Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

FELGI Z LEKKICH STOPÓW


Robak

Rekomendowane odpowiedzi

mi to wgląda na jakieś chińskie Drag racing

Akurat w inną stronę. Są to felgi niemieckiego bardzo uznanego producenta Brock.

Nazywają się RcDesign RC 17

W/g przeliczników, aby nie zakłamywał mi prędkościomierz powinienem nabyć opony 225/45/17. Teraz pytanie odnośnie felg - jaka będzie najlepsza szerokość felgi do tej opony? 7, 7.5, czy może też 8?

Do opon 225 możesz śmiał o zakładać od 7 cali do 9 cali. Najlepiej wyglądają od 8 cali wzwyż. Od 8,5 cala opona już nie chroni felgi od krawężników.

A tak na oko dużo masz miejsca ? Bo nie wiem czy 10 J wejdzie ;]

Przy takiej feldze musisz już zgrać wszystko ze sobą. Zawieszenie, nadkola, opony i ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłącze się z pytaniem bo z tego co czytam to chyba dobrze kombinuje.

 

Alufelgi o wymiarach 7 na 15 cali et 35 + opona 195/65 r15

Taki zestaw powinien być ok do MII phI ???

 

Dodam tylko ze wiem ze małe ale mam pomysł z białym proszkowym lakierowaniem :) i myślę ze to zrekompensuje rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecał jednak 16...

To dobry kompromis między wyglądem, komfortem i ergonomią...

Nie wiecie może gdzie można taki klucz kupić?

Albo się pobaw szczypcami albo podjedź do jakiegoś zakładu ślusarskiego - powinni dorobić za jakieś 10-20zł

Lub też kupić nowy komplecik z kluczykiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w przypadku zmiany felgi 16 na 17 i opony z 205/55 -> 205/50 faktycznie znacznie szybciej zużywa się zawieszenie? Gdzieś w internecie czytałem opinie jakiegoś eksperta gdzie napisał że bez wątpienia szybciej.. z tym że wtedy sprawa dotyczyła opony 205/40. Czy ktoś może jeździ lub jeździł na 17 i móglby się wypowiedzieć jak jest z komfortem jazdy przy takiej zmianie, coś polecić lub odradzić?:) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiąc szczerze to tak jak mówiłem interesują mnie tylko 15 tym bardziej ze mam do nich opony letnie na których przejechałem z 2-3 tys wiec tak naprawdę nic .

Miałem wątpliwości po prostu czy ET 35 to nie za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej powinno być OK - tu bardziej ze fala małą a szeroka...i skrajnie mogą być groźne ale powinno być ok i się przekonasz tylko zakładając :)

 

Ale też pamiętaj - robisz to poniekąd dla optyki - wiec warto pomyśleć o innych koncepcjach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Latem mam felgi 17" i opony 225/45, a zimą felgi 15" i opony 195/65. Moje spostrzeżenia pozwolę sobie wymienić w punktach:

1. Na 17" czuć każdą nierówność, zawieszenie reaguje bardziej agresywnie na nierównościach - zużywa się bardziej ale moim zdaniem nie tak znacząco.

2. na 17" jest troszkę głośniej przy wyższych prędkościach (można to korygować poprzez dobór odpowiednich opon i ale to trwa i kosztuje - odpuść sobie te tańsze np. Barumy, Klebery itp.).

3. 17" bija na głowę jeśli chodzi o przyczepność. Rewelacja.

4. Spalanie: latem mam 17" a zimą 15". Zimą auto pali maks 1litr oleju napędowego więcej. W mieście zimą wychodzi około 7-7,5 l/100km, latem 6-6,6l/100km. Na trasie spalanie średnie jest bardzo podobne w obu przypadkach od 5 do 5,6l/100km. Trudno doszukać się różnic w spalaniu spowodowanych wymiarami opon. Większe znaczenie ma pora roku.

5. Oryginalne Felgi 17" prezentują się elegancko przy czarnym lakierze i na pewno ich nie zamienie.

6. Nasze drogi jakie są takie są i trzeba uważać na większe dziury. Ja jeszcze felgi nie uszkodziłem i nie mają śladu przetarć itp. Przy tym profilu nie można parkować na styk z krawężnikiem. Opona ma niski profil i można łatwo uszkodzić felgę.

7. Do wad należy także zaliczyć koszt zakupu kompletu nowych opon - 2tyś. zł to cena przeciętna.

 

Mam nadzieje, że pomogłem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misha, stoję w obliczu tego samego problemu. Mam teraz taki rozmiar jak Ty. Planuje na letnie 205/50/17. Można też 215/45/17 ale to już dla mnie zbyt twardo. Celuję w oponki Vredestein ale to już inny temat ;-).

 

[ Dodano: 2010-01-17, 10:45 ]

czy rozstaw śrub w Meg II jest 4x100?
tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedźB) To ja pewno też zamontuje 205/50/17 bo w sumie sa najabrdziej zblizone rozmiarowo do moich obecnych wiec moze nie bedzie az takiego przeskoku w komforcie jazdy:) Dzisiaj byłem na giełdzie i koleś miał super felgi 17' do sprzedania z oponami (prawie nie styranymi) ale rozmiar 205/40/R17 wiec nie bardzo:) Aha a cene miał 700zł za cały komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!