Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci przy -7C odpala dopiero za 3-cim razem


Kris83

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

od 2 miesięcy jestem posiadaczem Renault Megane II 1.5 dci 106 KM z 2005r. Do tej pory do temp. -2stopni odpalał za pierwszym razem bez najmiejszego problemu. Przy temp.-7 ledwo odpala dopiero za 3 razem. Proszę o info czy to normalne? Dodam że paliwo jest ze stacji shell, filtr paliwa nowy. Czy może to być wina świec żarowych? czy o ich niesprawnści informuje jakiś komunikat na zestawie wskaźników? Poprzedni diesel 1.9 dci 107KM odpalał bez problemu nawet prz -15.

Pozdrawiam Kris83

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chce się podpiac pod temat, bo fura szwankuje przynajmniej według mnie. Przy -8 było jeszcze w miarę ale dziś -15 i juz zaczynam się obawiać że coś nie tak. Auto pali co prawda za 1 razem ale w jakim stylu. Startuje jak stary traktor łapie jeden gar póżniej 2 no i zaskok, chwile potłucze jak TDI z VAG i idzie ale jeszcze w zeszła zimę tego nie było. Też świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie - sprawdzić świece samemu można w 5 minut. no może 7.

wymienić, jak dawno nie były zmieniane (lub są uszkodzone) też nie zaszkodzi. kpl. BERU kosztuje ok. 120 PLN i wystarczy na kilka lat. to możecie samemu zrobić!

dolejcie jakiegoś depresatora do paliwa. osobiście leję XERAMIC, no i ważne by przed zimą spuszczać wodę z filtra paliwa.

jak jest auto dobrze przygotowane do zimy, to musi palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

czy jedna wypalona świeca może być przyczyną takiego stanu rzeczy? wymieniłem swiecę na 3 cylindrze. Przy okazji wymieniłem przewód powrotu i o-ring przy drugim wtryskiwaczu (wyciek oleju napędowego i nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia mogły powodować, że paliwo się cofało?)Jutro rano chwila prawdy.

Pozdrawiam Kris83

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetl postUżytkownik Kris83 dnia 30 styczeń 2012 - 18:40 napisał

czy jedna wypalona świeca może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

nie.

Nie koniecznie :) Przy jednej wypalonej świecy już można odczuć małą różnicę podczas startu silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jedna spaloną i okacal sie że trzy swiece kazda z innej firmy i tak zle palił na mrozie.Dałem nowe jednakowa Bosch i jest dobrze.

 

Dodano: 31 sty 2012 - 20:31

Ja miałem jedna spaloną i okazało sie że 3 świece są każda z innej firmy tak wymieniają mechanicy.Powymianie na 4 Boscha poli super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku przy dużych mrozach też miałem problemy z zapalaniem. Trzeba było 2-3 próbować. Niedawno samodzielnie wymieniłem zaworki w 2 wtryskach (opisałem to w innym wątku) i dzisiaj przy -14 odpalił za pierwszym razem po około 3s. kręcenia rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

odkad sa mrozy ten problem dotknal tez mnie. Myslalem, ze to aku, bo swoje lata ma. Podladowalem, ale sytuacja bez zmian. Mam Megana II 1.5dci 63KW K9K 724. Aku kreci przy aktualnych mrozach (-15, -20) chyba z minute (z przerwami oczywiscie) zanim odpali. Aku jakos bardzo nie slabnie wiec mysle, ze to nie jego wina. Paliwo BP Ult. Na podstawie tego co piszecie kolejnosc dzialania jest taka:

- swiece,

- filtr paliwa (ktos moze cos polecic?),

- wtryski (to mnie troche przeraza...).

 

W temperaturach "normalnych" wszystko gralo idealnie. Palic dluzej zaczal od czasow kilkustopniowych mrozow (wtedy 5-10 sekund).

Mechanik ze mnie okazjonalny wiec prosze o potwierdzenie czy dobrze kombinuje.

 

Pozdrawiam

Trantitel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytkany filtr paliwa raczej nie powinien mieć wpływu zapalanie. Prędzej pojawiły by się objawy braku mocy.

Świece łatwo wykręcić i sprawdzić je podłączając bezpośrednio pod akumulator.

Jeżeli winne będą wtryskiwacze to próba przelewowa wskaże winowajcę.

Przyczyny mogą być oczywiście także inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) spuścić wodę z filtra lub wymienić filtr paliwa, jeśli zrobił ok. 60 kkm. niestety z tańszych to jest tylko FILTRON (ok. 70 PLN), reszta to firmówki. można szukać polskiego WF Sędziszów - są zdecydowanie lepsze od FILTRONA

2) świece sprawdzić BEZ wykręcania. wystarczy zdjąć fajkę i sprawdzić, czy iskrzy.

3) założyć zawór zwrotny w ukłdzie paliwowym, jeśli cofa paliwo do zbiornika

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!