Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 tce, drgania na wolnych obrotach


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Błędów nie wywala, a nie było by tak, że przy obciążeniu szarpał by albo strzelał? Aha świece wymieniłem, nic się nie zmieniło

 

Dodano: 12 kwi 2016 - 16:49

...nikt nic?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wtrącę się! Mam auto z 1998 i również mam takie drgania. Kiedyś usłyszałem, że to problem poduszek podtrzymujących silnik. Ale ojciec ma VW Tourana. Posiada go od 2010 i zauważyłem ten sam problem. Jest on jedna w dizlu. Ale wracając do Renault. Miałem dwa tygodnie temu problem z moją "Renią" (Renault Megane I Cabrio 98) polegający na padniętej cewce. Uruchamiając zimny silnik wszytko było okej, lecz po przejechaniu 10 km, wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu wyłączało mi dwa cylindry. Zepsuta cewka. Kiedy to jechałem i stawałem na światłach to wpadała w drgania i po chwili wyłączały się dwa z czterech cylindrów.

Cewka wymieniona i wszystko gra.

Ale zostają drgania jak i u was! Oczywiście czasami jest tak jak stoję jakimkolwiek starszym autem (w wieku 4 lat i starszym) otwieram okna itd. to spadają obroty i samochód troszkę drży. Mechanicy mówią, że to zwiększony, chwilowy pobór mocy.

 

Ale moment dlaczego przy nowym aucie nie ma tak a przy użytkowaniu auta po 6 latach już się pojawia????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odswiaże  temat, mam 1.4 tce i na wolnych obrotach jak klima włączona to nieczuć silnika, ale jak wyłącze klime to obroty spadają i już czuć silnik takie równomierne drgania (delikatnie ale czuć). Samochód niedawno kupiłem i ten typ tak ma czy coś trzeba wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bazyl123 napisał:

Samochód niedawno kupiłem i ten typ tak ma czy coś trzeba wymienić ?

Po zakupie auta warto wymienić;

  1/Olej na markowy  np.; Valvoline Syn Power 5W40;

        -  wymiana co ok; 10.000 km,

        -  wpływa na trwałość łańcucha,

        -   trwałość szklanek zaworowych,

        -   oraz na pracę KZFR,

 2/ Filtr oleju markowy ; mann, knecht, purflux,

 3/ Świece zapłonowe, polecam; Beru Z274 ; Eyquem A520,

 4/ Filtr powietrza,

 5/ Na kulturę pracy tego silnika bardzo duży wpływ ma paliwo ;

       -  jakość paliwa,

     -  oktanowość paliwa,

6/ Przeczyścić;

      - przepustnicę,

      - map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

7/ Profilaktycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Po zakupie auta warto wymienić; ...

Przejechane 100tys km

1. Dopiero co wymieniony olej Motrio Extra 5W40 z filtrami.

Olej Valvoline jest lepszy ?

3. Świece zapłonowe nie wymienione, Renault zaleca po 120tys.

A świece "NGK ILKAR7A7" nie są dobre ?

5. Dopiero raz zatankowałem.

6. Przepustnica i map sensor nie czyszczony.

Edytowane przez Bazyl123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bazyl123 napisał:

1. Dopiero co wymieniony olej Motrio Extra 5W40 z filtrami.

Olej Valvoline jest lepszy ?

1/Jest to olej markowy, ma opisane parametry fizyczne, zdał egzamin w praktyce,

2/Jest to istotne przede wszystkim dla trwałości;

     -  łańcucha rozrządu, szklanek zaworowych,

     -  napinacza łańcucha, KZFR, elektrozaworu, które sterowane są ciśnieniem oleju,

3/ Co ile km do tej pory olej był zmieniany?

10 godzin temu, Bazyl123 napisał:

A świece "NGK ILKAR7A7" nie są dobre ?

4/ Są zalecane do tego silnika, ale ja preferuje te powyżej,

5/ Jeżeli pacjent chce wyzdrowieć, to musi poddać się kuracji leczniczej,

     w przeciwnym razie nic z tego nie będzie a nawet usterka będzie się nasilać. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bazyl123 napisał:

Co dwa lata w ASO co około 20 - 25 tys.

Przy tym systemie, masz szanse w niedługim czasie wymieniać łańcuch rozrządu,

1/Aby opóźnić ten fakt niezbędny jest ;

      - markowy olej,

      - markowy filtr,

      - oraz jego wymiana co ok;10.000 km,

2/ Sprawdziłeś poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku?

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bazyl123 napisał:

Troche ponad minim ( niewiem jak było wcześniej), około 2tys. Km temu

Pilnuj stanu, zapisz stan licznika,

Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, powiązany ;

    - Z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku, co może oznaczać że ;

             -  doszło do uszkodzona uszczelki pod głowicą,

             -  a następnie do pęknięcie cylindra,

            -   konieczność kontroli stan poziomu płynu chłodzącego.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!