może juz taki proble?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie jednocześnie, niby możliwe.

Bardziej prawdopodobny jest przekaźnik (sprawdziłem, u mnie jest, cyka w komorzesilnika) albo sterownik (komputer) zarządzający przednimi światłami.

 

Po pierwsze, sprawdź czy słychać przekażnik, jeśli tak, to polecam sprawdzić:

- bezpieczniki,

- żarówki (bo wszystko jest możliwe)

- czy kable z kostki się nie wysuneły

- czy prąd dochodzi do przekaźnika.

 

Po resztę należy się udać do elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie jednocześnie, niby możliwe.

Ja tam nie wiem czy to jest niemożliwe, w starym Fiacie jak się paliły to pojedynczo, w Polonezie spaliły się przez 9 lat 2x, jednocześnie obie, w Scenicu, 2x obie, wiec :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie jednocześnie, niby możliwe.

Bardziej prawdopodobny jest przekaźnik (sprawdziłem, u mnie jest, cyka w komorzesilnika) albo sterownik (komputer) zarządzający przednimi światłami.

 

Po pierwsze, sprawdź czy słychać przekażnik, jeśli tak, to polecam sprawdzić:

- bezpieczniki,

- żarówki (bo wszystko jest możliwe)

- czy kable z kostki się nie wysuneły

- czy prąd dochodzi do przekaźnika.

 

Po resztę należy się udać do elektryka.

Ktory jest to przekaznik( jest jeden czy kilka) -ma cykac w momencie włączenia -tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden przekaźnik. Ten zaznaczony na zdjęciu (ten obok jest od drogowych). Ma cykać w momencie włączania świateł. Oczywiście do sprawdzeni jest wtyczka, bo często z nią są problemy (stopiona lub wyskoczyła z gniazda).

post-33043-0-08411800-1327433954_thumb.jpg

Edytowane przez PiterZgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzieki za rady, bedzde coś działać. Mam jeszcze pytanie jak dostać się do bezpieczników w komorze silnika.

Z serwis manuala wyczyłame co i jak ale w praktyce- akumulator zdemontowałem gorną pokrywę skrzynki również, odkciłem srubę przy skrzynce ale dalej nie wiem jak wyciągnac tamta płytkę zebym miał dostęp do bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Aby wyciągnąć moduł UPC należy rozłączyć i wyciągnąc całkowicie akumulator. Następnie zdemontować pokrywkę skrzynki bezpieczników,rozłączyć wszystkie wtyczki (nie da się ich praktycznie pomieszać),odkręcić 1 śrubę od zasilania modułu "+". Następnie stojąc przodem do maski (moduł mamy po prawej stronie) delikatnie o kilka mm odginamy tylnią ściankę do której jest on przymocowany i jednocześnie szarpiemy go (moduł) w lewo. Potem tylko odpowiednio manewrować między plątaniną przewodów i wiązek i wyciągamy na wierzch. Montaż w odwrotnej kolejności. Uważać należy głownie na rodzaj skrzynki bo znaczenie mają wersje tzn UPC X84 N1, N2 , N3. Jeśli macie N3 to zastępujecie ją również N3! W innym wypadku nie będą wam działać np klima czy el.szyby z tyłu, tempomat itd. N3 świadczy o wersji wyposażenia. Ja za swoją skrzynkę słono przepłaciłem bo dałem aż 400zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

jestem nowy na forum i trafiłem tutaj pewnie nie przypadkiem.

Posiadam Meganke kombi z 2003r. pojemność 1600ccm.

Ostatnimi czasy przydażyła mi się historia z ksenonami.

Niestety jeden z nich przestał świecić, myślałem że to żarnik i postanowiłem go wymienić.

Po wymianie nadal nie świecił więc doszedłem do wniosku że przełożę prawą lampę na lewą stronę i podłączę.

Udało się, zaświeciła! Stąd wiem że żarnik i przetwornica są ok.

Zacząłem szukać dalej, sprawdzać wiązki kabli idace od prawej lampy aż do modułu UPC, kable były całe.

Sprawdziłem bezpieczniki, z nimi również wszystko ok.

Ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to postanowaiłem sprawdzić gniazdo w module UPC do którego podłączone są kable.

Co się okazało w gnieździe zapiekła się kostka i nie mogłem jej tak poprostu wyjąć, musiałem się nieźle napocić.

