Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarna Skrzynka - rejestrator drogi


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

czy będzie dopuszczony

Panowie, za dużo oglądacie seriali amerykańskich. Tu jest Polska, liczy się sam w sobie dowód. Nie ważne jak zdobyty, dostarczony.

Akurat miałem wątłą przyjemność widzieć, jak panowie w mundurach wpadają do pokoju, zaczynają przeszukiwania. A na wezwanie do okazania nakazu, pan policjant odwrócił się i na kartce napisał nakaz przeszukania, własnoręcznie. Nie był przy tym prokuratorem ani takowy nie uczestniczył w przeszukaniach.

Akcja miała miejsce w akademikach w Koszalinie.

nie posiada odpowiednych certyfikatów i homologacji

Takie certyfikaty i homologacje są wymagane w urządzeniach rejestrujących konkretne wartości. Należą do nich m.in. fotoradary (konkretna prędkość), alkomaty (konkretny wynik), urządzenia mierzące głośność (wartość w dB), przepuszczalność szyb (%), itp.

Zauważyć należy, że alkomat stwierdzający obecność alkoholu w wydychanym powietrzu (ten, w który się dmucha z odległości, posiadający 2 lampki: pił - nie pił) nie jest dowodem i od razu po wyniku pił, dostajemy w usta alkomat z ustnikiem.

Rejestrator taki filmuje zdarzenie, nic nie mierzy, nie sprawdza. Zatem nie potrzebuje certyfikatów i homologacji.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa historia.

Do przeszukania nie jest potrzebny nakaz, można go dostarczyć w określonym terminie.

Wracając do głownego tematu; jak ktoś chce to niech montuje czarną skrzynkę, zawsze może okazać się przydatna. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Filmik z jazdy nocnej. Szumów dużo, ale ciemno tu też jest.
Lampy uliczne nie świecą tu tak mocno jak w Polsce.

Po weekendzie wrzuce coś z jazdy dziennej. Chyba, że wcześniej mnie leń dopadnie i do roboty pojadę autem zamiast podreptać piechotką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie certyfikaty i homologacje są wymagane w urządzeniach rejestrujących konkretne wartości

Jeśli na zapisie czy w jego EKSIF są widoczne dane z GPS takie jak czas, szybkość, geotagi i na nich chcemy oprzeć swoją tezę winy, czy też niewinności, (zarejestrowana szybkość) wtedy to już podlega pod te obostrzenia, o których piszesz.

Zróbcie sobie proste doświadczenie pozostawiając na 30 minut, na parapecie załączona nawigację, z rejestracją śladu. Choć nieruszana przez ten czas, potrafi pokazać, że się przemieszczała nawet do 50m i z szybkością 5km/h.

Wobec powyższego, taki filmik można sobie jedynie do domowej kolekcji relacji z podróży wstawić. Taka tego u nas przydatność, przynajmniej do czasu, aż jakiś dobrze w prawie oblatany zapewni oficjalnie, że jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość kierowców jest bardzo wyczulona na kwestie zgodności z prawem (czyli posiadania homologacji) głupot typu mieszek drążka zmiany biegów, przełącznik od nawiewu czy wykładziny w bagażniku. Jednak nie przesadzajmy, jest film, widać zdarzenie, jest to dowód w sprawie. Sfingowanie takiego dowodu jest bardzo trudne i bardzo łatwe do wykrycia przez odpowiednich rzeczoznawców, więc podważanie wiarygodności byłoby raczej nierozsądne i kosztowne. Podważanie takiego dowodu przypominałoby powiedzenie "złapią cię za rękę to mów, że to nie twoja ręka".

 

Używając takiego użądzenia bardziej obawiałbym się o to, że zostałbym posądzony o to, że celowo sprowokowałem zdarzenie i wyposażyłem się w rejestrator w celu wymuszania odszkodowania :)

 

Co do jakości filmu w nocy: nie powala, ale jest w zupełności wystarczająca - bardzo fajne urządzenie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są widoczne dane z GPS takie jak czas, szybkość, geotagi i na nich chcemy oprzeć swoją tezę winy

Wtedy to nie przejdzie. Ale jak w przypadku kolegi sanfran, film może uwiecznić, że auto poruszało się wolno, a nie jechało jak szalone. I wtedy może stanowić dowód.

