Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgrzytanie przy skręcie kierownicą i miganie kontrolki ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od wtorku (31 stycznia) zaczęły pojawiać się głośne zgrzyty z okolic przedniej osi. Pojawiają się one przy skręcie kierownicą (na typowym skrzyżowaniu 90 stopni) z gazowaniem. Przy delikatnej jeździe ich nie słychać, przy jeździe z prędkościami parkingowymi i maksymalnym skręcie kierownicy też nie. Warunek konieczny to przy skręcanie kierownicy i wcisnąć trochę gazu (np. symulując dynamiczne włączanie się do ruchu). W piątek (3 lutego, akurat w okresie kiedy temp. była -20 st) byłem w ASO, pracownik przy pierwszej testowej jeździe usłyszał owe zgrzyty i pierwsze podejrzenie padło na mechanizm przełożenia napędu (przynajmniej taka była pierwsza myśl). Samochód postał trochę na hali i mechanicy niczego się nie doszukali poza kamieniem, który gdzieś się tam zaklinował. Po kilku godzinach postoju w hali dźwięki ustały (sam sprawdzałem). Postawiłem samochód pod pracą na dworze (temp. zew. -15 stopni) i postał jakieś 6 godzin i zgrzyty wróciły. To co jeszcze zaobserwowałem to w momencie występowania zgrzytów miga kontrolka ESP, a właściwie drży (tak jak by coś przerywało) mimo że nie mam uślizgu kół. Normalnie jak załączy się ESP to kontrolka się pali min. 2 sek ciągłym światłem (nawet jak uślizg już ustąpił) a tutaj w tym czasie wykona sporo mignięć i zaczynam się zastanawiać czy to czasem coś nie z ESP? Może jakieś styki mają słaby kontakt i podczas niskiej temp. (efekt kurczenia) i coś nie kontaktuje jak trzeba. Natomiast dzisiaj rano 4 lutego (temp. zew -20 stopni) zgrzyty oczywiście jak były tak są, ale nie zapalała się już w ogóle kontrolka ESP, co gorsza nawet na fragmencie zlodowaciałej drogi celowo ruszyłem żeby zakręcić kołami i ESP jakby się nie załączyło również. Temu zjawisku jeszcze się przyjrzę (śpieszyłem się i może za mało zabuksowałem kołami).

 

Czy ktoś miał podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam Megane III Grandtour i dziś miałem podobny objaw: Przy wyjeździe z podporządkowanej w lewo i lekko pod górkę, usłyszałem trzaskanie z przodu, pomyślałem że w coś wjechałem ale później celowo to wywołałem i obawiam się że to może przegub, ale działa tylko w lewo.

Dodam że posiadam wersję bez ESP i żadna kontrolka mi się nie podświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby nie wyszła poważna akcja serwisowa bo i ja coś podobnego zauważyłem. Myślałem, że to ostrogi z nabitego śniegu przy skręcie łapią oponę ale po odbiciu jakby dalej słychać. Mi wygląda to na przegub i także lewy. Ponadto coś postukuje sobie od czasu do czasu z lewej strony. Samochód ma ze 12 tyś dopiero....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że pojawia się przy temp. zewnętrznej -13 st lub zimniej. Ostatnio było cieplej (-8 st i nawet 0st) i problemów nie było. Ale nawet jak były większe mrozy <= -13 st to zgrzyty ustępują po jeździe w trasie (pewnie wynika to z rozgrzania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam scenica II i u mnie występuje identyczny objaw. Duży mróz, silnik nie nagrzany, skręt w lewo lub prawo z dodawaniem gazu. Bez dodawania gazu cisza. Coś ewidentnie jakby trze, zgrzyta. Jezdżę nim już 5 lat i do tej pory tego nie było. Obajaw wystąpił dopiero tej zimy jak zawitały mrozy 20-stopniowe. Zaczynam podejrzewać mechanizm różnicowy, przy skręcie sdatelity obracają się z różną prędkością i może coś tam zgrzytać. Sprawdziłem poziom oleju i jest ok. Może jak jest zimny to wszędzie nie dociera? Po nagrzaniu problem zanika. To tarcie słychać z lewej strony, właśnie tam gdzie jest skrzynia biegów.

Ale już wkrótce wiosna i myślę, że problem ustąpi. :l: Na zakrętach staram się nie dodawać gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uspokoję was i powiem, że mam tak już drugą zimę i faktycznie, objaw występuje wyłącznie w bardzo duże mrozy, ale poza samym bardzo nieprzyjemnym dźwiękiem z autem nic się nie dzieje. Prawdą jest, że jak silnik się już trochę nagrzeje niczego nie słychać. Dziwi mnie jednak fakt, że nie poprawiono tego w nowszych modelach, być może konstruktorzy nie przewidzieli lub nie mieli możliwości sprawdzenia aut w tak niskich temperaturach? :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że takie objawy pojawiają się w różnych modelach. Do końca kwietnia mam gwarancje na Fluenca i zastanawiam się czy starać się to zademonstrować (jak pogoda pozwoli) w ASO i niech walczą czy sobie odpuścić bo taka konstrukcja. Tylko kurcze zeszłej zimy też chyba były temp. -15 st i nic takiego nie słyszałem...

 

Dodano: 11 lut 2012 - 20:28

Zaczynam podejrzewać mechanizm różnicowy

No jeżeli miałby to być mechanizm różnicowy to poważnie bym się zastanowił nad przedłużeniem gwarancji - on chyba do najtańszych nie należy, a gdyby pół ośki to pół biedy :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeszłej zimy też chyba były temp. -15 st i nic takiego nie słyszałem.

Ja przez cztery ostatnie zimy tego nie słyszałem a mrozy były niczego sobie. A wtym roku przyszły mrozy i zonk :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!