Była zapieczona, sklejona z modułem. przeczyściłem wszystko i wsunałem na swoje miejsce.

Wkładając kartę do czytnika i próbując odpalić samochód zaczeły się "jaja"!

Żadnych świateł nie ma, wycieraczki włączają się samoczynnie, kierunki nie świecą, a kontrolki i inne elementy deski rozdzielczej wariują jak w Transformersie ;)

Nic nie moge zrobić, rozrusznik nie kręci, słychać tylko ciche cykanie.

Autko zaczyna wariować, przestaje reagować na karte.

Czy możecie mi doradzić co to może być? Czy to możliwe że moduł UPC się spalił i nalezy go wymienić?

Czy jest to coś innego? Samochód stoi w garażu nie moge go ruszyć, odstawić do jakiegoś elektryka czy serwisu.

Znacie może kogoś w Warszawie kto zajmuje sie tego typu usterkami i będzie potrafił mi pomóc?

Bedę bardzo wdzieczny za pomoc bo nie wiem co robić w takiej sytuacji <piwko>

Z góry dziękuję za informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że problem jest w module połączeń w komorze silnika, skoro te objawy zaczęły się po majstrowaniu przy nim. Mogło być tak, że po prostu wystarczyło ruszyć tylko przewodami żeby zaczęła się taka "dyskoteka", bo już wcześniej pewnie wystąpił problem z wodą w tym miejscu ale jeszcze się to jakoś trzymało kupy, póki nie naruszyłeś tego stanu. Takie są moje przypuszczenia, również miałem problem z stykami w tej skrzynce i naprawdę potrafią się dziać cuda przy braku właściwego połączenia. Tak więc należy sprawdzić również pozostałe złącza tego modułu, być może tam jest problem.

Sprawdź także klemy na aku czy jest dobry styk.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki damiar za odpowiedź.

 

Szczerze mówiąc tak się zirytowałem, że umówiłem wizytę w serwisie Renault i zadzwoniłem po Assistance ;)

Ku mojemu zdziwieniu, przyjechał Pan który znał się na rzeczy, szybka diagnoza i wniosek: Za mało pradu, akumulator padł!

Podłączył swój sprzęt do ładowania, do tego kable i połączenie z akumulatorem sasiada pozwoliło odpalić Renóweczkę.

Od poczatku nie wierzyłem, że to tylko akumulator i przez to auto zachowuje się tak idiotycznie. Ale musze zwrócić honor Panu z assistance, znał się Facet na rzeczy i dzieki niemu sporo ZŁ zaoszczędziłem. ;)

Przyjdzie mi tylko dokupić kostke wiązki kabli idącej z leflektora na UPC, wymienić ją bo jest w opłakanym stanie i będzie po awarii.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jest jeden przekaźnik. Ten zaznaczony na zdjęciu (ten obok jest od drogowych). Ma cykać w momencie włączania świateł. Oczywiście do sprawdzeni jest wtyczka, bo często z nią są problemy (stopiona lub wyskoczyła z gniazda).

 

Witam - odgrzebuje...

Pytanie a gdzie jest przekaźnik od świateł postojowych?

U mnie wygląda sprawa tak: Jednego dnia "zniknęły" światła mijania (przód +tył) a następnego dnia postojowe (przód+tył).

Światła drogowe są, przeciwmgielne są. Na desce sygnalizuje że światła się włączają (podświetla zegary, zapala się kontrolka) ale świateł brak....

 

Ktoś pomoże w tym temacie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z profilu nie wiadomo jaką wersję meganki posiadasz ale jeżeli chodzi o megane II phI to przekaźnik od pozycyjnych jest zaznaczony na rysunku poniżej.

post-4670-0-65126100-1432487974_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

 

Generalnie UPC mam takie jak przesłałeś na zdjęciu.

Wczoraj sprawdzałem (na płytkę dałem 12V i "szukałem" minusa) te przekaźniki i jak to mówią "pstrykają".

Jeden przekaźnik "nie przeskakuje" ale to wg Twojego zdjęcia po prawej na środku płytki obok bezpieczników 5 i 7,5A.

Tylko świateł jak nie było tak nie ma. Nie wiem czy ja źle sprawdzam czy przyczyna jest w czym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!