Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak komunikacji ze skanerem diagnostycznym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane II kombi 1.6 z 2004.

Dwa dni temu, rano, po naciśnięciu przycisku START samochód niestety nie odpalił. Rozrusznik, tak jakby wogóle nie dostał napięcia, na wyświetlaczu pojawił się napis, który zwykle się pojawia, czyli (wersja ang) OIL OK, oraz świeci się kontrolka STOP. Po chwili pojawia się znany wielu: ELECTRONIC FAILURE. Sprawdzałem, połączenia komputera i bezpieczników, jak i same bezpieczniki, potraktowałem Kontaktem, bez rezultatu. W końcu podjechał znajomy mechanik, aby zdiagnozować usterkę. Niestety jego skaner nie mógł połączyć się z komputerem więc nie był w stanie mi pomóc. Zadzwoniłem, do poprzedniego właściciela, gdyż to mój znajomy i spytałem, czy wie, czy ten samochód był kiedykolwiek podpinany pod skaner/komputer. Potwierdził, że był i podesłał mi drugiego mechanika, który miał do czynienia z tym konkretnym egzemplarzem. Okazało się, że jego skaner, którego wcześniej używał do diagnostyki tego właśnie auta również nie może się połączyć z samochodem. Według niego, jedyne co obecnie mogę zrobić, to pojechać z komputerem do serwisu Renault i tam go sprawdzić. W akcie desperacji, wypiąłem go i położyłem na noc na grzejniku, ale niestety nie pomogło.

 

Czy macie pomysł,co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić, zanim się wybiorę do serwisu? Nadmienię, że mieszkam w Irlandii i -uwierzcie- mechanicy w serwisach dealerów są beznadziejni (i drodzy oczywiście), więc wolałbym raczej skorzystać z ich usług w ostateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o info, co znaczy wymuszony zapłon? Na pewno drugi mechanik próbował dwa razy, przed startem, czyli gdy tylko karta była w czytniku i drugi raz po wciśniętym przycisku START, kiedy to pojawiał się napis ELECTRONC FAILURE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymuszony zapłon:

otwierasz auto

karta w slot

podpinasz interfejs (najlepiej clip)

bez naciskania pedałów wciskasz przycisk Start/Stop i trzymasz ok 5 sekund, aż zapalą się kontrolki na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli po wciśnięciu przycisku START nie załącza się zapłon, co skutkuje tym, ze nie "załącza się" komunikacja pomiędzy komputerem samochodu, a skanerem. Rozumiem, że zapłon nie załącza się, gdyż komputer nie dostaje sygnału "start zapłonu", lub sygnał taki dostaje, ale go nie realizuje. Z racji tego, że po naciśnięciu przycisku START, zmienia się informacja na wyświetlaczu na: OIL OK, skłaniałbym się ku temu, że sygnał do komputera dociera, ale nie jest właściwie interpretowany, lub jakaś część oprogramowania komputera go nie wykonuje. Czyli wynika, że muszę jednak wybrać się z komputerem do serwisu (?)

 

Dodano: 29 sty 2012 - 20:27

Wymuszony zapłon:

otwierasz auto

karta w slot

podpinasz interfejs (najlepiej clip)

bez naciskania pedałów wciskasz przycisk Start/Stop i trzymasz ok 5 sekund, aż zapalą się kontrolki na liczniku.

 

OK. Jutro zadzwonię do mechanika i spytam czy tak też próbował, bo nie jestem pewien. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika, że muszę jednak wybrać się z komputerem do serwisu (?)

nie, z samochodem :)

Znajdź kogoś z Clipem, kto do Ciebie podjedzie na miejsce i zrób to w sposób, który opisałem wyżej. Taka jest procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jeśli są problemy konkretnie z komputerem, to wystarczy go wypiąć i sprawdzić podpinając w serwisie Renault do stanowiska diagnostycznego. Szczerze mówiąc, wydaje mi się to logiczne. Mechanik, jeśli niepróbował Twojej metody zrobi tak jutro.

Edytowane przez celticus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na myśli ten, który jest zaraz za akumulatorem, do którego podpięte są trzy wtyczki. http://allegro.pl/renault-megane-1-6-16v-komputer-115300203a-k0084-i2026397515.html Z tego co widziałem, po tym jak nie można było skomunikować się z komputerem mechanik był zainteresowany właśnie tym urządzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie,to problem zapłonu jest problemem pośrednim. Na stan obecny, wg mnie, to głównym problemem jest brak komunikacji pomiędzy skanerem a komputerem samochodu. Wyjąłem i sprawdziłem wszystkie, nawet te nie mające jakiegokolwiek związku z silnikiem bezpieczniki. Ponad bezpiecznikami jest kostka, którą rozpiąłem i potraktowałem sprayem do złącz elektrycznych. Na stan obecny, wszelkie próby logicznego rozwiązania problemu nie działaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!