Tak samo w sprawach spornych o fotoradar. Nie możemy oprzeć naszej obrony o prędkość rejestrowaną przez nasze urządzenie, w porównaniu do fotki z fotoradaru. Ale możemy ją oprzeć o np. nieoznakowane miejsce fotoradaru. Na filmie będzie widać znak (lub jego brak).

Filmik taki można również podesłać policji, jak np. rejestrujemy jakieś wykroczenie. Delikwent taki dostanie mandat, w oparciu o nasz film ( nie mówię tu o prędkości, tylko np. jazda pod prąd, wyprzedzanie na ciągłej, itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sanfran - bardzo fajne urządzenie. Masz jakąś konkretniejszą specyfikację, firmę, itp.? Sam zastanawiałem się, czy czegoś takiego nie zakupić. Wiadomo w dłuższą trasę można zapodać smarftona z aplikacją, bo i tak się np. używa nawigacji. Ale na takie wyjazdy jak do pracy, czy do sklepu ja np. nie mam czasu zakładać telefonu na szybę, włączać aplikację itp. W takich przypadkach lepiej mieć takie urządzenie.

 

P.S. gojgien nazywajmy rzeczy po imieniu, poprawna pisownia to EXIF. No i trzeba pamiętać o tym, że EXIF ma odniesienie do zdjęć, nie do filmów.

Edytowane przez CareK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikwent taki dostanie mandat, w oparciu o nasz film ( nie mówię tu o prędkości, tylko np. jazda pod prąd, wyprzedzanie na ciągłej, itp.).

No i właśnie na tej podstawie należałoby drążyć temat, by takie nagrania były zawsze brane pod uwagę jako dowód.

Skoro są podstawą do karania za wykroczenia, a o takich przypadkach już było kilka informacji, (nawet amatorskie filmiki z Youtube) to tak samo powinny być przyjmowane jako wiarygodne w pozostałych przypadkach. Wtedy to ma sens.

Jednak z drugiej strony patrząc- psioczymy na coraz większe zapędy inwigilacyjne władzy i ograniczanie wolności, a tu sami sobie takie kagańce zakładamy i jeszcze się tym podniecamy. Coś tu na uszach stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CareK, Tutaj jest odnośnik do strony producenta: http://www.goscam.com/en/product-detail-67.html

 

Przed zakupem tego sprzętu przeglądałem opinie o czymś takim. I stwierdziłem, że do prawidłowego działania musi mieć akcelerometr dobrze by było, aby byl modul GPS. Nie zależy mi na nagrywaniu wnętrza pojazdu, gdyż nie prowadzę taksówki. Poza tym urządzenie ma być małe, nie rzucające się w oczy oraz zainstalowane w samochdzie na stałe.

Obniżka ceny do 33% początkowej wartości skłoniła mnie do zakupu.

Urządzenie to jest kompromisem. Nigdy nie zapewni jakości takiej jak z kamer policyjnych z dużym obiektywem, dobrym Autofocusem oraz zoomem. Tutaj obiektyw jest malutki, więc jakość nie powala. Pozytywnie zaskoczony jestem jakościa nocnego nagrania. Co prawda są szumy, ale w halogenowych światłach pojazdu widać wszystko jak na dłoni. I to wszystko za cenę 250 zł.

 

Jako ciekawostkę moge wstawić taki filmik:

http://www.videobash.com/video_show/scam-foiled-by-dash-cam-239147

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się programem DailyRoadsna samsungu gio. Fajnie wszystko zapisuje ale nie rejestruje tego co naważniejsze czyli prędkości i położenia z gps. Gps miałem włączony, być może trzeba by pogrzebać jeszcze w ustawieniach. Póki co szukam czegoś lepszego, oczywiście traktuję to jako fajny gadżet. Uważam,że smarfon nie nadaję się do ciągłego wykorzystywania w tym celu, za dużo kalimacji z mocowaniem, włączaniem programu, rejestracją nagrania itp.. Urządzenie stacjonarne owszem.

 

Co do kwestii prawno-hamologacyjnych: policja często wykorzystuje nagrania z monitoringów róznych instytucji, sklepów, parkingów itp. w celu udowodnienia komuś winy. Nie zawsze są to urządzenia z homologacją a stanowią jakiś tam dowód. Myślę, że w tym przypadku byłoby podobnie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!